מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשע״ט 17.10.2018

לילה דרמטי בדרום: פגיעה ישירה בבאר שבע • כל הפרטים

שעות לאחר שביקר שר הביטחון ברצועת עזה והכריז כי המצב הנוכחי באזור לא יכול עוד להימשך, נשמעה הלילה (אור לרביעי) לפנות בוקר אזעקה עולה ויורדת ביישובי הדרום וקטעה את הפסקת האש שנשמרת בתקופה האחרונה • רקטה פגעה בחצר בית בבאר שבע. חמישה לקו בחרדה • והאם ומדוע לא פעלה מערכת 'כיפת ברזל'? • כל הפרטים על הלילה הקשה בדרום
לילה דרמטי בדרום: פגיעה ישירה בבאר שבע • כל הפרטים
למעלה: הפגיעה בבית, הלילה (צילום: מד"א). למטה: רקטה לכיוון ישראל (צילום: מענדי הכטמן, COL)

אזעקת צבע אדום נשמעה, לראשונה מאז הפסקת האש, היום לפנות בוקר (רביעי) בישובי הדרום לאחר שזוהה שיגור מרצועת עזה, וכעבור דקות פגעה רקטה בחצר בית מגורים בבאר שבע.

כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לדיירי הבית - אישה כבת 39 ושלושת ילדה בגילאי 9, 1 ו-12 שלקו בהתקף חרדה. שני דיירים נוספים שמתגוררים בסמוך לבניין בו פגעה הרקטה טופלו גם כן. בנוסף, אישה כבת 50 וגבר כבן 40 פונו לבית החולים סורוקה במצב קל לאחר שנחבלו במהלך ריצה למרחב מוגן. מדובר צה"ל נמסר כי בעת שיגור הרקטה זוהה שיגור נוסף מהרצועה לכיוון הים.

בעקבות הפגיעה לא יתקיימו היום לימודים בבאר שבע.

ומה עם כיפת ברזל? מצה"ל טרם נמסר אם פעלה המערכת, אולם משמועות חיצוניות עולה כי יתכן ומדובר ברקטה חדישה המסוגלת להתחמק ממערכת ה'כיפה'.

כזכור, אתמול ביקר שר הביטחון אביגדור ליברמן ברצועת עזה והכריז כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך עוד: "מיצינו את כל האופציות, חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, אישרנו להכניס מיכליות דלק וקיבלנו גל של אלימות", אמר ליברמן. "מבחינתי יש נוסחה אחת ויחידה - שיקום תמורת פירוז. אנחנו ניסינו את כל האפשרויות, אני חושב שאת השלב הזה מיצינו עד הסוף. כרגע צריך לקבל החלטות ואני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות".

בחמאס הבהירו כתגובה לדברים, כי אינם חוששים מאיומים, וכי יש להם את היכולות "להכאיב", כלשונם. הערב, כנראה, נרשמה התפתחות דרמטית שתשפיע על התקופה הקרובה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.