מערכת COL | יום א' חשוון ה׳תשע״ט 10.10.2018

הוריקן ב-225 קמ"ש: "כולם עזבו. אגרנו מים, דלק ומזון לחירום"

עם רוחות של 225 קמ"ש, וחוזק של דרגה 4, סופת ההוריקן "מייקל" שבדרכה אל מדינת פלורידה שבארה"ב - ממשיכה להתחזק • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אמש (ג') על מצב חירום וקרא לתושבים: "תהיו מוכנים" • בפנים: שליח חב"ד בעיר טלהסי שבפלורידה, הרב שניאור זלמן אוירכמן, מספר ל-COL, כיצד הוא מתכונן לקראת הסופה הגדולה? • לכתבה המלאה
הוריקן ב-225 קמ
הרב אוירכמן, על רקע הסופה 'פלורס' האחרונה בצילום מהחלל; צילום: NASA

מאת: כתב COL

סופת ההוריקן "מייקל" שבדרכה אל מדינת פלורידה שבארה"ב ממשיכה להתחזק. הבוקר (ד') הודיע מרכז ההוריקנים הלאומי כי הסופה, שמגיעה עם רוחות של 225 קמ"ש, הגיעה לדרגה 4. הסופה צפויה להגיע לחוף הצפון-מערבי של פלורידה הערב.

רשויות המדינה הודיעו, כי הרוחות של הסופה יהיו החזקות ביותר שהכו במדינה השנה, וכ-375 אלף אזרחי המדינה התבקשו להתפנות מבתיהם לפני פגיעת ההוריקן. גם מושל פלורידה, ריק סקוט כינה את הסופה "הוריקן מפלצתי".

בעיר טלהסי, פרסמה סוכנות המים הלאומית אזהרה חמורה בחשבון הטוויטר ובה נכתב: "אם אתם גרים לאורך החוף והתבקשתם להתפנות, זו ההזדמנות האחרונה שלכם. זה אירוע חסר תקדים, לא ניתן להשוות זאת לשום אירוע אחר. אל תסכנו את חייכם".

לאחר ההודעה, שליח חב"ד בעיר, הרב שניאור זלמן אוירכמן, אמר בשיחה ל-COL: "אנחנו, אני רעייתי והילדים עברו אל הבית חב"ד היות והוא מקום בטוח יותר מאשר הבית האישי שלנו. כל הסטודנטים שלומדים פה באזור ברחו לבתיהם. כל משרדי הממשלה, אוניברסיטאות, בתי-ספר - הכל סגור עד סופשבוע.

"יש אצלנו כרגע רוחות וגשמים חזקים. לפני כמה שנים היה לנו הוריקן בקטגוריה מס' 1, וכעת זה בדרגה 4. בעבר, לא היה חשמל במשך שבוע עד 3 שבועות. עצים עפו באוויר, והתשתיות נהרסו. כעת מדובר על הוריקן קשה. ומקווים לטוב. אגרנו מים, דלק ומזון לתקופה הקרובה ושעת חירום.

"ההוריקן נמצא כעת בפנמה-סיטי, ואני בקשר עם הישראלים-יהודים שם. כמה מהם עזבו את הבית ולא לקחו סיכון שיהיו חשופים לאסון. נקווה שיהיה טוב".   

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אמש (ג') על מצב חירום במחוזות רבים בפלורידה, ואף קרא לתושבים: "תהיו מוכנים, זהירים ושמרו על עצמכם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.