מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ט 26.10.2018

"מדוע אני מקבל מהועד משכורת?" > נחמן רייכמן במכתב פתוח

רגע אחרון לפני הבחירות, עונה יו"ר 'ועד כפר חב"ד' ר' נחמן רייכמן על כל השאלות הקשות, במכתב פתוח שמפרסם הבוקר לתושבי הכפר • מדוע הוא מקבל משכורת מהועד, למה הוחלפו חברות הניקיון ועם איזה חובות נאלץ להתמודד מרגע כניסתו לתפקיד? • "סבלנו די ממערכות בחירות, הגיע הזמן לאחדות ולאהבת חינם", הוא חותם • למנשר המלא
נחמן רייכמן במכתב פתוח" title=""מדוע אני מקבל מהועד משכורת?" > נחמן רייכמן במכתב פתוח" />
ברקע: כפר חב"ד היום, ממעוף הציפור (צילום: שניאור שיף, COL)

שלמה מן, COL

רגע לפני שאלפי תושבי כפר חב"ד צועדים אל אולם המתנ"ס ומשלשלים את פתק ההצבעה שלהם אל הקלפי, מפרסם הבוקר (שישי) יו"ר 'ועד כפר חב"ד' ר' נחמן רייכמן מכתב פתוח לתושבי הכפר, שבו בוחר להתמודד עם כל השאלות הקשות שהונחתו עליו, בגלוי ומבלי לעשות כל הנחות.

"תושבי כפר חב”ד היקרים", פותח רייכמן את מכתבו. "אני פונה אליכם היום, שוב, לאחר כשמונה חדשים בלבד מאז קיבלתי מכם, התושבים, את הכוח לנהל את וועד כפר חב”ד.

"אינני פוליטיקאי, וגם לא עסקן חשוב. אני אדם מהשורה. תמיד הייתי ותמיד אהיה. אינני מתיימר להציג את עצמי בפניכם כפוליטקאי וותיק ומנוסה. אך כאיש עשייה אכן כן. אינני יודע להבטיח הבטחות שאין ביכולתי לקיים. כל אדם שפנה אליי תמיד קיבל תשובה, גם אם התשובה הייתה שלילית. מעולם לא הוניתי איש, ואינני אעשה זאת לעולם. האמת תמיד הייתה נר לרגליי, כך היה וכך יהיה".

כאן עובר רייכמן להתייחס לנקודות פרטיות בהן היה מעורב במהלך עבודתו, כשהוא מסביר ומפרט את מהלכיו בכל אחד מהן.

"כיושב ראש הוועד נאלצתי לבצע מהלכים קשים, לא היה לי קל. אך הבנתי שהמצב מחייב זאת. הרי בקלות יכולתי להמשיך כקודמיי, אך יש אמרה שהולכת איתי כל שנותיי - בסוף החודש צריך שיהיו לצ’קים כיסוי.

"אבל חשוב להבהיר, גם בדברים שקיצצתי, לא ביטלתי! דאגתי למימון לכל דבר ועניין שלא על ידי הוועד".

הסדר ל'סייעתא'

בעניין המימון למתגברים כותב רייכמן: "פניתי לראש המועצה מר דוד יפרח שיחי’ בבקשה שיעזור לוועד הכפר בעניין. ואכן נפלתי על אוזן קשבת, והמועצה החלה במימון חלק מן המתגברים כשהרב ועקנין בתוכם".

נושא נוסף שהוצף במהלך השבועות האחרונים, היה המבנה והעלויות ל'סייעתא'. "גם כאן פעלתי רבות בשיתוף ראש המועצה ומנכ”ל המועצה מר שאול צבעוני שיחי’ על מנת לחסוך את העלויות הגבוהות, שלא על חשבון הילדים. וכך אכן נעשה", הוא מפרט. "בימים אלה נחתם חוזה מול קופות החולים שיממנו את כל העלויות ואף ישלמו שכירות על המבנים מה שלא היה בעבר, ושיגדיל את ההכנסות של הוועד".

בעניין הדיור: "פעלתי בשיתוף עם חברי הוועד, בפגישות עם מנהל מקרקעי ישראל, ושרי ממשלה על מנת לסייע במשבר שנוצר בתקופות הוועדים הקודמים.

"כמו כן, נאלצנו להתמודד עם חוב עצום שנשאר מהוועד הקודם בסכום של 670,000 ₪ למשרד עורכי דין שטיפל בענייני הכפר.

בעניין נקיון הכפר: "כידוע לכם אין אדם בכפר שחשוב לו חזות הכפר ונקיונו יותר ממני. הדבר בנפשי. לכן בהחלטה כלכלית החלטתי להחליף את חברת הנקיון, בשתי חברות אחרות זולות משמעותית, ועל ידי זה לא לקצץ בכמות פועלי הניקיון הפועלים בכפר.

"כמו כן, לאחר בקשה מראש המועצה מיד עם כניסתי לתפקיד, תוגבר הכפר בפינוי הגזם
מפעם בשבוע לפעמיים בשבוע".

המשכורת

גם לעניין המשכורת הכספית שמקבל על עבודתו כיו"ר הועד, בשונה מיושבי הראש הקודמים, מתייחס נחמן במכתבו.

"כידוע לכם, חלק מראשי הוועד הקודמים לי, קיבלו את משכורתם כאשר כיהנו גם בראשות הוועד וגם כסגן ראש מועצה. כידוע החוק השתנה. הבנתי מיד עם כניסתי לתפקיד שהמצב בכפר קשה. אין צורך לייפות את המציאות, המצב אכן קשה מאוד. במהלך כהונתי עד כה, פעלנו רבות על מנת להבריא את הקופה. התחלנו לטפל בנכסי האגודה, בגביית חובות המים, וכו’. על כן החלטתי בהחלטה לא קלה, לעזוב את עבודתי, לנטוש את העסק הפרטי שהקמתי לפני כעשרים שנה - עסק פעיל ורווחי. ולהקדיש את כל כולי לטובת הכפר.

"אך כידוע אדם צריך פרנסה כדי להתקיים. על כן באסיפה כללית ובהמלצת חברי הוועד ותושבים רבים, הומלץ לשלם לי שכר. בהמשך לשקיפות שהנהגתי מיום היכנסי לתפקיד אני יכול לומר לכם שגמול שאושר ליו”ר הועד הוא 90,000 שקלים לשנת 2018".

זמן לאחדות

את מכתבו חותם נחמן בבקשה נוקבת שבצדה מסר תכליתי ומעשי לכל תושב: "הנסיבות הובילו אותנו לבחירות שאף אחד מתושבי הכפר איננו חושק בהן. האחדות נפגעת, התנופה נבלמת, וקל חומר שאם ייבחר וועד נוסף, העשייה תופסק כמעט לחלוטין.

"היום אני מבקש את קולכם, לא רק לבחור בי, מבקש את קולכם על מנת להשפיע על חברכם, שכנכם, ויקיריכם, על מנת לפעול לאחדות. לאחד את השורות. סבלנו די ממערכות בחירות. הגיע הזמן לאהבת חינם. אך אם חס ושלום יתקיימו בחירות, אבקש את קולכם שוב".

המכתב המלא כפי שמתפרסם הבוקר מצורף בזה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.