מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ט 01.11.2018

מוסקבה: נחנך מרכז השאלה למשפחה היהודית

מרכז השאלה למשפחה היהודית "אה"ל חסד" - על שם האשה הצדקנית מרת אהובה לייבא הורביץ ע"ה • "קפה אסתר" - על שם האשה מרת אסתר הויכברג ע"ה • פעילות ענפה למען הנזקקים היהודים במוסקבה • לסיפור המלא
מוסקבה: נחנך מרכז השאלה למשפחה היהודית
בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר נערכו מספר אירועים מרגשים ב"מרכז החסד היהודי - שערי צדק", השוכן בטבורה של שכונת "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה, למענם של אלפי הקשישים, גלמודים ונזקקים, הפוקדים את הבית הגדול, שכולו קודש לסיוע גשמי ונפשי לנזקקים היהודים בבירת רוסיה.

שרשרת האירועים החלה עם קביעת המזוזה בפתחו של מפעל חדש, בשם "מרכז השאלה למשפחה היהודית - אה"ל חסד", שנחנך על שם האשה הצדקנית מרת אהובה ליבא הורביץ ע"ה, ע"י בעלה יבלחט"א איש החינוך הרה"ח ר' מרדכי הלוי הורביץ שליט"א מעיה"ק ירושלים ת"ו. הוא כובד בקביעת המזוזה בפתח הראשי, ועמו בנו השליח ורב העיר ויניצא הרב שאול הלוי הורביץ, ועוד כמה מבני המשפחה.

ב"אה"ל חסד" יכולה כל משפחה יהודית לקבל בהשאלה, פריטים רבים לבית היהודי, כמו: עריסות, לולים, עגלות לתינוקות, פלטות לשבת, מחמים לשבת, כיסאות מתקפלים, ועוד רבות - וזאת, לאחר השקעה מרובה בבניית המרכז רחב הידיים והמוצרים הרבים שנרכשו בעבורו.

באולם הכניסה המפואר של מרכז החסד הגדול, נחנך "קפה אסתר", על שם האשה הדגולה מרת אסתר הויכברג ע"ה, ובקביעת המזוזה כובד הרב הראשי הגר"ב לאזאר שליט"א, שיסד את מרכז החסד הגדול לרווחתם של אלפי הנזקקים והגלמודים היהודים במוסקבה, ובאמצעות עשרות רבות של מפעלי צדקה וחסד הקיימים במרכז החסד היהודי, נעזרים הנזקקים דבר יום ביומו.

ה'קפה' הוא מיזם ייחודי, והוקם בפאר והדר ובעיצוב מיוחד, והוא מאפשר לכל אחד באשר הוא, להגיע אל המקום במשך כל שעות היום, ולהתכבד בשתייה קרה או חמה ובכיבוד קל.

מקום זה, מיתוסף לבית התמחוי הגדול, בו מקבלים כאלף זכאים מדי יום מנה חמה ומזינה.

באירועי הפתיחה המרגשים, השתתפו בני משפחה, ידידים ואורחים רבים, שנחשפו לעשייה הגדולה בין כותלי מרכז החסד, המהווה מגדל אור של צדקה ומעשים טובים בכל רוסיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.