מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ט 14.10.2018

בריאות של בוקר: מחקר גילה כי הנחת תפילין - טוב ללב וכלי הדם

חוקרים מהמכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי שבמדינת אוהיו, פרסמו מחקר באתר הרפואי 'מדיקל אקספרס', המוכיח: הנחת תפילין בבוקר, בריאה ללב ולכלי הדם • לכתבה המלאה
בריאות של בוקר: מחקר גילה כי הנחת תפילין - טוב ללב וכלי הדם
צילום: מנדי הכטמן, ארכיון COL
חוקרים מהמכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי שבמדינת אוהיו, פרסמו מחקר באתר הרפואי 'מדיקל אקספרס', המוכיח: הנחת תפילין בבוקר, בריאה ללב ולכלי הדם.

בראש צוות המחקר עמד פרופ' ג'ק רובינשטיין, מרצה בכיר במחלקה לבריאות הלב וכלי הדם והקרדיולוג של UC. במסגרתו, נבדקו 20 גברים יהודים, בגילאי 18-40, המתגוררים בסינסינטי, כאשר תשעה מהם המניחים תפילין מדי יום ועוד 11 שאינם מניחים תפילין.

צוות החוקרים רשם מידע בסיסי וביצע בדיקות שונות על כל אחד מהמשתתפים, בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן בדק נתונים לאחר הנחת התפילין, שנמשכה כ-30 דקות.

"תפילין משמשות לתפילת בוקר לגברים יהודים מעל גיל 13 כמעט מדי יום", הסביר רובינשטיין. "הן מונחות על הזרוע הלא דומיננטית – יד שמאל – מסביב לשרירי הזרוע ועל האמה בצורה די מתוחכמת. הן אף פעם לא נקשרות בצורה שתמנע את זרימת הדם, והן נקשרות למשך כ-30 דקות ברציפות. התפילות מתקיימות בישיבה ובעמידה כל כך הרבה פעמים, שאתה צריך להתאים את לחץ הרצועה סביב הזרוע שלך".

לפי פרופ' רובינשטיין, התאמת הרצועות גורמת לכאב שממריץ זרימת דם מוגברת לכלי הדם, ויתרה מכך - המחקר מראה, כי זרימת הדם הייתה גבוהה יותר בקרב גברים שהניחו תפילין מדי יום, ושופרה אצל כל המשתתפים, לאחר שהניחו תפילין רק פעם אחת במסגרת המחקר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.