מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשע״ט 16.10.2018

תוך 365 יום: מה הדבר הראשון שהנציג מבטיח לקיים? • תרשמו

ישנו פתגם האומר: "לפני הבחירות, הקיר מדבר אל העם. אחרי הבחירות, העם מדבר אל הקיר", האם זה נכון? • בכ"א חשוון ניגש כולנו לקלפי - ונשלשל פתק אל התיבה • COL פנה אל הנציגים/מתמודדים החב"דיים וביקש לדעת: מה הדבר הראשון שתעשו למען קהילת חב"ד, תוך התחייבות לעשייה זו - בשנה מיום הבחירות? • אבל זה לא הסוף: לאחר השנה הראשונה - אנו נצא לבדוק ולברר, האם הנציג עמד בהבטחתו - או שמה, העם אכן מדבר אל הקיר • ומה הן ההבטחות? > יצאנו לשמוע • "מה שהיה, הוא לא שיהיה" >>> > בחירות תשע"ט: מה מתרחש בקהילות חב"ד בארה"ק? • סיקור
תוך 365 יום: מה הדבר הראשון שהנציג מבטיח לקיים? • תרשמו
האם יעמדו בהבטחות?; ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

קריית-מלאכי - ר' צלי מזרחי:

ההבטחה שלי: ראשית, להתחיל את בניית המקווה גברים החדש, לטובת הציבור. הגשנו תקציב ממשרד הפריפריה, ע"ס 1,400,000 ש"ח (מיליון וארבע מאות אלף ש"ח), מאת השר אריה דרעי. כעת בשלבי סגירה של מכרז, והשגת עוד 600,000 ש"ח, להשלים את חלק א' של הבנייה שעלותו כ-2 מיליון ש"ח.

שנית, נדאג להקצאות (שטח) עבור הקהילה ב'מחנה הצבאי' וגם לקהילת חב"ד, בכמה תחומים - בתי כנסת ומוסדות.

כמו-כן, בנושא תשתיות הביוב בנחלת הר חב"ד. הגענו לסיכום עם 'התאגיד' שהשקיע מיליוני שקלים במס' מקטעים חדשים של צנרת. גם הנושא הזה יטופל. בשנת 2019 צריכים לעבוד על 2 קווים נוספים, מה שיוריד את הבעיות המוכרות של התושבים.

בנוסף, גן המשחקים שבמרכז השכונה, ושבנייתו מתעכבת - יבנה בקרוב לטובת ילדי הקהילה".

ראשון לציון - ר' שרון גושן:

ההבטחה שלי: "אי"ה עם כניסתי לתפקיד אכנס את כל השלוחים בעיר ואשמע מהם על הצרכים של 40 שלוחי חב"ד הפועלים ב-25 שכונות העיר וכן של קהילת חב"ד.

"כמו כן, נפתח אי"ה לשכת פניות הציבור לטיפול בבעיות הכלל והפרט של תושבי העיר המבקשים אוזן קשבת בעירייה ובמשרדים ממשלתיים"

כפר חב"ד - ר' נחמן רייכמן:

ההבטחה שלי: "​ביום שאחרי, נתכנס כולנו, חברי הוועד וחברי המועצה, אשר הומלצו על ידי הוועד המכהן ובברכתו של המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, להמשך המסע, בחילוץ כפר חב"ד ממצב של קיפאון מוחלט של השנים האחרונות, בנושאים כל כך חשובים שעומדים על הפרק:

1. הדיור לזוגות הצעירים (פרויקט 58).
2. פתרון לבעיות חריגות הבניה.
3. הסדרת השטחים המסחריים.

כבר עכשיו אוכל לבשר כי ב-13 בנובמבר נקבע 'שולחן עגול' במנהל מקרקעי ישראל עם היועצים המשפטיים של ועד האגודה והמנהל, בליווי בכירים ממשרד השיכון, כדי לקדם את בעיות הדיור בכפר וזאת על מנת לפתור את בעיות חריגות הבניה, וכן לפתור את בעיית שטחי המסחר בכפר חב"ד.

כמו"כ, נמשיך בעשייה את אשר התחלנו למען ילדי כפר חב"ד ונקים גני שעשועים חדשים בשיכונים הרוסיים ובשכונת לוי יצחק א'. וכל זה תוך ניהול אחראי של קופת האגודה. ובעזרת השם אני מאמין שיבחרו אנשים המומלצים על ידי הוועד הנבחר, ואל לנו לשכוח שעל הבית שומרים, למרות כל חילוקי הדעות שאנו חווים בתקופה זו... כי 'חסידים אנחנו וכולנו משפחה אחת'.

ירושלים - ר' יעקב הלפרין:

"כשליח של חב"ד בעיריית ירושלים אני ממשיך בעבודת הקודש שלי, בהשלמת פעולות לתקציבים וכינוסים לי"ט כסלו וחנוכה ברחבי ירושלים.

כמו"כ כעת אנו עסוקים מאד בבחירות, בלעודד ולהפעיל את אנ"ש והמקורבים בירושלים, על מנת שהמקום של חב"ד ברשימת 'אגודת ישראל' שסימנה ג' יובטח ואז נוכל להמשיך ביתר שאת וביתר עוז בפעילות הגדולה בעיר הקודש ירושלים".

רחובות - ר' אריק ליפסקר:

"המוטו המרכזי אותו אנו מובילים בקהילת חב"ד רחובות בקמפיין הבחירות שלנו הוא: הקהילה במרכז העשייה.

ההבטחה שלי: בע"ה מיד כשאבחר למועצת העיר, אקים לשכה מסודרת לפניות הציבור על מנת לרכז את הטיפול והמענה בבעיות הפרט של אנ"ש והציבור החרדי בעיר רחובות.

כיום רבים מאנ"ש מתקשים לקבל את המגיע להם מול מחלקות העירייה השונות: מי ים, הנדסה, חינוך רווחה ועוד, אני אהיה שם בשבילם.

כחלק מהפעילות, בשנה הקרובה אנו אמורים להתחיל בבניית אגף חדש בתלמוד תורה חב"ד שאושר ותוקצב לאחרונה וכן להתחיל בשיפוץ והרחבת מקווה הטהרה ברחוב מדאר ע"ש הילדה חיה הדר ע"ה ג'רופי, מקווה שיהיה בע"ה המקווה המפואר ביותר מבין קהילות חב"ד בארה"ק.

כמובן כל זאת מעבר לעבודה השוטפת לטובת מוסדות הקהילה, הגדלת תקציבים לכלל הפעילות ובפרט תקציבי האירועים והתרבות, סיוע לשלוחי הרבי מנהלי בתי חב"ד הפרוסים בעיר ועוד.

ביתר עלית - ר' משה כהנא:

ההבטחה שלי: קהילת חב"ד בביתר זקוקה להתעוררות בתחומים רבים, בראש וראשונה -בניית בתי כנסת שמרביתם מצויים בקראוונים. והשניים שכן יצאו ב"ה למבני קבע, עוד לא סיימו את בנייתם.

בנוסף קהילת חב"ד לא זכתה למימון אירועים חשובים בהם משתתפים גם קהלים שאינם דווקא מחסידי חב"ד, כגון סיומי הרמב"ם ואחרים, ונקווה לשנות זאת. כמו-כן, נדאג לקשר סדיר לכפר חב"ד, לתלמידים ותלמידות ובכלל.

כל אלו ועוד נושאים אחרים לוקחים זמן ולא ניתן לאמוד מראש מה יקרה ובכמה זמן. מאידך, כבר כעת נכנסים מוסדות מקראוונים למבני קבע, אז בהחלט יש סיבה לאופטימיות. לגבי תקצוב אירועים אני מקווה שאכן בזמן קצר יחול שינוי משמעותי בע"ה.

בית שמש - ר' ישראל מנדלסון:

ההבטחה שלי:

א'. ישנם 3 הקצאות שכבר קיבלו: 1. שטח להקמת תלמוד תורה, ביה"ס בנות וגנים. 2. שטח לבית הכנסת ברמה א'. 3. שטח לבניית 770 בשכונה רמה ג'. - שלושת ההקצאות האלו יעברו לעשייה בפועל בעזרת ה'.

ב. הכרה מלאה בפעילות חב"ד - הן בנושא ההתוועדויות, ערבי נשים, ל"ג בעומר, ושפרה ופועה.

ג. מקווה עם בור חב"ד בכל שכונה.

ומשהו חשוב לטובת כל העיר וגם לחסידי חב"ד: פעילות בעירייה ובמשרדי הממשלה להביא 5 מפעלים או חברות, לתת להם הטבות מס כתנאי להעסקת עובדים ברוב של 80 אחוז מתושבי בית שמש".

לוד - ר' יוסי לויטין:

ההבטחה שלי: כידוע, מתנ"ס חב"ד למען הילדים של הקהילה, ובו פעילות וחוגים, פועל בהצלחה רבה. בעזרת השם, לאחר הבחירות, אנו נתחיל את הפעילות של המתנ"ס, בשטח בית הספר 'עמל' שבסמוך לשכונת חב"ד, וכן נרחיב את הפעילות למען דור העתיד שלנו.

דבר חשוב נוסף: הרב ואנכי (הנציג שלו), נדאג שיקום וועד שיתופי למען קהילת חב"ד שיפעל ע"י נציגים מכל בבתי הכנסת חב"ד בעיר, וזאת - לרווחת הקהילות ומול הנציג העיריה והרשות המקומית".

צפת - ר' שניאור ליפסקר:

ההבטחה שלי: "לצד המטרות שנצבים לפתחנו לאור התפתחות המוסדות והפעילות החב"דית ברחבי העיר, פנינו לאנשי הקהילה לשמוע מהם על מה היו רוצים לשים דגש.

אנ"ש בהמוניהם הביעו דעתם על ריבוי הצרכים, ומהם בנינו את 'תוכנית 100 הימים' שתקבע את סדרי העדיפויות של חברי המועצה החדשים.

הצרכים שצפו ועלו שוב ושוב הינם: נושא הטיפוח והניקיון והטיפוח בשכונות, חידוש ושכלול גני המשחקים והקמת מרכז קהילתי רב גילאי".

קרית-גת - ר' זלמן העכט:

ההבטחה שלי: "במשך שנים רבות אני פועל בצרכי-ציבור למען השלוחים והקהילה החב"דית בעיר, וכן הציבור הכללי. טיפלתי בנושאים של רווחה, נזקקים, ביטוח לאומי, השגת מוצרים בזול ועוד. עזרתי לרבים בעיר, אבל עד היום הכל מתנהל דרך הפלא'.

"כעת, כשאבחר למועצת העיר, ברצוני להקים לשכה פיזית בתוך חצי שנה, במרכז המסחרי בקרית-גת, שתרכז את הטיפול בכל הנושאים הללו. אם מדובר בהשגת סלי מזון, לעזור לשלוחים והמקורבים, טיפולי שיניים חינם, קשישים ועוד.. כל נושאי הרווחה.

דבר נוסף שאני רוצה כי הלשכה תשיג: מחירים מסובסדים לכל הקהילה לקראת החגים. חגי תשרי ופסח. לביגוד, הנעלה, מזון וכו'. הכל כדי שיהיה לתושבים, הכל - ובקלות.

***

הודעה: בין נציגי הציבור, המתמודדים החב"דיים שפנינו אליהם במסגרת הכנת הכתבה - היו, ר' מנחם גנדל מנצרת עלית, ור' ברוך אביסרור ממגדל העמק. עד סגירת הכתבה לא התקבלה תגובתם. במידה ותתקבל - נפרסמה באתר!

***

הערת המערכת: מרכז התקשורת החב"די COL, ימשיך לעקוב אחרי עבודתם של נציגי הציבור. ובעז"ה בעוד כשנה מיום הבחירות, אנו נבדוק האם הם אכן עמדו בהבטחות שלהם - בכדי שאנשי הקהילה החב"דית בעירם, יראו - האם קיבלו מענה אמיתי או שמא... הבטחת בחירות!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.