מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ט 09.10.2018

'חודש השביעי' בגיאורגיה: תנופה יהודית בעיר באטומי

בבית חב"ד באטומי, גיאורגיה, שנפתח לפני מעט יותר מחצי שנה, מסכמים בסיפוק את חודש החגים שהיה עמוס בפעילות • סעודות החגים והשבתות, תקיעות השופר, תפילות יום הכיפורים, הסוכה הגדולה וההקפות המרגשות – כולם יחד יצרו חודש שביעי ומושבע בתחייה יהודית • השליח לבאטומי, הרב זאבי מנדלזון, מודה לשליח הראשי לגיאורגיה הרב מאיר קוזלובסקי על הסיוע והתמיכה, לרב בנצי ליפסקר מ'קרן מרומים' על הסיוע, ולתמימים השלוחים שהגיעו לעזור • לכתבה המלאה
'חודש השביעי' בגיאורגיה: תנופה יהודית בעיר באטומי
התחייה היהודית בבאטומי שהחלה במהלך השנה האחרונה, עם פתיחת בית חב"ד בעיר על ידי השליח הרב זאבי וזוגתו מושי מנדלזון, הגיעה לתנופת שיא במהלך חודש החגים שהיה גדוש בפעילות.

באטומי היא יעד תיירותי מבוקש למטיילים מארץ ישראל, וידי השלוחים עמוסות בפעילות לקרב את המבקרים הרבים ליהדות דווקא הרחק מביתם. גם הקהילה היהודית בעיר, ששרדה את ימי הקומוניזם אך לא הצליחה לקיים חיי קהילה מלאים, זוכה לעדנה מחודשת בזכות פעילות השליח המכהן פאר גם כרבה של העיר.

אסדר לסעודתא

סעודות ראש השנה נחוגו ברוב פאר והדר באולם מיוחד שנשכר למטרה זו. מעל 200 אורחים הסבו לשולחן החג, בירכו על ה"סימנים" המיוחדים והחלו את השנה החדשה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות.

סעודות החג, כמו שאר סעודות חגים וכן סעודות השבת החגיגיות המתקיימות בכל שבת, יוצאות הכן מהמסעדה בכשרות מהודרת המופעלת על ידי בית חב"ד בניהולו של ר' מענדי גולדשמיד, כחלק מרשת המסעדות מנדי'ס ברחבי ברית המועצות לשעבר.

מלבד סעודות השבתות הנמשכות כסדרן גם במהלך חודש החגים, נערכה סעודה נוספת בערב יום הכיפורים כהכנה לצום.

לקראת סוכות הוקמה בחצר בית הכנסת סוכת ענק, וקרוב למאה יהודים זכו לסעוד בה בליל הראשון של החג ולקיים את מצוות ישיבה בסוכה בהידור רב.

בשמיני עצרת ושמחת תורה, נערך אף קידושא רבא חגיגי כמנהג חב"ד, באמירת 'לחיים' וריקודי שמחה. מי שלא ראה את שמחת ההקפות בבאטומי, לא ראה שמחה מימיו.

מגיעים לכל יהודי

לצד האירועים המפוארים שזכו להשתתפות מרשימה ונלהבת הן של המטיילים הרבים והן של בני הקהילה המקומית, התקיימה פעילות ענפה ב"מבצע שופר" ו"מבצע לולב", לזכות את היהודים הרבים במצוות החג כהוראתו הקדושה של הרבי.

בכל אחד מימי ראש השנה זכו מאות רבות של יהודים לשמוע את תקיעת השופר. ברחובות העיר, ששממו מיהדות למעלה משבעה עשורים, הדהד הקול. "היישמע קול שופר בעיר"--

בחג הסוכות, בשני ימי החג ובמהלך חול המועד, זכו מאות לאחוז בידם את הלולב והאתרוג ולברך על ארבעת המינים.

מקדש מעט מרובה

הפעילות הענפה השיבה חיים וחיות אף לבית הכנסת, שנראה כמו הורעפו עליו טללי תחייה. לאחר שבמשך שנים רבות לא התקיימו מניינים סדירים במקום, החל השליח בארגון תפילות בשבתות, ובחגי תשרי הגיעה הפעילות לשיא של כל הזמנים. דומה שמאז המהפכה הקומוניסטית לא התכנסו יהודים רבים כל כך בפעם אחת בבית הכנסת.

תפילות ראש השנה התקיימו באווירת התעלות, ובתפילות יום הכיפורים נדמה היה כי הקירות מצטרפים ללחשם של המתפללים.

אך שיא השיאים הוא ללא ספק חג שמחת תורה, כאשר מעל מאה וחמישים מטיילים ריקדו ושמחו עם התורה יחד עם עוד עשרות מבני הקהילה המקומית. "היהודים חזרו לבאטומי", סיכם בהתרגשות אחד מוותיקי הקהל.

התודה והברכה

השליח לבאטומי, הרב זאבי מנדלזון, מסכם בסיפוק את חודש החגים ואומר: "מבחינתנו זו רק ההתחלה". הוא מבקש להודות במיוחד לשותפים והמסייעים במלאכה.

תודה רבה לשליח הראשי לגיאורגיה, הרב מאיר קוזלובסקי, על הסיוע והתמיכה העצומים במהלך כל השנה והעזרה בפתיחת ופיתוח בית חב"ד.

תודה גדולה למנהל קרן מרומים בחו"ל, השליח הרב בנצי ליפסקר, העומד לימיננו ותומך ומסייע.

ואחרונים חביבים – תודה לתמימים השלוחים שבאו ופעלו במסירות, הת' מנדי מיראלשווילי והת' ישראליק מיכאלשווילי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.