מערכת COL | יום כ' חשוון ה׳תשע״ט 29.10.2018

בלי אותיות קטנות: זו ההצעה שקיבלו מנהלי 'חיידר ליובאוויטש'

בעוד הטענות על־דבר קיפוח מצד 'ועד כפר חב"ד' המכהן כנגד תלמידי 'חיידר ליובאוויטש' נשמעות בתקופה האחרונה ללא הרף, מציג 'ועד כפר חב"ד' לציבור את הצעתו לעסקני ומנהלי החיידר • ואיך מגיבים ראשי 'הרשימה החסידית'? • כל האמת על חיידר ליובאוויטש
בלי אותיות קטנות: זו ההצעה שקיבלו מנהלי 'חיידר ליובאוויטש'
המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי. למטה: יו"ר הועד ר' נחמן רייכמן לצד ראש הרשימה החסידית ר' יענקל קעניג


שלמה מן, COL

זה תקופה ארוכה שנשמעות טענות שונות בכפר חב"ד אודות אפליה וקיפוח מצד 'ועד כפר חב"ד' המכהן כנגד תלמידי 'חיידר ליובאוויטש': תנאי לימוד ראויים שאינם, תקציבי ממשלה בכדי להקל על ההורים בנטל שכר הלימוד שחסרים, ועוד.

בפרסומים היוצאים על ידם, טוענים מנהלי החיידר כי כל ניסיון דיבור או פשרה מצדם אל מול המערכת הניהולית בכפר עולה על שרטון, וכי הברירה היחידה שנותרה להם כעת, הינה להקים מפלגה פוליטית שתשרת את צרכיהם נאמנה מבלי לצפות או לבקש טובות מאיש.

אך האם אכן כך הם פני הדברים?

במנשר שפורסם הבוקר ע"י ועד כפר חב"ד, מוצג בהרחבה פתרון והסדר שהוצע אך לאחרונה למנהלי החיידר, לאחר שההצעה הראשונית לשלב את המוסד בבית הספר 'אור שמחה' תחת הפרדה מלאה הן בכיתות והן בחצר המשחקים - נדחתה על ידם:

"בחצי שנה האחרונה עסק הועד יחד עם המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי במציאת פתרון ראוי ואמתי לילדי החיידר, ואף נוסחה הצעה שהובאה בפני מנהלי החיידר והורי התלמידים שהתלהבו ממנה.

"ההצעה, שהונחה על השולחן לפני מספר שבועות, הייתה לשלב את מוסד החיידר תחת מוסד ה'תלמוד תורה' בכפר. חיידר ליובאוויטש יקבל שטח נפרד על ידי התלמוד תורה, ובו תנאים "לכיתות לימוד ותקציבים משמעותיים. מורי החיידר היו ממשיכים ללמד את התלמידים באופן של טהרת הקודש, והמנהל החינוכי של החיידר היה ממשיך להיות אחראי על תכנית הלימודים שלהם.

"העיקרון להעמיד את מוסד החיידר תחת מוסד קיים אחר בכפר, הינו כדי לא לפרוץ את גבולות המערכת החינוכית של הכפר, מכמה סיבות שאין כאן המקום לפורטן.

"הפתרון נותן מענה מצוין לבעיית שכר הלימוד, משחרר את ההורים מהעול הזה ומעניק מרחב לתלמידי החיידר. לא רק זו, הנה מנהל החיידר וההורים ששמעו וראו את המקום התלהבו ומעוניינים לקבל את ההצעה".

*

פנינו לראש רשימת 'הרשימה החסידית' ר' יעקב קעניג בכדי לשמוע את תגובתו להצעת הועד שפורסמה היום, אך הוא בחר שלא להגיב והפנה אותנו אל פרסום של מפלגתו בנושא. יש לציין כי פרסום זה יצא לאור לפני כמה ימים, טרם פרסם הועד בשער בת רבים את הצעתו האמורה למנהלי החיידר.

הנה הקטעים העיקריים מתוך אותו מנשר, שפורסם לפני כמה ימים על ידי ראשי ה'רשימה החסידית' והתייחס לפרסומים אנונימיים כלשהם:

"כל הנאמר בהודעות חסויות אלו רחוק מן האמת. מטרתם היחידה היא רק לזרוע בלבול ומידע כוזב ערב הבחירות, תוך זלזול מופגן בציבור הבוחרים ובשיקול דעתם.

"למרות רצוננו הכנה להגיע לפתרון אמיתי, לא התקיימו שום מגעים ביננו. זאת ועוד: כל הבקשות והדרישות ליחס הוגן ושווה לכל תושב ולכל ילד – לא מצאו שום אוזן קשבת".

"שמונה חודשים שהורי החדר וההנהלה מקיימים מגעים עם חברי הועד בבקשה שיקיימו את הבטחותיהם ויסדירו את מעמד החדר, בבקשה ודרישה ליחס שווה כמו לכל מוסד חינוך בכפר חב"ד, אך פניות אלו נענו אז וגם היום בטריקת דלת!"

*

ב'ועד כפר חב"ד' חותמים: "פנינו לעסקני החיידר, אך עד רגע זה הם מונעים כל תהליך של הידברות והתקדמות בעניין. עשינו שוב ושוב ככל שביכולתנו כדי להציג להורים את הפתרון, הן ישירות מול הנהלת החיידר והן באמצעות מתווכים שונים. לא חסכנו כל מאמץ, אך לצערנו עסקני החיידר דוחים הכל ללא שום הסבר הגיוני.

"במקום לזרות חול בעיני הציבור כאילו הדאגה לילדי החיידר בראש מעיינם, מוטב שיודיעו באופן ברור שרצונם להקים מפלגה פוליטית. מצוקת ילדי החיידר מנוצלת על ידם באופן ציני להשיג הישגים פוליטיים.

"אנו מפצירים בהורים מעל המסמך הרשמי הזה: הנה הצעתנו, היא מעולה עבורכם. עמדו אתנו בקשר במהירות ונחסוך את כל הנזקים הנגרמים בכל רגע לחינוך החסידי בכפר בעקבות הבחירות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.