מערכת COL | יום ב' חשוון ה׳תשע״ט 11.10.2018

החגים היו מלאים ברוחניות: א"כ, מה עם ה'תשורות'? / טור לשבת

אתה עולה מלמטה ל-770 במעלה רחוב קינגסטון. משהו משונה באוויר, באווירה. כמה בחורים עם מזוודות עוברים בריצה לתפוס רכב לשדה התעופה. הם נעלמים. השקט עדיין מכיל בתוכו את החיות העצומה של חודש החגים. אך אחרי כל הטוב הרוחני הזה - האם ומה לקחו איתם האורחים - מהן ה'תשורות' שקיבלו? • הרב אוהד מעון בטור מיוחד במגזין שישי ב-COL - לכבוד שבת קודש • לקריאת הטור המלא >>>
החגים היו מלאים ברוחניות: א
ארכיון COL

מאת: הרב אוהד מעון

אתה עולה מלמטה ל-770 במעלה רחוב קינגסטון. משהו משונה באוויר, באווירה. כמה בחורים עם מזוודות עוברים בריצה לתפוס רכב לשדה התעופה. הם נעלמים והשקט הבלתי מוכר מעלים בתוכו את כל מה שעבר כאן בחצרו של המלך, הרבי נשיא דורנו, רק לפני זמן מועט, מועט כל כך. לא לחינם חודש מרחשוון הוא האפור, לכאורה, מכל חודשי השנה.

פתאום אתה נשאר רק עם הרושם האדיר שרק מי שחווה אותו יוכל להעריך אותו. הדירה בה שהייתי כמעט התרוקנה מדיירה הזמניים. מיטות שקטות, כמה דברים שנשכחו מאחור. עוד חבר חדש אורז מזוודה ושאתה מגיע למעלה, לפינת 'בית חיינו', כל בחור על מזוודה הוא חבר שחוזר לארץ, אפילו את שמו איני יודע.

יש איזו שהיא תחושה עמוקה של אחדות אמתית, של חיילי המלך, בין אלו שנשארים בחצרו של הרבי לבין אלו שנוסעים למרחקים. הסוכה אצל עמוד החסד ר' משה רובשקין וכל אלו שעובדים עמו, כמעט ריקה. רק שני מגשים עומדים לרשות הרעבים. הסוכה השנייה כבר פורקה...

***

השקט עדיין מכיל בתוכו את החיות העצומה של חודש החגים. האוהל שהוקם מול כניסה ל-770 שתמיד היה הומה, המזוודות של הבאים כל יום כל הזמן, קריאות ה"אחי" וחיבוקים מכל צד, כאשר כמה אלפי 'מנדים' וכמה מאות 'יוסף יצחקים' ו'שניאור זלמנים' נפגשו.

וכמובן, רעש של מזוודות ודיבורים. אי אפשר להיכנס ל-770. 3 פעמים הוחלף לי הכובע של ימות השבוע, שלוש פעמים. וכן הטלית. כל פינה הומה בנערים ונערות צעירים מדי מלהיות כאן, משוחחים בתוך עצמם כמובן. נהר האדם וים הכובעים לא פוסקים לרגע. כל השכונה כאן מתמלאת בקבוצות גדולות הנמצאות בתנועה מתמדת משם לפה ופה לשם.

לא לשכוח קבוצה ע"ט הגיעה גם היא. 1414 ו-749 מלאים מעבר לתפוסה וחצי. וכן גם מבוגרים ומשפחות הגיעו. המסעדות, החנויות, עמוסות ואין מנוחה כלל. הקהל דורש שעות פתיח מסביב לשעון.

770 הוא עולם בפני עצמו. לא נתון לשום השפעה של זמן או מקום. אין לאיש מעמד ב-770. חפצים מקבלים רגליים, השולחנות מטיילים, והספסלים משנים מיקום ללא אזהרה. בכל פינה ישנה "התוועדות" של כמה ילדונים הצורחים שירים בכל גרונם. בכל המרכזים בשכונה רוכנים בחורים לשמוע משפיעים שונים במגוון רחב, מרצים את משנתם החסידית.

הדחיסות במקומות הלינה אינה ניתנת לתיאור, שלא לדבר על פנים 770... מקום קבוע?! מה זה. בשעות היום הומה המקום מלימוד וחיות ושירים ושיחות ללא סוף. וכמובן הדחיפות והתנועה לכל כיוון ללא הפסק וללא מחשבה. מהומה מלאת חיות ועצמה ללא מעצורים או הכוונה. באמת התרכזות חב"דית. כולל גם את אלו שהם בשוליים. שלא התעניינו בתפילות והיו נוכחים רק ברגעי המהומה הגדולים.

וכמובן ישנו הרבי נשיא דורנו, שמושך כמות אדירה של חסידים ושאר אנשים ל-770 הפלטרין של המלך.

***

אך, השאלה הנשאלת היא: אלו תשורות רוחניות קבלו אלפי הנערים והנערות שבאו לכאן, עם יותר או פחות השגחה. באזני מהדהדת זעקתו של הרבי נגד הדחיפות ונגד הפראות. הרבי התבטא פעמים רבות נגד הדחיפות באומרו שמי שדוחף הינו מקטני האמונה. וכאשר מתבוננים בשרש המילה דחיפה - דחפ, רואים שזהו שורש המלה פחד, בסדר אותיות אחר. כלומר, מי שפוחד, דוחף. כי הוא קטן אמונה. 

אם לסכם: מצד אחד, היה ממש נפלא לראות ולהראות עם קהל האורחים. מאידך, יש צורך להמשיך את כל האורות האדירים שקבלנו בתשרי ולהפנימם בצורה כזאת שיאירו את פנימיות הלב ויובילו לבכן חסידי שיתבטא בשינוי אמתי בהנהגה היומית. ובכך תבוא ברכה לכל אלו שהצטופפו ונדחקו, אכלו בלחץ, ישנו בלחץ, והתגודדו בלחץ... שיזכו שכל המאמץ וההשקעה יהיו פירות חסידיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.