מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״ט 27.10.2018

טבח מחריד ב'מרכז קהילתי' בפנסילבניה: אנטישמי רצח 11 איש

לקראת סיום תפילת שחרית של שבת נכנס חמוש למרכז היהודי של קהילת "עץ החיים" בפיטסבורג שבפנסילבניה ופתח באש לכל הכיוונים תוך שצועק קריאות אנטישמיות • 11 מתפללים ושוטר נרצחו, שישה נפצעו קשה ועוד ארבעה־עשר בדרגות שונות • בתום קרב יריות עם המשטרה נלכד היורה ימ"ש • לסיפור המלא
טבח מחריד ב'מרכז קהילתי' בפנסילבניה: אנטישמי רצח 11 איש
זירת הפיגוע

11 בני אדם, בהם שוטרים, נרצחו למרכז היהודי קהילתי "עץ החיים" שבפיטסבורג פנסילבניה בידי גבר לבן חמוש שנכנס פנימה בסביבות השעה עשר בבוקר וירה לכל עבר.

על פי הדיווחים, הרוצח התבצר בקומה השלישית של הבניין לאחר שרצח את המתפללים שהתפללו בקומת הקרקע ובמרתף. בזמן הירי שהו קרוב למאה מתפללים במקום, לאחר שהשתתפו באירוע ברית מילה שנערך שם, מה שהביא למקום יותר אנשים מהרגיל.

אתר דיילי מייל מדווח כי בהיכנסו למבנה צעק הרוצח: "כל היהודים חייבים למות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב על הרצח המזעזע: "אני עוקב אחר השתלשלות האירועים. כוחות הביטחון נמצאים במקום. אנשים בסקווירל היל צריכים לתפוס מחסה. נראה שיש כמה הרוגים. לדברי טראמפ, "האירועים בפיטסבורג הם הרבה יותר הרסניים ממה שחשבו בתחילה. דיברתי עם ראש העיר והמושל כדי להודיע להם שהממשל הפדרלי יהיה איתם עד הסוף, אני אדבר עם התקשורת תוך זמן קצר".

גם רעיית הנשיא מלניה טראמפ מגיבה לרצח ואומרת: "לבי נשבר למשמע החדשות מפיטסבורג. האלימות חייבת להיפסק. שאלוקים יברך, ידריך ויאחד את ארצות הברית של אמריקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון וידיאו שבו מביע את כאבו הרב מן הטרגדיה. "אני שבור לב מזועזע מהמתקפה הרצחנית בפיטסבורג היום. כל עם ישראל מתאבל עם משפחות הנרצחים אנו עומדים לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג, אנו עומדים לצד העם האמריקני מול הברוטליות האנטישמית הנוראה הזו. כולנו מתפלים להחלמתם המהירה של הפצועים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בצאת השבת לאירוע הירי בפנסילבניה ואמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע״.

דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, התייחס למקרה הירי: "מחבל שנכנס לבית כנסת באמצע תפילה ורוצח אנשים בדם קר - אלו מראות שפה בארה"ב מעוררים דאגה והלם. אני בטוח שאותו בן בליעל ישלם את המחיר, ובקהילה היהודית יצטרכו לעשות חושבים בכל הנוגע למערך האבטחה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.