מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ט 01.11.2018

כפר חב"ד, מעקב COL: המפתחות בידיים של שמעון רבינוביץ

כפר בהמתנה: מי יהיה יו"ר הוועד המוניציפלי בכפר חב"ד? לאור תוצאות הבחירות הלא ברורות, טרם ברור האם רשימתו של ראש הוועד הנוכחי ר' נחמן רייכמן תשלב ידיים עם רשימתו של ר' שמעון רבינוביץ ורייכמן יהיה ראש הוועד המוניציפלי, או שתקום ברית בין הרשימה של רבינוביץ והרשימה של 'המשיחיסטים' בראשות ר' יענק'ל קניג, והיו"ר יהיה ר' שמעון רבינוביץ... • נראה לכם סבוך? הפרטים המלאים בכתבה המלאה • מעקב בחירות, כפר חב"ד
כפר חב
(צילום אילוסטרציה: שניאור ממו)

מעקב COL

כמו שפרסמנו כאן בליל הבחירות בכפר חב"ד, בבחירות לוועד, מפלגת כ"ח בראשות ר' נחמן רייכמן, שנתמכה ע"י המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי קיבלה 1096 מקולות הבחורים (כ-40 אחוזים), והכניסה לועד ארבעה נציגים: ר' נחמן רייכמן, ר' זמי ליפסקר, ר' ידידיה חסין ר' יצחק אמיתי.

המפלגה בכינויה "המרכזית" שסימנה ב"ה בראשות ר' שמעון רבינוביץ קיבלה 848 מקולות הבחורים (כ-31 אחוזים), והכניסה לועד את הנציגים: ר' שמעון רבינוביץ, ר' שייע סגל ור' יצחקי רויטבלט.

מפלגת א' שבראשות ר' חיים רייכמן קיבלה 671 מקולות הבוחרים (כ-25 אחוזים), והכניסה לועד שני נציגים: ר' יעקב קעניג ור' אבי חנוכה.

תמונת מצב

הנוהל אומר כי כדי לבחור יו"ר זקוקים לתמיכה של 5 מחברי הוועד, כלומר רוב מתוך 9 החברים, לפחות. למפלגתו של נחמן רייכמן יש אמנם את הרשימה בעלת מספר הקולות הרב ביותר, אך היא לא השיגה רוב ועל כן באם הרשימות האחרות של הרשימה המרכזית המזוהה עם מתנגדי הרב והרשימה המשיחיסטית יגיעו להבנות יהיה רבינוביץ יו"ר הוועד המוניציפלי.

כמובן, ישנה גם אופציה שרשימתו של נחמן רייכמן, י"ור הוועד הקיים תגיע להבנות ולהסכמות עם הרשימה המרכזית לניהול הכפר בצורה משותפת, אולם בסיטואציה כזו ההנחה היא שנחמן רייכמן ימשיך לכהן כיו"ר הוועד. לאור מערכת הבחירות הסוערת שגלשה לפסים לא ראויים, יהיה זה אתגר אמיתי מצד שני אנשי הרשימות לשים את המשקעים בצד ולצאת לדרך חדשה.

כרגע, טרם ידוע לאן הדברים הולכים.

מקורבים למפלגתו של שמעון רבינוביץ אומרים כי במהלך הבחירות הם הגיעו להבנות עם מפלגת המשיחיסטים ושנושא היו"ר חתום וסגור, עובדה שמקבלת חיזוק לאור חגיגות הניצחון של ראשי הרשימה המרכזית עת התבשרו בתוצאות.

בכפר יאלצו לחכות במתח כדי לראות האם מפלגתו של רבינוביץ, יו"ר ארגון הפנסאים, הסמן הכי מובהק של המימסד החב"די, תסגור עיסקה עם רשימת המשיחיסטים שבודאי תכלול הסכמה לתביעתם הבלתי מתפשרת לקבלת סמל מוסד עבור החיידר ליובאוויטש. כזכור, בעקבות התנגדותו של המד"א הרב אשכנזי לתנאי זה, החליטו המשיחיסטים בראשות ר' יענקל קניג להגיש את רשימתם לבחירות על מנת להילחם בהחלטת הרב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.