מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ט 07.10.2018

מָאךְ דָּא קראון הייטס? • מאמר דעה

לדעת רבים מתושבי כפר חב"ד, ההשלכות החד משמעיות של הבחירות בכפר חב"ד והסכנה בהצבעה לרשימות שונות מזו של הרכב הועד הנוכחי יובילו לכיוון אחד: האנרכיה ששולטת בקראון הייטס תגיע גם לכפר • לסיפור המלא עוד בנושא:• בלבול ומבוכה: עסקנים בכפר חב"ד ובנחל'ה לא נשמעים לרבנים"לא לשני וועדים בכפר חב"ד: נאומו המדובר של הרב אשכנזי. וידאוסערת הבחירות בקרית מלאכי: הרב ירוסלבסקי מגבה את החלטת הוועד במכתב חריף
מָאךְ דָּא קראון הייטס? • מאמר דעה
בחירות בכפר (אילוסטרציה, ארכיון COL. למצולם אין קשר)
קראון הייטס בכפר חב"ד?

לנוכח העובדה כי בבחירות לועד המוניציפלי ולמועצה האיזורית בכפר חב"ד הוגשו שלוש רשימות, על אף דרישתו וקביעתו החד משמעית של המד"א הרב מאיר אשכנזי להגיש רשימה יחידה ומוסכמת המבוססת על נציגי הועד הנוכחי, נדמה כי בחירות אלו, לראשונה בכפר חב"ד, יכריעו באופן חד משמעי על צביונו המשיחי של הכפר ויהיו בעלות השלכות הרות גורל על כוחם ושליטתם של אנשי אנרכיה שיעשו בכפר ככל העולה על רוחם לחיזוק המפלגה בהכוונת "עסקנים מעבר לים".

כידוע, כוח ציבורי שקיבלו אינשי דלא מעלי בשכונת קראון-הייטס, הוביל בסופו של דבר להשתלטותם על השכונה והחרבתה, ולהקמת מוסדות מתחרים למוסדותיו של הרבי.

כאמור, ועד כפר חב"ד והמד"א הרב מאיר אשכנזי פעלו להקמת רשימה אחת ופנו לתושבי כפר חב"ד להתאחד סביבה כדי שלא ליצור שני ועדים בעלי אינטרסים מנוגדים בכפר חב"ד.
למרות בקשתו המפורשת של הרב בנאומו באסיפת האגודה ולמרות שתושבי כפר חב"ד בחרו אך לפני חצי שנה ועד חדש המורכב מחתך מייצג של תושבים, הוגשו שלוש רשימות מרכזיות שעלולות לטרוף את הקלפים וליצור מצב של מחלוקת נוראה בכפר חב"ד.

רשימת מפלגת המשיחיסטים כוללת אנשי ציבור בעבר ובהווה. הרשימה כוללת מועמדים גם לועד המקומי וגם למועצה. אמנם בעבר התמודדו המשיחיסטים פעמים רבות, אך אם בעבר ניתן היה לבחור באופן אישי נציגים בודדים הרי שכיום הבחירות לוועד המקומי מאפשרות הצבעה לרשימה כוללת בלבד.
על כן, לראשונה, ההכרעה שתידרש מהתושבים היא ברורה: להצביע לרשימת המשיחיסטים או לרשימות האחרות.

מלבד רשימת הועד הנוכחי ורשימת המשיחיסטים, הגיש ר' שמעון רבינוביץ את מועמדותו לצד מספר מועמדים נוספים ברשימתו. כזכור, בבחירות הקודמות רץ ר' שמעון רבינוביץ ראש בראש כנגד הרשימה עליה המליץ הרב אשכנזי, והגיע למקום השמיני אשר השאיר אותו מחוץ לועד.
כעת, רשימתו של רבינוביץ, שהייתה מזוהה תמיד דוקא עם המלחמה בפלג המשיחי, עלולה להיות זו שתגרום לרשימת הפלג המשיחי לצאת כשידם על העליונה.

בפרסום שהוציאו בימים האחרונים, הוציאו המשיחיסטים לגמרי את המרצע מן השק: מבחינתם, המד"א של כפר חב"ד, איננו עוד המחליט בענייני הכפר, אלא קבוצה של רבנים שמינו בעצמם, רבנים אשר כבר הוכיחו בעבר את נסיונם במלחמה במוסדות הרשמיים של חב"ד בארץ ובעולם.

הנה ציטוט מדויק מהפרסום: "נערכה אסיפה בכפר עם ארבעה חשובי רבני חב"ד
באה"ק שהזדעזעו מהתנהגות הגורמים בכפר, ואחרי דיון ארוך ומייגע הורו לנו מפורשות להגיש רשימות משלנו לבחירות לועד המקומי ולמועצה.
גם חשובי המשפיעים בכפר בראשות הרב ישבעם סגל והרב חלוי"צ גינזבורג פנו אלינו בבקשה נרגשת להחלץ חושים ולרכז את הכוחות שלנו בכפר בבחירות הקרובות לטובת כלל עניני משיח
"

נדמה כי אף אחד לא יכל להגדיר בצורה יותר ברורה את כוונותיהם ומטרותיהם העתידיות בכל הנוגע לעתידו וצביונו של הכפר!

בניתוח פשוט של המצב, אם רשימתו של הוועד הנוכחי לא תגיע ל-5 מושבים המהווים רוב בועד (מתוך 9 חברי הועד המקומי), וזאת בעקבות הצבעת חלק הבוחרים לרשימתו של רבינוביץ, הרי שרשימת הפלג המשיחי תהפוך ללשון מאזניים אשר כל מי שירצה להרכיב קואליציה כלשהי ייאלץ למלא את דרישותיהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.