מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ט 28.10.2018

"נותנים לכם תקציבים, מדוע תיקחו מהם רק פירורים?" / טור דעה

"אתם החב"דניקים, יש לכם מלא ציבור בעיר, וזה שווה הרבה כוח. אתם פראיירים, שלא מקבלים שנים רבות את המגיע לכם. הגיע הזמן שתעשו מהפכה" • מדוע כדאי ואף חובה על כל חסיד חב"ד לצאת ולהצביע ובכך להשפיע, ביום שלישי הקרוב? • ר' מנדי זילברשטרום, מעורכי חב"ד-און.ליין COL, בטור דעה לקראת יום הבחירות, שישפיע על הקהילה שלכם ב-5 שנים הקרובות • לקריאת הטור המלא
כותב השורות לצד חלק מנציגי חב"ד המתמודדים; ארכיון COL


מאת: ר' מנדי זילברשטרום, מעורכי COL

***

בחירות. כולם מדברים, לוחשים, מתייעצים ומייעצים. במי לבחור ובמי לא. דילמות - הרבה, לכאן ולכאן. אך מה בשורה התחתונה - ה... תכל'ס?

*

לא להיות מקופחים, לא עושים לנו טובה.

נתחיל מהסוף: למה חסידי חב"ד צריכים תמיד להיות אלו שמקבלים ב'חסד' ולא ב'זכות'? כיום כמעט בכל עיר ישנה קהילת חב"ד גדולה וחזקה – המונה מאות משפחות, ברוכות ילדים. חב"ד היא אוכלוסייה ניכרת בעיר, ובדרך-כלל, גם מהטובות, שקטות ופועלות באופן חיובי לטובת כל תושבי העיר.

הפוליטיקאים (הלא חב"דיים) יספרו לכם: "קיבלתם מוסד חדש. קיבלתם צביעת כבישים באזורכם. קיבלתם תקציב ל'שמחת בית השואבה'. קיבלתם עזרה במימון תהלוכת ל"ג בעומר ועוד ועוד". אנו נגיד להם: "תודה. אבל לא תודה. אתם חייבים לנו, לא אנו לכם. אתם עובדים עבורינו – ולא אנחנו עבורכם".

בכדי להבין - למה זאת הגישה – תקראו עד הסוף.

*

ובכן, בואו ונעשה מעט סדר:

ראשית. בכל מערכת בחירות, ובטח בפעם הזו (עמוק בעידן הוואטצפ) - צצות להן הוכחות, כתבי קודש, מענות וכדו' מאת כ"ק אדמו"ר, בהקשר להשתתפות חסידי חב"ד בארה"ק בהצבעה ובהשפעה. רבים הם המכתבים של הרבנים והמשפיעים, 'קול קורא' של הרב מהעיר ההיא, והמד"א מהקהילה האחרת.

קטנתי מלהתערב בכך. לדעתי, אם הרב/המד"א אומרים - עושים. כן, גם הם יודעים את הדילמות האזוריות והמקומיות. כן, גם הם מעורבים בהליכים והחלטות של הפוליטיקאים או נבחרי הציבור, מי יותר ומי פחות.

דבר אחד כל חסיד חב"ד צריך לדעת: ההצבעה של התושב החב"די (ולא משנה באיזה עיר), למען הרשימה/מפלגה/נציג מקומי - היא טובתו שלו בלבד. כן, ההצבעה תיתן לו - באישי או בכללי, הטבות וטובות.

*

תפנימו: פוליטיקה = תקציבים

ואני אסביר: רבים חושבים שפוליטיקה זה משהו מסובך. קשרים, קומבינות, דילים, וכבוד. אולי זה נכון, אבל רגע לפני, תבינו - פוליטיקה (ברשויות המקומיות) היא כזאת: יש עוגת כסף (קרי: תקציב העירייה) ומסביב לשולחן (קרי: המועצה) יושבים מס' נציגים, שכל אחד מייצג קהילה/שכונה/מגזר בעיר. הווי אומר: קהילה שיש לה יותר נציגים במועצת העיר, עם כוח השפעתי, תקבל יותר.

אני עוסק בנושא הזה בחודש האחרון שעות רבות, ואף בקשר עם מתמודדים חב"דיים ברחבי הארץ. בעיר ביתר עלית למשל, יש נציג המתמודד מטעם חסידות חב"ד. הוא מעוניין להביא תקציבים לקהילה. נכון, האדם הפרטי לא יקבל העלאה אישית במשכורת.

אז מה כן? פשוט: תקציבים עבור פעילות חסידי ושלוחי חב"ד בעיר. במוסדות, בתי הכנסת של חב"ד, וארגונים או פעילות כדוגמת - נשי חב"ד, שפרה ופועה, מועדוני הילדים, התוועדויות או אירועי תרבות - ל"ג בעומר, י"ט כסלו ועוד...

החב"דניקים מפסידים את תקציבי המוסדות שלהם

בשבת האחרונה הסתובבתי בעיר. ואני שומע את החסידים ואף הליטאים שלוחשים באוזניי: "אתם החב"דניקים, יש לכם מלא ציבור בעיר, וזה שווה הרבה כוח. אתם פראיירים, שלא מקבלים שנים רבות את המגיע לכם. הגיע הזמן שתעשו מהפכה". את אותם המילים אני שומע בלוד, רחובות, קרית מלאכי, צפת וערים רבות נוספות.

יתרה-מכך, אחד מאנשי הציבור הוותיקים בעיר ביתר-עלית שח לי: "דע לך. שחסידויות אחרות בעיר, קטנות מכם, מקבלות תקציבי עתק. מיליונים. גם לכם יש תקציב כספי מוכן במועצת העיר, אבל היות ואתם לא לוקחים את הכסף - האחרים מתחלקים בזה". ואני יודע שזה נכון, ולא רק בביתר עלית – אלא בכל עיר ועיר.

במשך שנים, חסידי חב"ד מצביעים למפלגות שמבטיחות להם עזרה מתוך מועצת העיר. אבל תבינו, מי שלא שייך אלינו, מי שלא מתפלל אתנו בספסל בית הכנסת, מי שילדיו לא משתתפים בפעילות החב"דית היומית בעיר - לא באמת ידאג לך ב-100%. אולי הוא יזרוק עצם, אבל לא את כל הנתח שמגיע לכם. אין סיבה שחב"ד תקבל בחסד ולא בזכות.

*

הצבעה = השפעה

לכן, חסידי חב"ד - תזכרו: פוליטיקה = תקציבים. והרבה. השבוע, ביום שלישי הקרוב – זה הזמן שלכם. בבחירות לרשויות המקומיות מתמודדים בפעם הראשונה כ-15 נציגים ברחבי הארץ. אם תהיו חכמים ותצביעו להם - תקבלו תקציבים. מההשתמשות בחלקם אולי תהיו מרוצים יותר, בחלקם - פחות. אבל תתנו לנציג כוח - שהוא יוכל להביא לכם בחזרה את אשר אתם מבקשים.

המוטו צריך להיות: ה'קול הוא הכל. וכל 'קול' קובע!

בהצלחה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.