מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ה 22.04.2005

פעילות החסד של כולל חב"ד לקראת חג הפסח

'אימייל' מרגש הגיע הבוקר לתא הדואר האלקטרוני של כולל חב"ד. במילים קצרות, הביעה משפחה ברוכת ילדים את רגשי תודתה על שניתנה גם להם אפשרות ליהנות מחג הפסח, מתוך שובע ושמחה. למכתב, צורפו שתי תמונות. בראשונה, הוצג המקפיא הביתי, כשהוא ריק ("לפני"). התמונה השניה – מוצגת לפניכם ("אחרי")... כמו עוד 20,000 משפחות בישראל, קיבלה משפחה יקרה זו משלוח איכותי, עם כל מוצרי המזון הנחוצים לחג הפסח.כאשר הגיע גם משלוח מוצרי הבשר והעופות – כבשה השמחה את הבית: הם ידעו היטב כי בליל הסדר, כמו בשאר כל ימי החג, יהיה השולחן ערוך ועמוס בכל טוב...לקראת חג הפסח, הגיעה פעילות "כולל חב"ד" להיקף שיא, חסר תקדים. הנתינה, הקיפה את כל מגוון האוכלוסיה במגוון פרויקטים רבי עוצמה, שהצד השווה שלהם הוא נתינה בשפע ובכבוד, שמאפיינת את פעילות כולל חב"ד, כעדות כ"ק אדמו"ר ביחידות המפורסמת לרב מרדכי אליהו.
פעילות החסד של כולל חב
אולם האריזה של 'כולל-חב"ד'
המבצעים שדרשו עמל, תכנון ומלאכה לוגיסטית מורכבת הראויה לתיאור בכתבה נפרדת – הצליחו ב"ה למעלה מהמשוער. להלן תיאור תמציתי של מרביתם:

• תלושי קניה לאנ"ש – אם תרצו, "הפנינה שבכתר" החסד: למעלה מ-2,000,000 (2 מליון) ש''ח חולקו לקראת החג למשפחות אנ"ש מקהילות חב"ד ליובאוויטש בכל רחבי הארץ. התמיכה חולקה באמצעות תלושי-קניה לרכישת מזון, הלבשה והנעלה. התלושים הונפקו אישית עבור כל משפחה ונשלחו אליה בדיוור ישיר. הרשתות הגדולות (זול פה, שפע שוק וחנויות זמינות נוספות בכל רחבי הארץ) כבר מכירות היטב את תלושי כולל חב"ד, ומעניקות יחס לבבי ומועדף למחזיקיהם.

• הענקת מוצרי בשר ועוף למשפחות אנ"ש: 750 ממשפחות אנ"ש בכל רחבי הארץ, זכו למתנה הנפלאה של מוצרי בשר ועוף, טריים ואיכותיים מבית "עוף אנ"ש", שהגיעה ע"י משאית קירור היישר לבתי המשפחות. גם נתינה זו הוענקה בשפע, בכמות שתספיק לצורכי כל המשפחה עבור כל ימי החג. סה"כ חולקו כ-10 טון בשר על חלקיו השונים, וכ-15 טון עופות. כל משפחה קיבלה בממוצע כ-15 קילו של מוצרים טריים אלו.

• חלוקת סרטוק וכובע לאנ"ש: במבצע חסר תקדים, חולקו ע"י כולל חב"ד 550 תלושים לקניית סרטוק וכובע חדשים, למשפחות אנ"ש בכל רחבי הארץ. הרכישה התאפשרה ברשת חנויות "המקום הנכון".

• סבסוד מצות-שמורה לאנ"ש: למעלה מ-10 טון של מצות שמורה טריות, ממאפיית המצות המהודרת של כפר חב"ד, סובסדו ע"י כולל חב"ד שארגן את מכירותיהם בריכוזי אנ"ש. מצות איכותיות ומהודרות ביותר, נמכרו במחירים סמליים של 60 עד 70 ש''ח לק"ג, כאשר העלות המקובלת (ששולמה בפועל לפני פעילות זו של כולל חב"ד) עבור אותן מצות ממש, עולה מעבר ל-100 ש''ח עבור כל ק"ג.

• תלושי קניה למשפחות חרדיות –לרשימת מקבלי התלושים נוספו השנה משפחות חרדיות הזקוקות לעזרה. רשימת המשפחות גובשה מקרב תושבי הערים: בני ברק, בית שמש, ביתר-עילית וירושלים. רבני ועסקני וועדי-הצדקה של כל אותם ערים, המליצו בפני כולל חב"ד על המשפחות הנזקקות והעניות ביותר, וכולל חב"ד שלח להם תלושי קניה בהיקף כולל של למעלה מעוד 1,200,000 ש''ח.

• תמיכה בניצולי שואה: בסיוע "ועידת התביעות", ובתיאום עם מחלקות הרווחה של המועצות האזוריות, חילק כולל חב"ד סל-מזון איכותי ללמעלה מאלפיים קשישים גלמודים, ניצולי שואה. כל "סל" הכיל את כל המוצרים היבשים, שיאפשרו למקבליהם להכין את כל ארוחות החג.

• חלוקת סלי מזון למשפחות משכבות המצוקה: 12,000 משפחות קיבלו השנה סל-מזון איכותי, שהכיל את כל מוצרי המזון הדרושים לחג הפסח. מחלקות הרווחה בכל מקום, גיבשו את רשימת המשפחות העניות והנזקקות ביותר, וכולל חב"ד ארז עבור כל משפחה שלושה ארגזים עמוסים במצרכי מזון, ירקות ופירות, מצות ויין. החלוקה התקיימה בערים: אשדוד, אשקלון, באר שבע, גבעת עדה, יקנעם עילית, ירוחם, ירושלים, לוד, מודיעין, מועצה אזורית לכיש, מועצה אזורית שפיר, מזכרת בתיה, צפת, קרית אתא, קרית גת, קרית עקרון, רמלה ושדרות.

• ארגון וסבסוד סדרים ציבוריים: למעלה מרבבת ארוחות מלאות של ליל הסדר, יצאו מהמטבח המרכזי של כולל חב"ד בירושלים, ונשלחו לעורכי הסדרים הציבוריים בכל רחבי הארץ. המזון האיכותי יפאר את שולחנות ה"סדר" של בתי חב"ד וארגונים נוספים – כמו גם את שולחנות "ליל הסדר" הציבוריים שכולל חב"ד מארגן בעצמו ב-11 בתי התמחוי שהוא מפעיל בכל ימות השנה בערים: אשדוד, אשקלון, צפת, ירושלים, רמלה, לוד וירוחם.

• מרבית בתי התמחוי, ששעריהם פתוחים בכל ימות השנה – ישרתו גם בחג הפסח את אוכלוסיית חסרי הבית, הרעבים הגלמודים והנזקקים בכל אותם ערים, שמוצאים בבית התמחוי של כולל חב"ד את המקום היחיד בו ניתנת להם אפשרות להשביע את רעבונם בכבוד וללא כל תמורה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.