מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשע״ח 07.09.2018

פרסום ראשון: חתימת שלושה אדמו"רי גור על 'עטרת ראש'

תגלית נדירה בפרסום ראשון מתפרסמת בגיליון 'מעיינותיך' מבית 'תורת חב"ד לבני הישיבות' • צילום שער הספר 'עטרת ראש' מכ"ק אדמו"ר האמצעי ששימש שלושה אדמו"רי גור שהעבירוהו במתנה מאחד לשני: האדמו"ר בעל ה'שפת אמת' זי"ע, בנו האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' זי"ע ובנו האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' זי"ע, כאשר כל אחד מהם חתם את חתימתו על שער הספר • בסיום הספר חתם ה'אמרי אמת' את חתימתו לאות כי סיים את הספר כולו • בתוך הכתבה: עדות מיוחדת מהגה"ח ר' חנניה יוסף אייזנבך בקשר לזה • לפרטים נוספים ולתצלום המיוחד בהגדלה
פרסום ראשון: חתימת שלושה אדמו

פיענוח הכתב יד:
כתב יד של ה'שפת אמת' זי"ע : חנני הש"י בזה הק' ארי' לייב
לאחריו כתב ידו של ה'אמרי אמת' זי"ע : 
חנני הש"י בזה החתן אברהם מרדכי בן הרה"ק מגור
ואחריו בן זקוניו של ה'אמרי אמת' ה''ה האדמו"ר ה'פני מנחם' זי"ע: חנני הש''י בזה פינחס מנחם אלטר

יודעי דבר אומרים כי מתוך ספרייה של למעלה משלושים אלף ספרים של ה'אמרי אמת' שנשמדה בשואה ניצלו מספר מצומצם ממש של ספרים שה'אמרי אמת' בחר להעלותם עמו לארץ במסעו בשנת תרצ''ה ונשמרו כאודים מוצלים מאש מתוך ספריית הענק שלו. ה'עטרת ראש' הוא מבין ספרים אלו.

אחד האנשים שביקרו פעמים רבות אצל האדמו"ר מגור זצוק"ל הוא הגה"ח הרב חנניה יוסף אייזנבך שליט"א, שבעבר סיפר אפיזודה מעניינת:
"מספר פעמיים רב הייתי אצלו, ותמיד דיברנו בלימוד. פעם אחת, זה היה בפרשת בא, אמרתי לו שראיתי ב'שפת אמת' שידו של האדם היא חלק ממצוות תפילין. היינו שאין כאן שני דברים נפרדים, התפילין והיד עליה מניחים, אלא שהיד היא חלק מהמצווה ממש.
שאלתי אותו כיצד הדברים עולים בקנה אחד עם דברי המהר"ם שיף בגיטין שמצטט את המהר"ל שבשעה שהלכו בני ישראל למלחמה, והיה קשה להניח את התפילין על היד, היו מניחים גם את תפילין של יד על הראש. שאלתי כיצד זה מסתדר, הרי אם היד היא חלק מהמצווה, אי אפשר לקיימה על הראש לכאורה. 
ה'פני מנחם' השיב לי מיד, כדרכו ובחריפות בהברקה עילואית: הראש כולל את כל האברים, ובמילא גם היד כלולה בראש.
אמרתי לו שהדברים מתיישבים היטב גם על פי ה'עטרת ראש', ספרו של כ"ק אדמו"ר האמצעי זי"ע, המשתית את כל ספרו על עניין זה שראש השנה כולל את כל השנה כולה וכן הראש כולל כל האברים כולם.
ה'פני מנחם' שמע את שם הספר ונתן ממש קפיצה לחדרו הסמוך. תוך זמן קצר הוא שב עם הספר 'עטרת ראש' של רבינו האמצעי ואמר לי: "אבא (כ"ק האדמו"ר מגור בעל ה'אמרי אמת' זצוק"ל) נתן לי את הספר הזה מתנה לחתונה".
לימים שמעתי שחסידים בגור הבינו שה'אמרי אמת' נתן לו את הספר שעוסק בענינים הקשורים ב"ראש", כרמז לכך שהוא צריך לכהן כמנהיג, באדמו"רות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.