מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשע״ט 17.10.2018

"היי קבינט. אולי אל תתקיפו בעזה הלילה?" / מנדי ריזל

אחרי שבמשך חודשים רבים עוברים עליו לילות כימים, עקב הטילים אותם משגרים מחבלים מרצועת עזה, פונה ר' מנדי ריזל, איש תקשורת וחסיד חב"ד אל חברי הקבינט ומבקש מהם: או שתפציצו שם אחת ולתמיד, או שתפסיקו. אתם משחקים על חשבון החיים שלנו. השלווה - וחמאס? לא באמת מורתע • וגם: הוא מגלה בטור האישי שלו איזה משפט אמר לו אלוף פיקוד דרום, שהבין ממנו כי המצב הזה, לא באמת ייגמר? • לקריאת הטור המלא
צילום: דובר צה"ל, ארכיון COL

מאת: ר' מנדי ריזל, איש תקשורת, תושב שדרות

***

היי קבינט. אולי אל תתקיפו בעזה הלילה?

בטח תגידו שמאלני, אה? אז זהו שלא, אני רק תושב עוטף עזה שרוצה לישון בשקט.

מאז 30 במארס ידענו כמה וכמה סבבי לחימה, אני לא יודע אם מישהו פה באמת זוכר כמה.

רקטות מצד אחד ותקיפות מצד שני. זה הועיל? לא. זה גרם רק לדבר אחד: להדרת שינה מעיני, מעיני אשתי וילדיי ומעיניהם של רבבות תושבי עייפים וחפצי שקט בעוטף החוטף.

אם הייתי יודע שתקיפות ברצועה יביאו לשקט ולו לשנה, הייתי מוכן לשהות במרחב המוגן לילה אחרי לילה, אפילו כמה שבועות. אבל אתם הרי לא מחפשים פתרון קבע, אלא רק לצאת ידי חובה, על חשבוננו.

פעם, היינו מתלהבים מכל תגובה של צה"ל, שמחים שמחטיפים מנה אחת אפיים למנוולים מעבר לגבול. אבל התגובות, כך למדנו עם הזמן, מדודות, מוגבלות, מלטפות. ובעיקר, אינן אפקטיביות.

ואחרי כל תקיפה כזו, נאלצנו לקפוץ מהמיטה, טרוטי עיניים, בשעות לא שעות. והילדים מבוהלים. והחיים משתבשים. וחמאס לא באמת מורתע.

כשאלוף פיקוד דרום הרצי הלוי אמר במפורש - בהשראת הדרג המדיני - בראיון שהעניק לי לפני כחודשיים, שאין רצון להפיל את חמאס, גם בצד השני מבינים שהם יכולים להתל בנו ולירות לבאר שבע או להבעיר את הדרום, ובירושלים יטמנו את הראש בחול. ומי שמשלם, באיכות חייו ובהתקפי חרדה, הם אנחנו.

אז או שתתנו מכה רצינית ותפילו את חמאס - ולכל הפחות תכו בראשיו - או שתבליגו לחלוטין. אנחנו גיבורים, אבל הנפש שלנו נשחקת: נמאס לנו להתעורר מהדי הפיצוצים, כשלמחרת המצב נשאר עגום כשהיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.