מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשע״ט 16.10.2018

מאוסטרליה ללאוס: ספר תורה חדש נתרם והוכנס לבית חב"ד

בבית חב"ד בלואנג פראבנג לאוס הפועל מזה כשנתיים, התקיים טקס הכנסת ספר תורה חדש שישמש את באי בית הכנסת, בניהולו של השליח הרב שלום ותמי גליצנשטיין שמנהלים את המקום במסירות רבה • את הספר תרמו: מר לייביש משה ורינה גולדהירש מאוסטרליה • לכתבה המלאה
מאוסטרליה ללאוס: ספר תורה חדש נתרם והוכנס לבית חב

לאוס[ה] נפלאות!

מי שביקר בבית חב"ד בלואנג פראבנג לאוס הפועל מזה כשנתיים, כבר שם לב שהמקום קנה לעצמו שם של בית חם עם יחס אישי וקרוב לכל אחד ואחת מהמבקרים בו. הרב שלום ותמי גליצנשטיין מנהלים את המקום במסירות רבה, וכל המטיילים מספרים עליהם בהערצה בכל מקום אליו הם מגיעים.

זרם המטיילים שהולך וגובר ביחד עם הארון קודש החדש והמפואר שנתרם ע"י הנדיב מר שמעי'ה מיילך פוקס הובילו לצורך ההכרחי בספר תורה אישי וקבוע.

לפני כשנה מר לייביש משה ורינה גולדהירש מאוסטרליה כתבו ספר תורה מהודר והחליטו לתרום אותו לבית חב"ד חדש שעדיין אין לו ספר תורה משלו, בהתייעצות עם הרב יוסף-חיים קנטור השליח הראשי לתאילנד החליטו לתרום אותו לבית חב"ד בלאוס!

כשהספר סוף סוף הושלם, נקבע תאריך ההכנסה לאחרי החגים. ואכן, ביום ראשון שאחרי שמחת תורה, התאספו כל השלוחים של חב"ד ברחבי תאילנד יחד עם התורמים הנכבדים, הקהילה הצומחת של יהודי לואנג פראבנג ועשרות מטיילים לחגיגה יהודית ראשונה מסוגה במדינת לאוס.

האירוע נפתח בטקס רב רושם של סיום כתיבת האותיות על ידי סופר סת"ם - השליח בקוסמוי – הרב מנדי גולדשמיד. כל האורחים התאספו בקומה השנייה של בית חב"ד (סלון ביתם של השלוחים), וכל אחד בתורו התכבד לסייע לסופר בכתיבת אות ובאמירת לחיים. עם סיום הכתיבה, ירדו כולם בשירה וריקודים עם ספר התורה החדש שזכה לחופה מפוארת מהקומה העליונה לאולם הבית חב"ד, שם נערכו הקפות שמחות כאשר צוות מטיילים מזדמנים מנצח על הריקודים הסוערים ואמירת לחיים של החוגגים.

בסיום ההקפה השמינית המיוחדת רק להכנסת ס"ת, יצא הקהל לתפילת ערבית תוך כדי שצוות מיומן עורך את המקום לסעודת מצוה מפוארת שהוכנה בקפידה על ידי שף מיוחד שהגיע מרחוק לפקח על האירוע.

הפתעה מיוחדת ציפתה לחוגגים כאשר נודע שבימים שקדמו להכנסת ספר התורה יצרו קשר עם הרב גליצנשטיין משפחה יהודית אמריקאית שנמצאת בלואנג פראבנג בהתנדבות לשנה, וסיפרו שלבן שלהם יש בר מצווה בדיוק בימים אלו, הרב שלום מיד הכין את הנער להנחת התפילין ולעליה לתורה ואכן, ביום שני בבוקר למחרת האירוע, התאספו כל החוגגים מאמש לתפילת שחרית חגיגית וקריאה ראשונה בספר התורה, וחתן בר המצווה שהוא גם כהן זכה לעלות ראשון לספר התורה החדש.

מיד לאחר התפילה חיכתה למשתתפים ארוחת בוקר עשירה ומגוונת, כשלאחרי'ה נפרדו איש לרעהו לשלום ורושם האירועים המרגשים מלווה אותם בדרכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.