מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תשע״ט 24.10.2018

הרב אליטוב הושבע כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל

מועצת הרבנות הראשית לישראל החדשה הושבעה הבוקר בטקס מיוחד בבית הנשיא בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הפנים והדתות ר' אריה דרעי, הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו ואישים נוספים ● לסיפור המלא
הרב אליטוב הושבע כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל
צילום: מארק ניימן/לע"מ
חברי מועצת הרבנות הראשית הצהירו אמונים היום רביעי, ט"ו בחשון, 24 באוקטובר, בפני נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. עוד השתתפו באירוע נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הרב הראשי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי דוד לאו, שר הפנים ומ"מ השר לשירותי דת אריה מכלוף דרעי ומנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן.

הנשיא פתח בדבריו ואמר: "אחד מתפקידי המועצה הוא 'פעולות לקירוב הציבור לערכי תורה ומצוות'. קירוב הציבור לערכי תורה ומצוות זהו תפקידו של כל רב בישראל מאז ומעולם. זו האחריות המוטלת על כל מנהיג רוחני באשר הוא. זו הציפייה של הציבור אותה הרב אמור למלא. ניתן להניח שהפעולות הללו משתנות לפי המקום, לפי הזמן ולפי הציבור. לא הרי תפקידו של רב בעיר שבה מרבית האנשים שומרי תורה ומצוות, כתפקידו של רב בעיר מעורבת. ייתכן שדברים שהיו נחוצים בעבר, כבר לא נחוצים היום. וגם להפך, אולי תפקידו של רב בעת הזו דורש פעילות אחרת. עליו להבין את רוח התקופה, את התרבות, את הערכים המכוננים, עליו להכיר את הטכנולוגיה, ולדעת כיצד להתייחס לאתגרים שהיא מציבה בפנינו", אמר הנשיא.

״אל מול האפשרות הזו לקדש שם שמיים, ניצב גם סיכון עצום לגרום חילול השם,״ אמר הנשיא. ״משום שכל התנהגות בלתי נאותה, או אף התנהגות הנתפסת כבלתי נאותה, לפי ערכיו של הציבור, עלולה לגרום חילול השם".

בהקשר זה התייחס הנשיא לאפליה של בני העדה האתיופית ביקבי ברקן ואמר: "אני מבקש להזכיר את החובה שלנו כולנו לפעול יחד כדי למנוע פעולות של פגיעה, הפליה והדרה של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל כפי שארע לאחרונה ביקבי ברקן. החלטתו ההיסטורית של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אחדה בינינו לבין אחינו יוצאי אתיופיה, ועלינו להמשיך בדרכו המאחדת בין שבטי ישראל, והמרבה שלום ביניהם, וכפי שאמר בנו הראשון לציון: "יוצאי אתיופיה הם אחינו ואחיותינו, והם יהודים לכל דבר ועניין".

בסיום דבריו הדגיש הנשיא: "אם נתייחס לכל אחד ואחת בשוויון, בנחת, באורך רוח, ללא אפליה, ייפלו וייתמו כל גורמי הקנאה והשנאה, המחלוקת והמפלגתיות. לחיוך שלכם, לדברי העידוד שלכם, ליחס שלכם לעשיר כמו לדל, יש ערך רב בעיני השומעים, יש תוצאות חינוכיות ברוכות. אני מאחל לכם שתזכו לקדש שם שמיים בכל הליכותיכם. היו ברוכים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.