מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשע״ח 07.09.2018

סדן שמגדלים עליו שלוחים ● חלק שני: my shliach

במסגרת מגזין החג של COL ביקשנו מראשי ארגוני חב"ד בארץ והעולם, מכל שכבות הגיל והסוגים - לסכם את שנת תשע"ח החולפת ● בחלק השני - ר' מענדי שאנוביץ מקראון הייטס ור' זאב דב הלפרין מירושלים, מנהלי אגף my shliach לילדי השלוחים בארץ והעולם, מציגים את הפעולות הרבות של תשע"ח; השבתונים, ערכות ההתוועדויות, המבצעים והמשימות - כל מה שאתגר וסחף בשנה האחרונה אלפי שלוחים צעירים באלפי נקודות בגלובוס ● בכתבה המלאה: שליח צעיר מקוריאה חוזר במתיקות מול מצלמה על שיחה של הרבי, במסגרת מבצע שהפיק הארגון. את זה אתם חייבים לראות ● פרק שני > תשע"ח במילים של ראשי ארגוני חב"ד ● בחלק ראשון: ה'פנסאים'
סדן שמגדלים עליו שלוחים ● חלק שני: my shliach
מפעילויות my shliach. בקטן מנהלי הארגון בארץ ובארה"ב ר' זאב דב הלפרין ור' מענדי שאנוביץ

בפרק השני של פרוייקט סיכום שנה על ידי ראשי הארגונים החב"דיים, אנו מגישים את הפעילות העניפה שהתבצעה השנה על ידי ארגון 'my shliach' שתחת חדר 302 במרכז לענייני חינוך. אולי לרבים מהגולשים לא אומר צמד המילים "מיי שליח" מאומה, אולם לאלפי ילדי השלוחים בכל פזורות תבל ומשפחותיהם אומר שם זה הרבה גם אומר.

לפני למעלה מעשר שנים הוא הוקם, על ידי סיו"ר ה'מרכז לענייני חינוך' הרב משה קולטרסקי ובנו - מנהל "חדר 302" - הרב מענדי קוטלרסקי. בראש הארגון עומד כיום הרב מענדי שאנוביץ שמפקח על הפעולות הנצורות שיוצאות תחת ידי האגף. את המחלקה לדוברי עברית שנפתחה בשנים האחרונות מנהל ביד רמה הרב זאב דב הלפרין מירושלים.

הנה מה שמספר לנו הרב זאב דב הלפרין, על הפעולות הגדולות של השנה:

במהלך השנה האחרונה ערכנו ארבעה שבתונים למאות ילדי שלוחים דוברי עברית. כל שבתון מורכב מקבוצה של כמה עשרות שלוחים שמתכנסים יחד, כל פעם במקום אחר בעולם, לקעמפ קצר של כמה ימים הכולל שבת ייחודית, יחד עם מדריכים שמגיעים מיוחד מבית חיינו.

את השבתונים השנה קיימנו בגרמניה (אחד לבנים ואחד לבנות), באזרבייג'אן, באוקראינה ובתיילאנד בהשתתפות כמאה עשרים ילדי שלוחים דוברי עברית מרחבי תבל. כמו כן במהלך השנה ניכרה התפתחות עצומה באתגרי הלימוד שהצבנו לילדי השלוחים, הן בכמות המשתתפים והן ובעיקר באיכות ורמת האתגרים.

לשיאים חדשים הגענו באתגר הלימוד האחרון של השנה - "חוזרים צעירים", שגרם לכך שבעשרות שולחנות שבת ברחבי העולם השלוחים הצעירים היו הנואמים המרכזיים.

> דקה מול מצלמה: כך מתכוננים ילדי השלוחים ליום ההילולא. הצצה

במקום להאריך בפרטים, כדאי אולי שתצפו בוידיאו אחד מני רבים שהגיע לשולחן מערכת הארגון בימים שבסיום המבצע. בוידיאו זה נצפה השליח הצעיר בן ה-10 מקוריאה מענדי ליצמן, חוזר על שיחה של הרבי במתיקות מיוחדת פרי תוצרת המבצע.



התפתחות נוספת נרשמה השנה במחלקה לדברי עברית. ערכות התוועדות שנשלחו לילדי השלוחים לפני תאריכים רבי משמעות כמו ג' תמוז והלאה. בתוך הערכה הוכן כל מה שהשלוחים הצעירים זקוקים לו לשם עריכת התוועדות. מהתוכן ועד הכיבוד, דף מפורט שמנהל את כל הסדר וכל שליח צעיר מקבל את המקום שלו בהתוועדות. לערכה מצורף משחק חסידי שהפיק הארגון.

"אין לשער התועלת וההשפעה העצומה של הארגון על כל אחד מנפשות השלוחים הצעירים. צפו כאן למטה במקבץ קטן מהתכניות שערכנו השנה במחלקה, ותראו עוצמה. עוצמה של שלוחים שחרף הקושי שלהם לעתים להתגורר במקום נידח נטול ידידים וחברים דוברי שפה - מתמודדים בגבורה ובצורה מעוררת השתאות".

הנה רשימה סיכומית מכל מה שערכנו השנה:
ט"ו אלול פתיחת תוכנית החברותות
התוועדות ח"י אלול
אתגר סוכה מאירה
שמחת בית השואבה
התוועדות כ' חשוון
שבתון גרמניה - בנים
שבתון גרמניה בנות
התוועדות י"ט כסלו
דמי חנוכה - מהאחים והאחיות של ילדי השלוחים
התוועדות בקופסא ה' טבת
מבצע הכנה ליו"ד שבט
שבתון אזרבייג'אן
לבסומי בפוריא - אתגר לימוד
התוועדות פורים
מבצע הכנה לי"א ניסן
התוועדות י"א ניסן
פארברענגען בקופסא י"א ניסן
התוועדות פסח שני
אתגר לימוד ל"ג בעומר
אירוע סיום למדריכים
אירוע סיום למדריכות
מבצע 'חוזרים צעירים' - הכנה ליום ההילולא ג' תמוז
התוועדות הכנה ליום ההילולא
פארברענגען בקופסא - לקראת יום ההילולא.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.