מערכת COL | יום י"ח תשרי ה׳תשע״ט 27.09.2018

כעת זה סופי: חב"ד ביתר תרוץ בראש רשימת "קהילות הקודש"

בחירות תשע"ט: בהסכמת ועד קהילת חב"ד בביתר עילית, נציג חב"ד ר' משה כהנא סיכם לריצה משותפת בבחירות המקומיות בביתר עם רשימה חדשה "קהילות הקודש" – כשמה כן היא, מייצגת קהילות קודש ברחבי העיר ביתר עילית, אותה מארגן העסקן הביתרי המוכר והנמרץ ר' חיים רובינפלד • כל הפרטים >>>
כעת זה סופי: חב
בתמונה: ארבעת המועמדים הבוקר מקבלים את ברכת המרא דאתרא הרב הגאון אשר לעמיל הכהן


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

בהסכמת ועד קהילת חב"ד בביתר עילית, נציג חב"ד ר' משה כהנא סיכם לריצה משותפת בבחירות המקומיות בביתר עם רשימה חדשה "קהילות קודש" – כשמה כן היא, מייצגת קהילות קודש ברחבי העיר ביתר עילית, אותה מארגן העסקן הביתרי המוכר והנמרץ ר' חיים רובינפלד.

בראש הרשימה יוצב נציג חב"ד ר' משה כהנא, המייצג את קהילת חב"ד ליובאוויטש בעיר התורה והחסידות ביתר עילית, קהילה חסידית מהגדולות בעיר, לה 8 בתי כנסת ברחבי השכונות בעיר, ומוסדות חינוך מפוארים הנתונים בהתפתחות מתמדת.

מיד עם היבחרו לתפקיד נציג חב"ד, פעל ר' משה כהנא בפעילות שקטה ונחושה מאחורי הקלעים לאיחוד וליכוד השורות בתוך הקהילה, והקים את 'ועד קהילת חב"ד', המורכב מנציגים של כל בית כנסת ושכונה בעיר.

לאחר החלטה משותפת והסכמת ועד הקהילה, וכדי למצות את פוטנציאל ההישגים למען קהילת חב"ד, הוחלט לרוץ יחד עם רשימת "קהילות קודש" אותה מארגן העסקן רב הפעלים ר' חיים רובינפלד, שילכד וייצג קהילות קודש הזקוקות לייצוג מוניציפלי לצרכי קהילותיהם.

***

ל-COL נודע כי במקום הראשון ברשימה יוצב נציג חב"ד ר' משה כהנא, כמייצג קהילת חב"ד, כאמור מהגדולות בחסידויות העיר ביתר עילית. במקום השני, ר' חיים רובינפלד, יו"ר ארגון "קהילות קודש". במקום השלישי יוצב ר' משה קרויזר, חסיד פעלתן ועסקן ידוע בעיר, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ומעשי חסד.

במקום הרביעי, ר' בועז בק, חסיד חב"ד ומנכ"ל 'צעצועי שטראוס' בביתר, אברך צעיר נמרץ ומסביר פנים, איש חסד ודמות מוכרת בקרב חסידי חב"ד בעיר. לאחרונה, לפני חודש החגים ארגן חלוקות במחירים מסובסדים לטובת ציבור חסידי חב"ד, פעלתן לכל דבר ועניין שבקדושה.


בתמונה: רובינפלד וכהנא מתברכים אצל המד"א, הרב אשר לעמיל כהן שיחי'

***

נציג חב"ד ר' משה כהנא - מסר ל-COL: "בהתאם להחלטות ועד קהילת חב"ד, הוחלט לרוץ לצד רשימת קהילות קודש נוספות, כדי למצות  את פוטנציאל ההישגים של קהילת חב"ד בביתר עילית. הייתה דרך קצרה וארוכה, להיכנס לרשימה החסידית הגדולה בעיר, אך בכך היינו עלולים להיות בעמדת נחיתות כשבהתאם לנסיבות לא יהיה ברור מה כוחה של קהילת חב"ד דבר שיבוא לידי ביטוי בחוסר הישגים משמעותיים לקהילה ולמוסדות, במשך הקדנציה הבאה.

"בהתייעצות רציפה עם גבאי ונציגי קהילת חב"ד, הוחלט ללכת בדרך 'ארוכה וקצרה', לעמול בחודש הקרוב עד מועד הבחירות ולהוכיח מה קהילת חב"ד שווה, ובכך למצות את מה שמגיע לקהילה המפוארת שלנו בזכות ולא בחסד. בהתאם להוראות הרבי שחב"ד לא משתתפת כמפלגה פוליטית, נבחרה האפשרות לרוץ לצד רשימת 'קהילות קודש'.

"קהילת חב"ד המפוארת בעיר ביתר עילית עולה ותעלה בע"ה על דרך המלך, וניצנים ראשונים נראים כבר כעת. ר' חיים רובינפלד הוא דמות כללית וחיובית המוכרת בקרב חלקים גדולים מציבור חסידי חב"ד, ויש מכנה משותף וראיה של עין-בעין לגבי ייצוג קהילות קודש שבמשך השנים לא זכו למענה מספק וראוי.

"קהילת חב"ד כולה צריכה בעת הזאת להתאחד סביב הרשימה החדשה והביא להצלחתה לטובת חסידי חב"ד והעיר ביתר עילית כולה".

***

ר' חיים רובינפלד, מסר בתגובה ל-COL: "אני רואה כזכות, להיות שותף עם קהילת הקודש חב"ד בביתר עילית. כחלק מקהילה כלל-חסידית אשר אינה מיוצגת, זה הזמן להרים את הכפפה.

"בימים האחרונים אני מקבל פידבק של התעוררות מהקהילות הקטנות, על ההזדמנות לקבל את הכבוד הראוי להם ולקבל את מלוא זכויותיהם.

"אנו קוראים כאן לכל האנשים והקבוצות שמרגישים שאינם מיוצגים להצטרף לקבוצת "קהילות הקודש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.