מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ט 15.10.2018

לשם מה "ארנק" כשנמצאים אצל הרבי? • הרב מנחם קעניג

ערב ז' מרחשוון, המסמל את היום שבו חוזרים אחרוני האורחים שהגיעו לרבי למקום מגורם, התיישב המנהל הרוחני של ישיבת 'תמכי תמימים' המרכזית בלוד הרב מנחם מרדכי קעניג, שאף נכח בחצרות קודשנו בפתחו של החודש - והעלה על הכתב את זווית ראייתו מנסיעת תלמידי התמימים לרבי בחודש החגים תשע"ט • לטור המלא
לשם מה
תמימים בבית חיינו. בקטן: הרב מנחם קעניג (ארכיון COL)

הרב מנחם מרדכי קעניג
מנהל רוחני, ישיבת תות"ל המרכזית לוד


חסידים היו אומרים שלרבי נוסעים עם שלשה דברים ביטול, בוטל (בקבוק משקה) ובייטל (ארנק). בהשקפה ראשונה ניתן אולי לחשוב שאת הארנק הביאו איתם החסידים בכדי לממן את שהותם מחוץ לבית במשך כמה שבועות, החל משכירות מקום לינה ועד לאכילה ושתייה וכו'. אך מסתבר שבארנקם של החסידים לא היה הרבה מעבר לדמי 'מעמד' שהביא החסיד לרבי. נשאלת השאלה ומה עם כל העלויות הנ"ל?

ובכן, בתקופתנו השאלה אינה קיימת. זכינו לארגון הנפלא 'וועד התמימים העולמי' שנטל על עצמו את המשימה הכבדה לדאוג לכל הצרכים הגשמיים של התמימים. החל ממקומות לינה ראויים לשמם ועד לארוחות מזינות, מכובדות ומגוונות הניתנות בסבר פנים יפות ובשפע עצום. כך ש'הבייטל' יכול להיות מוקדש רק לדמי 'מעמד', 'קרן השנה' וכדומה.

לא רק לצרכים הגשמיים דואג 'הוועד'. גם את ה'בוטל' מספק הוועד להתוועדויות הרבות עם טובי המשפיעים שמחדירים בהם את ה'ביטול' הנדרש לרבי. וזאת בנוסף לשיעורים לפאנלים ולסדרי הלימוד הנערכים לאורך כל החודש כך שלתמימים לא נותר אלא לנצל את החודש השביעי, 'המושבע בכל' ולהשביע את נפשם הצמאה בהתקשרות פנימית לרבי ולספוג את כל ההשפעות הטובות על כל השנה כולה.

בשנים האחרונות אני זוכה יחד עם עמיתיי משאר הישיבות, ללוות את 'הוועד' בעצה ובהכוונה. כל שנה אני משתומם מחדש, מהתמסרותם הבלתי רגילה עבור התמימים בכל פרט ופרט, ומהמחשבה המתמדת, איך ניתן להיטיב את התנאים הגשמיים ובמה ניתן לשפר את הפעילות הרוחנית וזאת מבלי לחסוך במאמצים ובעלויות. העיקר שלילדים של הרבי יהיה טוב בגשמיות וברוחניות.

אתן דוגמא אחת שיכולה להעיד על הכלל. בכל שנה דואג 'הוועד' להסעות ל'אוהל' עבור התמימים במחיר סמלי. ההסעות הללו עולים לוועד הון רב. השנה, סיפר לי לתומו אחד האחראים שהם החליטו לשדרג את האוטובוסים שיהיו נוחים יותר וזאת למרות שהעליות תהיינה כמעט כפולות... זוהי כאמור דוגמא אחת שיכולה להעיד כמה מחשבה וכמה השקעה משקיעים עבור התמימים היקרים.

ואכן הרווחים בהחלט מצדיקים את ההשקעה הגדולה! יעידו על כך כל הצוותים הרוחניים שהמטען הרוחני איתם חוזרים התמימים הוא אדיר! הן בהתקשרות אמתית ופנימית לרבי והן בהתמסרות לכל ענייניו הקדושים מתוך שמחה וחיות.

אני מבקש בזה לשמש כפה הן כמנהל רוחני ב'תומכי תמימים' והן כהורה לתמימים ולומר ל'וועד' ולעומד בראשו ידידי היקר הרה"ח ר' צבי הירש שי' אלטיין ולכל התמימים והתורמים, מילה אחת. תודה!!! שהשי"ת ישלם לכם בכל המצטרך ושנזכה כבר להתראות עם אבינו רועינו מלך ביופיו תחזינה עינינו בביאת משיח צדקנו תיכף ומיד ממש.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.