מערכת COL | יום ז' תשרי ה׳תשע״ט 16.09.2018

צמרת גרמניה מתייצבת מאחורי הקהילה היהודית בברלין

בתום שנה מאתגרת לקהילה היהודית, במהלכה אנטישמים ניסו להרים את ראשם, צמרת גרמניה מתייצבת להביע תמיכה: סגן נשיא הבונדסטאג לצד חברים בכירים מבית הנבחרים, שגרירי מדינות, כלכלנים, בכירי תקשורת ועוד, השתתפו בטקס הרמת כוסית עם שלוחי חב"ד לעיר • "במקום להיות במקום נרדף, מתגונן, הקהילה היהודית בוחרת לדבר על העשייה, על האור, על החיים היהודיים התוססים, ולא על החושך", אומר שליח הרבי ורב הקהילה, הרב יהודה טייכטל • לכתבה המלאה
צמרת גרמניה מתייצבת מאחורי הקהילה היהודית בברלין
לא בכל יום מתכנסת הצמרת הפוליטית והכלכלית של גרמניה בכדי להצדיע לקהילה היהודית הגדולה בעיר הבירה ברלין.

לרגל השנה החדשה, התכנסו בכירי בית הנבחרים הבונדסטאג, צמרת עולם הכלכלה ובכירים מעולם התקשורת, לטקס הרמת כוסית לכבודה של הקהילה. את פניהם קיבל רבה של ברלין ושליח הרבי, הרב יהודה טייכטל.

בתום שנה מאתגרת לקהילה היהודית, במהלכה אנטישמים ניסו להרים את ראשם, טקס התמיכה העניק תמיכה ברורה ושידר מסר אחיד: מעצבי דעת הקהל הגרמנית עומדים מאחורי הקהילה.

הנואם המרכזי במעמד, היה אישיות מפתיעה במיוחד: דיטר וויינאנד, יו"ר 'באייר' (Bayer AG), חברה גרמנית בין-לאומית לייצור תרופות וכימיקלים. באומן הינו ידיד נאמן לקהילה היהודיות ובנאומו, דיבר על נושא ההתחדשות בעולם והכלים להשתמש נכון בכדי לתקן את העולם.

כמאה וחמישים אורחים בכירים השתתפו בטקס, ובניהם גם סגן נשיא הבונדסטאג. הוא התכבד להגיש את השופר לרב שמואל סגל, משלוחי חב"ד ברלין, שתקע בו בשופר לעיניי המשתתפים.

הבכירים השונים שעלו לשאת דברים, דיברו על חשיבות החיים היהודיים בגרמניה ועד כמה תרומתם חשובה למדינה.

"הייתה אווירה מכובדת מאוד", תיאר הרב טייכטל, "היה קידוש השם גדול מאוד כשכמות כה גדולים של נכבדים מגיעים לכבד ולהוקיר את הקהילה היהודית. במקום להיות במקום נרדף, מתגונן, הקהילה היהודית בוחרת לדבר על העשייה, על האור, על החיים היהודיים התוססים, ולא על החושך".

הרב טייכטל מוסיף ומציין כי באחרונה ישנה התפתחות מקיפה בחיים היהודיים בברלין. "יש יותר גני ילדים יהודיים, יותר משפחות שומרות מצוות. צעירים יהודיים מבקשים להתקרב ולדעת יותר על יהדותם. כבר לא צריכים להתחבא בברלין. החיים היהודיים יציבים ותוססים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.