מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ח 06.09.2018

חסיד ועסקן למופת ● הרב יעקב גלויברמן

"דמעות זולגות מעיניי בעת כתיבת שורות אלו, כשאני מעלה על הכתב קווים לדמותו המיוחדת של ידידי ורעי הרה"ח ר' יוסל - יוסף בלוי ע"ה שזכיתי לעבוד כעוזרו. ר' יוסל ע"ה בעצם ליווה אותי מהרגע שהגעתי ללוד לפני 49 שנים ואני חב לו הכרת הטוב על כל מה שעשה למעני, ולא רק אני..." ● הרב יעקב גלויברמן נפרד מהרב יוסף בלוי ע"ה, שנפטר השבוע ● לטור המלא
חסיד ועסקן למופת ● הרב יעקב גלויברמן



הרב יעקב גלויברמן

על אלה אני בוכיה, עיני עיני יורדה מים, כי רחק ממני מנחם.

דמעות זולגות מעיניי בעת כתיבת שורות אלו, כשאני מעלה על הכתב קווים לדמותו המיוחדת של ידידי ורעי הרה"ח ר' יוסל (יוסף בלוי) ע"ה שזכיתי לעבוד כעוזרו. ר' יוסל ע"ה בעצם ליווה אותי מהרגע שהגעתי ללוד לפני 49 שנים ואני חב לו הכרת הטוב על כל מה שעשה למעני, ולא רק אני... זו לא קלישאה, הוא היה דמות חסידית לוהטת ומורה דרך לעסקנות בחסידות חב"ד, חייל שהיה מסור ונתון לדברי הרבי נשיא דורנו במסירות נפש עילאית, ללא פרסום, ובטח מבלי להתחשב ב'מה יגידו' ו'איך יגידו'? כאשר הרבי נתן הוראה לבצע, הוא ביצע אותה על הצד הטוב ביותר. כמדומני שהרבי נשיא דורנו התבטא עליו: "כל דבר שהוא עושה, מבצע בשלימות".

על יוסף הצדיק כתוב בפרשת 'מקץ' "אין נבון וחכם כמוך", וזאת לאחר שיוסף ביצע בהצלחה את כל המשימות שהוטלו עליו והוא נבחר לשמש כמשנה למלך מצרים. יוסף היה המשביר לכל ארץ מצרים ולכל העולם כולו למעשה. יוסף הוא המשביר...

זכיתי לעבוד בצמוד לאיש דגול, בעל מידות תרומיות, האיש שחישב מסלול מחדש בכל יום: איך לבנות ולפתח את מוסדות החינוך של חסידות חב"ד ברחבי הארץ? הוא היה 'המנוע טורבו' שפעל יומם ולילה, בכדי לתכנן לבנות יותר מ-100 אלף מטר רבועים ברחבי הארץ. החל משכון חסידי חב"ד בלוד, בצפת ובקריית מלאכי. לצד השכונות, דאג לטפח את הישיבות ובתי ספר למלאכה בקריית מלאכי, בכפר חב"ד ובלוד. ועוד רבות ידובר על מהלכים שעשה הרחק מעיני כל.

ידוע לכולם כי ר' יוסל בלוי ע"ה שימש כסגן ומוציא לפועל של איש רב הפעלים והמעש, החסיד הצנוע ובא כח כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בארץ הרה"ח ר' אפרים וולף ע"ה, יו"ר מוסדות חב"ד באה"ק. חותמו של ר' יוסל ע"ה, הורגשה בכל מקום. זכורני עת הגעתי בשנת תשכ"ט ללוד, כשהחלה עלייתם של יהדות גרוזיה ובראשם הרה"ח חכם רפאל אלאשוילי ע"ה, הרבי הטיל את כל כובד משקלו בכדי לקלוט אותם בגשמיות וברוחניות. ר' יוסל לקח משימה זאת בשיא הרצינות והאחריות, וטיפל בקהילה הגרוזינית ממש כאבא, עם לב אוהב וחם לכל אחד.

בקהילה הגרוזינית תמיד קראו לו בשמו ללא התואר הרב, אלא יוסף בלוי, כי הוא היה כמו משפחה עבורם. הוא דאג להרחיב ולבנות את בתי הכנסת של הקהילה, ודאג להקים עפ"י הוראותיו של הרבי, את שכונת נחלת הר חב"ד. הוא היה בין 10 המשפחות הראשונות שהתיישבו בקריית מלאכי שהיית עיירת פיתוח וכיום עיר ואם בישראל. הוא הגיע לשם היישר משכון חב"ד בלוד שם התגורר לאחר חתונתו. אני זוכר את הקשרים הטובים שהיו לו עם ראש המועצה של קריית מלאכי מר עבודי, ובכך עזר להזניק את ההתפתחות של נחה"ח.

בזמנו, כאשר כל מינויי רבנים הוקפאו לפני שנים רבות, ר' יוסל ע"ה לא נרתע כאשר נודע לו שלרב ירוסלבסקי אין תקן רבני ומשכורת, וביקש ממני להביא לביקור לכפר חב"ד את ידידי נציב שירות המדינה דאז מר נתן אברהם, וזאת בכדי שהרה"ח הרב ירוסלבסקי רבה של נחה"ח יקבל משכורת עם תקן, ואכן העניין בוצע. הוא זה שדאג למנות רבני ערים מרבני אנ"ש והשלוחים. החל מהרב בן ציון ליפסקר ע"ה רבה של ערד, וייבדל לחיים טובים הרב יוסף הכט באילת, הרב גוארי'ה חולון כך גם 34 רבנים שמשמשים בקודש ברחבי הארץ, קודמו למשרותיהם בעזרתו ובדחיפתו, וכל זאת כאמור בצניעות ובלי פרסום.

בחושיו החדים ר' יוסל ע"ה יצר קשרים חברי עם אישי ציבור רבים, שרי ממשלה וחכי"ם, שבאותם הזמנים הביאו תועלת רבה למוסדות חב"ד. על עצמו לא חשב מה ירוויח מכל זה, רק שיהיה נחת לרבי נשיא דורנו. בשנת תשל"ו הוא פנה אלי בבקשה מיוחדת יחד עם הרה"ח אפרים וולף ע"ה, שאבוא יחד איתו לנהל את בית ספר למלאכה בכפר חב"ד, שם שימשתי במשך 20 שנים כמזכיר הראשי של המוסדות. המקום קיבל תנופה אדירה בכל המובנים, בגשמיות וברוחניות, והיה לשם ולתפארת.

באותן השנים הוא גם ביקש ממני שאשמש כמזכיר הוועד לשלמות העם, שם שימש כחבר ופעיל מרכזי, אך הרבי ביחידות לא נתן הסכמתו לכך.

היום אני יכול לומר שהוא היה מורה הדרך שלי ולעסקנים רבים, כשאני נזכר שהוא תמיד היה אומר לי: "אין מושג לא יכול, עסקן צריך לפעול במסירות נפש לרבי, ואז תהיה לו הצלחה". ואכן כך, מאז שהוא הדריך אותי, אני משתדל לעזור להרבה שלוחים בארץ ובכלל. מבלי להמעיט חס ושלום, בכבודם של ראשי חב"ד, הרה"ח שלוימקה מיידנציק ע"ה, הרה"ח אפרים וולף ע"ה והרב ברקה וולף ע"ה, היו יחד צוות מושלם שפעל בשיתוף פעולה מדהים להרים את קרנה של חסידות חב"ד, מבלי לרוץ לתקשורת וכו'. ויוסל בלוי ע"ה היה זה שהניע את כולם עם ראש גדול.

אין לתאר את גודל האבידה, וכמה. שהוא יחסר לנו ולי כידיד נפש. האיש היה דגול, איש נבון וחכם, שידע לנווט ולשדרג את הספינה הגדולה של חב"ד. המוטו של יוסל בלוי ע"ה היה באמת 'אין דבר העומד בפני הרצון' וכך פעל תמיד. אני זוכר איך הוא התקדם בגיל מאוחר יותר מדרגת טוראי עד דרגת סגן אלוף בצה"ל, וכיצד למד עריכת דין בגיל מבוגר יותר. כל דבר שרצה, הוא התמיד בו וביצע אותו על הצד הטוב ביותר.

אין לי מילות נחמה למשפחתו המכובדת והעניפה לרעייתו ולילדיו. כולם אנשים יקרים החיים בעולם של שליחות וחסד. אני בטוח שמעשיו הגדולים כאן בעולם הזה, הם מליצי היושר הטובים ביותר עבור נשמתו, ושבפירות מעשיו והשתדלותו למען הרבי וחסידיו ננוחם, עד ביאת גואל צדק בקרוב אמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.