מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ט 26.10.2018

חב"ד קאן במיזם חדשני למבצע תפילין: עמדת קיר ב'שירות-עצמי'

בתי חב"ד בקאן והאזור בצרפת משיקים רעיון חדש לתנופה ב"מבצע תפילין": עמדת תפילין ב"שירות-עצמי" הקבועה בקיר במקומות ריכוזי היהודים, חנויות ומסעדות כשרות • מאחורי היוזמה: השלוחים - הרב יהודה לייב מטוסוב ובנו הרב מענדל מטוסוב • "זה כמו 'עמדת ווי-פי'", אומר סטפן שאחראי על הקמפיין, "אלא שבמקום להתחבר לפייסבוק, אתה מתחבר עם אלוקים, עם הנשמה שבתוכך" • לסיפור המלא
חב
בתי חב"ד בקאן והאזור בצרפת, בהנהלת הרב יהודה לייב ובנו הרב מענדל מטוסוב משיקים רעיון חדש לתנופה ב"מבצע תפילין": עמדת תפילין ב"שירות-עצמי" הקבועה בקיר במקומות ריכוזי היהודים, חנויות ומסעדות כשרות.

הרעיון עצמו אינו חדש, דוכני תפילין "רגילים" הונחו במקומות ריכוזי היהודים בעיר. אבל אי אפשר לאייש את הדוכנים בפעילים בכל שעות היום, וגם הדוכן תופש מקום, וישנם מסעדות וחנויות קטנות שאין שם מקום לשים אותו, ומזיזים אותו וכו'.

וכך הגיע הרעיון לייצר "עמדות תפילין" עצמאיות שאינן תופשות מקום, פשוט קובעים אותם בקיר, עם קופסה שבה התפילין.

"כל בעלי החנויות הכשרות בערים קאן וסביבותי', בלי יוצא מן הכלל, הסכימו בשמחה לשים עמדה אצלם. מאז שהתחלנו את המבצע הזה בקיץ, אלפי יהודים כבר הניחו תפילין לבד, בנוסף ל'מבצע תפלין' הרגיל שעושים השלוחים ופעילי הבית חב"ד", מסביר ל-COL השליח הרב יודי לוין, מנהל הפעילות.

הברכה והטקסק של 'שמע ישראל' מודפסים על העמדה, בלשון הקודש וגם באותיות לועזיות למי שלא קורא לשון הקודש. ובנוסף, ישנה אפשרות לתת צדקה באופן המודרני ביותר, עם "קוד" לסריקה עם הסמארטפון.

"רוב היהודים בצרפת הם עם לב יהודי חם. הם אוהבים להניח תפילין, ותמיד נענים בשמחה כשמציעים להם להניח", מספר הרב מענדל מטוסוב. "הבעיה היא פשוט טכנית, קמים בבוקר ורצים לעיסוקי היום, ולא מקדישים את הזמן להניח תפילין. הרבה יהודים כאלה אוכלים צהריים במסעדות ומזנונים הכשרים בעיר.

ופה מצאנו את ה'נקודה החולשה': בין הזמנת האוכל עד שההזמנה מוכנה, עוברות לכל הפחות כמה דקות. בדקות אלו ה'קליינט' מחכה ואין לו מה לעשות. וזה בדיוק הזמן הנכון ל'תפוש' את היהודי להניח תפילין.

עכשיו, עם ה'עמדות בשירות-עצמי', לא צריך שאנחנו נהי' פיזית פה: רוב האנשים יודעים להניח תפילין לבד, ופשוט באים מעצמם ומניחים. ומי שלא יודע להניח לבד, בדרך כלל בעל העסק או קליינט אחר עוזר".

***

להשקת הפרוייקט נעזרו השלוחים בחברת הפרסום "ניוטון דזין" בבעלות יהודי בשם סטפן כהן, מבאי הבית חב"ד המרכזי.

סטפן התלהב מהרעיון, לחבר את מצוות התפילין העתיקה ליוזמה צעירה, ברוח הזמן: פרקטי ומהיר. "זה כמו 'עמדת ווי-פי'", אומר סטפן, "אלא שבמקום להתחבר לפייסבוק, אתה מתחבר עם אלוקים, עם הנשמה שבתוכך". הוא מצא את הסלוגן: "קח דקה להתחבר עם עצמך". וכך יצא לפועל הפרויקט, שנוחל הצלחה רבה.

"אפשר לומר שזה ברוח ההוראה של הרבי בזמנו לקבוע קופת צדקה בקיר דווקא" מסכם השליח הראשי לקאן והאזור הרב יהודה לייב מטוסוב ."ביחידות לפני יציאתי לשליחות בתשל"ח, הרבי אמר לי ולרעייתי: "דא וואו איר וועט גיין, וועט איר מאכן ליכטיג, אין זיך און ארום זיך" ("איפה שתלכו אתם תאירו, בכם ומסביבכם"). ולכן קראתי את שם הבית חב"ד "קאן אור" - שדרך אגב זה בגימטריה 358 "משיח". בטוחני שהיוזמה החדשה הזו שמאירה ומחזקת את מבצע תפילין באזורנו בצרפת תקרב את ביאת המשיח".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.