מערכת COL | יום כ"ג תשרי ה׳תשע״ט 02.10.2018

גרפיטי במנהטן: המילים 'שחררו את עזה' רוססו על סוכה של חב"ד

שלוחי חב"ד במנהטן הופתעו לגלות את הסוכה שלהם עם כיתוב אנטישמי בערב שמחת תורה האחרון. אלמוני ריסס על דפנותיה את המילים "שחררו את עזה" • הקהילה היהודית בתגובה ריססה על הגרפיטי את המילים: "שלום" ו"סוכה של אחדות" • ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, צייץ בטוויטר: "סילוק הסוכה אינו מתקבל על הדעת" • לכתבה המלאה
גרפיטי במנהטן: המילים 'שחררו את עזה' רוססו על סוכה של חב
צילום: collive
סוכה ציבורית של שלוחי חב"ד שהוצבה באזור פארק קארל שורץ, הממוקם סמוך לאחוזת גרייסי - הושחתה אתמול (ראשון). על דפנות הסוכה רוססו המילים - 'שחררו את עזה'.

כוחות משטרה שהגיעו למקום הזירה, אמר כי הוא מעריך שהוונדליזם בוצע בין שעת חצות הלילה לשמונה בבוקר. מעשה הגרפיטי נחקר כתקרית של שנאה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלסיו, צייץ בטוויטר האישי בתגובה: "סילוק הסוכה אינו מתקבל על הדעת. אם יש לכם מידע על מעשה הוונדליזם הזה, אנא פנו למשטרת ניו יורק".

שליח חב"ד באפר איסט סייד, הרב בן ציון קראסניאנסקי, אמר לאחר המקרה: "אנחנו די מזועזעים מהאירוע. במהלך החג עברו כאן למעלה מ-70 אלף יהודים המתגוררים באזור. קיבלנו איומים מכל מיני קיצוניים, אבל לא חשבנו שמישהו באמת יממש אותם".

עוד הוא הוסיף: "קשה מאוד להפחיד את העם היהודי. מעשים כאלה רק מחזקים אותנו שדרכנו היא הנכונה".

גם הגב' דבורה וילהלם, שליחת חב"ד כתבה: "ראו בעצמכם איזו שנאה יהודית חסרת רחמים נראית כאן בחצר האחורית שלנו, הסוכה הציבורית היפה שלנו הושחתה, הטיפשים האלה צריכים להתבייש בעצמם. לסבא וסבתא שלנו לא היתה ברירה אלא להעמיד סוכות סודיות במחבוא. אנחנו נמשיך להציב פומביות וגאות למרות כל עוינות".

לאחר התקרית, ביום ראשון בצהריים, הגיעו יהודים המתגוררים באזור אל הסוכה וכיסו את כתובות הנאצה במסרים מזמינים: כמו "שלום" ו"סוכה של אחדות".

בתגובה לעשייתם של אותם יהודים אמר הרב בן ציון קרסניאנסקי: "לשנאה הזאת אין מקום בעיר שלנו, ולכן אנחנו מגיבים באהבה ובגאווה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.