מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ט 14.09.2018

חסיד גור שעוזר לחסידי חב"ד: ה'מלאך' מ'רפואה שלמה' • ראיון

"מי יחיה ומי ימות": הרב יוסי מרגלית, חסיד גור, הוא דמות מוכרת, ידועה ומוערכת מאוד בעולם הרפואה בארה"ק. אלפים פונים אליו בכל שנה דרך עמותת 'רפואה שלמה' אותה הקים לפני 13 שנים • בראיון מיוחד למגזין שישי ב-COL הוא מספר: כיצד חסיד גור, ללא רקע בלימוד אקדמאי מגיע אל עולם הרפואה? מהי עזרתו ועבודתו עם שלוחי חב"ד בתבל? • וגם: ערב יום הדין, מה עובר בראשו כאשר הוא שומע בתפילה את "ונתנה תוקף"? • ראיון מרתק >>>
חסיד גור שעוזר לחסידי חב
הרב מרגלית במשרדו, ובפגישה עם בכירי עולם הרפואה


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

הטלפון, לא מפסיק לצלצל. אלפי פניות מגיעות בכל שנה אל שולחנו של מי שעומד בראש עמותת החסד הרפואי 'רפואה שלמה'. בראש העמותה עומד הרב יוסי מרגלית, חסיד גור, דמות מוכרת, ידועה ומוערכת מאוד בעולם הרפואה בארה"ק. 

ערב יום הדין, הוא מספר בראיון מיוחד למגזין שישי ב-COL, על פועלו עם שלוחי חב"ד בתבל, על שיחות עומק עם רופאים מומחים, וזאת ללא רקע לימודי אקדמאי - וגם, משתף: מה עובר בראשו כאשר הוא שומע בתפילה את "ונתנה תוקף"? 


בתמונה: בשיחה עם פרופ' ר' אליהו סורקין, חסיד חב"ד.

*** 

שתף אותנו במעט מידע על הארגון שהקמת.

"העמותה מתעסקת בעיקר בייעוץ הכוונה וליוווי רפואי. יש לנו מתנדבים בבתי חולים שעוזרים בעיקר במקרים מורכבים וטראגיים, וגם 'ביקור חולים' אצל עריריים ובודדים, חולים אונקולוגים ומורכבים שנמצאים הרבה זמן בבתי חולים.

"מדי יום, אני מקבל בטלפון האישי שלי למעלה מ-120 פניות. בחישוב קל, מדובר בכ- 36,000 פניות לעזרה והכוונה רפואית בשנה ומתחילת פעילותי בתחום, מדובר על למעלה מ-500,000 פניות וכל זאת בהתנדבות מלאה וללא קבלת כל תמורה.

"לפני כשנתיים קיבלתי פרס מגן זהב משר הבריאות על עיסוקה של העמותה. היא מפעילה צוותים רבים המתנדבים ללא תשלום, ובסה"כ מדובר בתפעול ענק מאוד.

את הפרס קיבלתי לאחר פרויקט מיוחד שביצענו - ייעוץ ופגישות עם רופאים מומחים מ-7 תחומים, וזאת חינם אין כסף, לאזרחים שאין להם את האופציה לראות רופא פרטי ויקר. אנשים קיבלו ייעוץ קריטי עבורם, ללא תשלום, ואף עברו טיפולים שפשוט הצילו אותם".



כיצד חסיד גור, ללא רקע בלימוד אקדמאי מקדים, מגיע אל עולם הרפואה, ומתמקצע בו?

"אין דבר העומד בפני הרצון. אני אוהב וחי את התחום כל הזמן. כמו-כן, אני מקבל גיבוי חזק מעולם הרפואה. כיום, גם רופאים פונים לעזרתי.

"כמובן, שבמשך השנים אני מונח בתחום. לומד וקורא הרבה חומרים רפואיים, דו"חות ועוד. בנוסף אני משתתף בכנסים, אירועים ואף אוסף ניסיון פרקטי מהיום שנכנסתי אל עולם הרפואה".

הארגון שבראשותך פועל ועוזר לשלוחי חב"ד בתבל, האמנם? שתף אותנו בכמה סיטואציות.

"אכן. ראשית, יש לארגון תיאום הטסות חירום לישראל, או מצבים בהם שלוחי חב"ד שהם זקוקים לרופאים מקצועיים בעלי שם או עזרה לקבלת טיפולים.

"אתן סיטואציה: היה ילד חב"די המתגורר בחו"ל, שהיה לו בעיית גדילה, ובבתי הרפואה במדינת מגוריו הביא לו אחד מהרופאים הבחנות לא טובות. הוריו יצרו עמנו קשר, וכשהם הגיעו לארץ, סידרנו להם פגישה אצל פרופ' ידוע בתחום שאבחן אותו אחרת - וב"ה מצבו הסתדר.    


בתמונה: קבלת 'אות הוקרה' ממשטרת ישראל.

"סיפור נוסף לדוגמא: "היה חסיד חב"ד מישראל עם בעיה של גידול ל"ע במעי-הגס. ולאחר שהוא עבר את הניתוח בארה"ק, שלחתי אותו לאחר ייעוץ אל בית רפואה מקומי בקייב שבאוקראינה, שם התמחו באותו תחום. 

"עוד מקרה שהיה, שאני נזכר כעת: "חסיד חב"ד מישראל שליוויתי להטסה רפואית בדרום-צרפת, מקרה שהחולה הוטס בשבת, ואני גם הגעתי לשם. בתיאום עם שליח חב"ד באזור הרב לובעצקי, הוא דאג לנו לאוכל בתוך בית הרפואה, היחיד שיכל להכניס לנו אוכל עם אישור, והציל אותנו שם.

"אני יכול להוסיף ולומר, כי פעמים רבות אני נתקל בהירתמות של רופאים כאשר הם שומעים שמדובר בשליח של הרבי או חסיד חב"ד, בנוסף לכך שהפנייה מגיעה דרכי.      

ערב 'יום הדין', כאדם הפועל בתחום הרפואי - מהי המשמעות אצלך בקטע התפילה "ונתנה תוקף"?

"אוי. שהכל יכול להשתנות ולהתהפך ברגע. ואנשים חרב עליהם עולמם בשנייה אחת. כאדם שעוסק כל השנה עם חולים בכל הבעיות, יש לתפילה זו תוקף מאוד משמעותי".  

יש לך קשרים עם רופאים רבים בארה"ק. האם הארגון פועל ועוזר גם ליהודים בתפוצות עם קשרי רפואה בינלאומיים?

"נכון. ב"ה אני משתדל לעזור גם למקרים רפואיים בחו"ל, כמה שניתן. מתוקף תפקידי אני מפתח קשרים ברחבי תבל, כמו: קריולוגיה ועיניים בבוסטון, וכן רפואה מסוימת בה מתמחים בדרום-צרפת. יתרה מכך, היו פעמים שאני אישית נעזרתי בחב"ד, בכדי לעזור ליהודים חולים בחו"ל.


בתמונה: עם שליח חב"ד בדרום-צרפת, הרב לוי גבאי.

"לפני מס' שנים קיבלתי פנייה על בחור יהודי באוקראינה שהגיע לבית-רפואה מקומי במצב לא טוב - עם איבוד הכרה. לא היה מי שידאג לו, ולאחר שפניתי לידידי החב"די ר' שלומי פלס, שיחד איתו ודרכו אני עובד רבות עם שלוחי חב"ד - השליח באותה עיר התערב והם דאגו לבחור.

"עוד אירוע שהיה והייתי מעורב, והפעם במדינת תאילנד. יהודי ישראלי עבר תאונת דרכים קשה, והיו לו שברים רבים בפנים, בלסת, בגולגולת ועוד. הוא שכב בבית-רפואה, ואף אחד לא התייחס אליו. הצוותים התאילנדים רצו להכריז עליו כמקרה מוות ולא לטפל בו, אך אני העברתי אותו בסיוע שליח חב"ד המקומי אל בית-הרפואה האמריקאי באזור, וכך חייו ממש ניצלו".      

לסיום, מה תרצה לאחל לחסידי חב"ד ושלוחי הרבי?

"שיהיה להם עבודה רק בשמחות, הצלחה גדולה בפועלם בקירוב הלבבות. זה קידוש השם גדול. אין ספק כי היום אנו רואים את ההסתכלות הרחבה של הרבי, עד לפרטים הכי קטנים, אין דומה לעבודה של השלוחים בתבל.

"אהבת ישראל שמוקרנת מכם לעם היהודי, היא ללא אינטרס אישי. אני אישית נתקלתי בשלוחי הרבי - בין אם זה בארוחה חמה ב-3 בלילה במדינה רחוקה, או הדרכה במדינות בהם לא כ"כ נעים להסתובב כיהודי.



לסיום, אתן 2 טיפים קטנים, אך חשובים: 

א. כשאתם טסים לחו"ל - תעשו 'ביטוח נסיעות' טוב. כי כאשר אתם חלילה תתקלו בבעיה רפואית בחו"ל, הטיפול יעלה הון כסף. 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. נתקלתי במצבים שחסכו כמה שקלים בביטוח בריאות, ובסוף שילמו יקר על בריאות ורפואה.  

ב. כאשר חלילה ישנו מקרה רפואי, אל תתביישו ותתעצלו לבדוק רופאים ומקום טיפול יותר טוב. תתייעצו, תשאלו ותגיעו למקום הכי טוב עבור בריאותכם.   

***  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.