מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ט 28.10.2018

ערב הערכות לקבוצת נערי הבר מצווה ● גלריה

יחד עם הוריהם התכנסו נערי הבר מצווה החברים בקבוצת הנסיעה לרבי ● לקראת הנסיעה המרגשת שתצא לחצרות קודשנו בעוד שלשה חודשים קיבלו הנערים החסידיים עם ההורים תדרוך גשמי ורוחני ● בקבוצה היוצאת בפעם השלישית מארץ הקודש ישתתפו כשמונים נערי בר מצווה ממשפחות אנ"ש חסידי חב"ד ● "והשם יתברך יצליחו להיות חסיד ירא שמים ולמדן! • לגלרית תמונות
ערב הערכות לקבוצת נערי הבר מצווה ●  גלריה
צילום: חיים טויטו
פניהם הטהורות והזכות של הנערים מביעות התרגשות בלתי מוסתרת. הם באים מכל קצות הארץ ומכנה משותף לכולם, זו השנה הכי משמעותית בחייהם, שנת הבר מצווה, וזכות גדולה נפלה בחלקם - הם עומדים לנסוע לרבי יחד - קבוצת בחורי הבר מצוה מארץ הקודש תשע"ט!

יחד עם אבא או אמא ניצבים כולם במרכז צבאות השם בכפר חב"ד, שם יקבלו לראשונה הצצה למה שעומד להיות בחלקם, באסיפת ההכנה הזו, הראשונה מתוך סדרת מפגשי הכנה - הם יקבלו את החיבור הראשוני, יבינו לקראת מה להתכונן, בגשמיות ובעיקר ברוחניות.

בפני קבוצת העילית, מתאר הרה"ת בנימין וילהלם, המלווה את המסע יחד עם צוות משפיעים וצוות גשמי נרחב, את מעלת הנסיעה ברגעים כל כך חשובים, היחס המיוחד של הרבי לקבוצות מעין זו, ההכנה הרוחנית הנדרשת, וכך גם מוצגת בפני הנוכחים התכנית והתנאים הגשמיים המהודרים שיקבלו משתתפי הנסיעה, "אנו עושים הכל בכדי שהרגעים הללו אצל הרבי ינוצלו ויכנסו אל תוך הלב והנשמה של כל אחד מהמשתתפים, ויחקקו בהם".

על המסך מוקרנים רגעים ותמונות מהמסע בשנה הקודמת, על מנת להכניס את משתתפי הקבוצה החדשה אל מה שמצפה להם בגשמיות ובעיקר ברוחניות.

הקהל מנגן יחד ניגוני שמחה והתוועדות, ולאחר מכן ניגש הרה"ת זעליג אלטהויז, המכהן כמשפיע בישיבת תומכי תמימים בלוד, ושיתף את הקהל ברגעים ותחושות מהנסיעה בשנה שעברה, בה זכה להשתתף עם צוות המשפיעים.

הוא מתאר בצבעים חיים את כוחה של נסיעה לרבי, הנחשבת כיום ההולדת של חסיד, "בכניסה לרבי לאהל הקדוש יש לנו את הכח להיוולד מחדש, להשליך את כל המחשבות הלא טובות על עצמנו ולהיות ילדים חסידיים באמת" הרב אלטהויז מעורר את הנערים להתכונן היטב לנסיעה בהנהגה חסידית, בלימוד התורה של הרבי עם אבא, ובלימוד חוברת ההכנה שיצאה במיוחד עבורם.

"בכדי לקבל את הברכות של הרבי, אנחנו צריכים להתכונן - לחרוש ולזרוע, ואז כשבא הגשם - צומחת התבואה... אך אם לא חורשים וזורעים הגשם יורד ולא צומח מאומה..."

לסיום משתף הרה"ת נחום גולדשמיד, משלוחי הרבי לנתניה, את הרגעים להם זכה במחיצת קדשו של הרבי, בהיותו לקראת בר המצווה שלו, ממש בגיל של הנוכחים.

בכמה אפיזודות אישיות מבאר הרב גולדשמיד לנערים שלהגיע אל הרבי זהו דבר מאוד רציני. כדי להיכנס אל הרבי מוכרחים להתכונן היטב, אך יחד עם זאת עלינו לדעת שהרבי מחכה לכל אחד ואחד מאיתנו באופו אישי, מכיר אותנו באופן אישי ומברך אותנו באופן אישי, "אנו בני ביתו של הרבי".

רבונו של עולם, אנו מצפים, מחכים ומתחננים לרגע שבו נתראה עם הרבי למטה מעשרה טפחים, במהרה בימינו, והנסיעה הזו תהיה בתוך זמן הגאולה האמיתית והשלימה, מסכם ר' בנימין והקהל פוצח בניגון "טייערע ברידער"...

באגף הבר מצווה של הפנסאים מתקבלים תגובות נרגשות מהורים ובני משפחה, וד"שים חיים מהנערים המתכוננים ברצינות רבה לנסיעה הגדולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.