מערכת COL | יום ג' תשרי ה׳תשע״ט 12.09.2018

תקדים באיטליה: האם הממשל מקשה על בניית בתי-כנסת?

באיטליה מנסים להילחם בהתפשטות האיסלאם, אבל על הדרך פוגעים בבתי-כנסת ומבני דת • המחוקקים הכינו רשימת קריטריונים מחמירים שיקשו על בניית מבני דת • שליח חב"ד במילאנו: "תקדים מסוכן. מבקשים מעם ישראל להתפלל עלינו" • לכתבה המלאה
תקדים באיטליה: האם הממשל מקשה על בניית בתי-כנסת?
ארכיון COL

באיטליה ניסו לפני כעשור למנוע את התפשטות האיסלאם במדינה. לכן הם המציאו שורת  חוקים מחמירים לבניית מבני דת, מהם לא מציאותיים - כגון: יצירת 250 מקומות חנייה צמודים לכל מבנה דתי ועוד. קריטריונים אלו נועדו למנוע בפועל את האפשרות להקמת מסגדים בתוככי הערים, ובאחרונה נאכפים ביתר שאת.

אך למעשה, דבר חשוב לא נלקח בחשבון. החוק מהווה איום לכל בתי הכנסת במילאנו, בירת המחוז, שמעולם לא טרחו לסדר לעצמם אישורים מיוחדים למבנה דת, וביום בהיר איבדו את הלגיטימציה החוקית.

"שנים רבות הרשויות העלימו עין מהבעיה, ונתנו לבתי הכנסת להמשיך לפעול, וכעת תביעת שכנים קנטרנית שהוגשה לבית משפט במילאנו כנגד בית כנסת חב"ד 'בית התלמוד', מצד כאלו שעיניהם צרה בנוכחותו בניסיון לנצל את החוקים החדשים, במטרה לפגוע בבית הכנסת, עלולה להביא לסגירתו של אחד ממוסדות היהודים המרכזיים בעיר, תביעה זו יכולה להפוך לשרשרת של תביעות שיעמידו בסכנת סגירה כמעט את כל בתי הכנסת במילאנו", כך פורסם ב'בחדרי-חרדים'.

עוד נכתב: כי "בתי הכנסת הוותיקים שנבנו לפני הרבה שנים לא בבעיה, כי הם נבנו לפני שהחוק עבר, והוגדרו כמבני דת, בתי הכנסת שנבנו בעשורים האחרונים לא הוגדרו כמבני דת, כי אף אחד לא חשב שיהיה איתם בעיה, בתי הכנסת שנבנו לאחרונה ממש בבעיה".

בתגובה לכך אמר שליח חב"ד במילאנו, הרב משה שייקביץ ל'בחדרי': "זו לא שאלה של מי ינצח במשפט, אלא עצם קיומו, הסיפור זה יכול להיות תקדים מסוכן, אנחנו מבקשים מכל עם ישראל שיתפלל על המצב הזה, ואחרי החגים נכנס לעובי הקורה לראות מה עושים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.