מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ה 20.04.2005

מתנה לי"א ניסן בפטרבורג-מקווה חדשה "מי מנחם"

מאות רבות של יהודים השתתפו אתמול בטקס פתיחת מקווה חדשה בפטרבורג שברוסיה. המקווה המפואר הינו מבנה בעל שלשה קומות שכולל בתוכו של שלשה מקוואות.קומת אגף הנשים כוללת חדרי אמבטיה רבים ובור טבילה.קומת אגף גברים, ובור לטבילת כלים.המבנה המרשים נבנה על פי תוכניתו של האדריכל החב"די ר' מרדכי גרליק, ובפיקוחו של רבה של פטרבורג הרב מנחם מענדל פעווזנער. מראה הפנים של הבניין גרם להתפעלות רבה אצל הנאספים שלרובם זוהי הפעם הראשונה בחייהם שהם נתקלים במקווה. הטקס נפתח בדברי הסבר של המנחה השליח הרב צבי פינסקי אודות מרכזיותה של המקווה בחיים היהודיים.שיחת הרבי אודות מקווה נצפתה בחרדת קודש על ידי הקהל המגוון שכלל בתוכו חסידים ושלוחים לצד בנקאים ואנשי עסקים,אנשי אמנות ותרבות לצד פשוטי עם, זוגות צעירים רבים שהוזמנו במיוחד לערב זה לצד זקני הקהילה שזוכרים עוד את המקוואות מהימים ה"הם".
מתנה לי
רבה של פטרבורג והשליח הראשי הרב מנחם מענדל פעווזנער עמד בדברים נרגשים על כך שמקווה זה נפתח בימים שלפני י"א ניסן ונקרא בשם "מי מנחם" על שמו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורינו.הוא קרא למשפחות יהודיות ליטול חלק בתוכניות מיוחדות שיתקיימו במסגרת מבצע טהרת המשפחה.

סרט מיוחד שהופק במיוחד לצורך ערב על ידי בימאי הסרטים המפורסם מר פליקס יעקובסון (שהתקרב באחרונה לבית חב"ד המקומי) תיאר לקהל הרחב את אופן בניית המקווה ואת צדדיה ההלכתיים של הבנייה.

לקראת סוף החלק הראשון הודה הרב פעווזנער לתורמים משפחת ספרא, ור' אברהם ביסטריצקי שתרם את חדר מקוה הנשים שיקרא על שם כ"ק אדמו"ר. כמו"כ הוענקו מתנות לתורמים המקומיים שחברים בחוג ידידי הקהילה.

בשלב זה יצאו הנוכחים לעבר המבנה החדש,וכמקובל באירועים מסוג זה התורמים התכבדו בחיתוך הסרט לקול תשואות הקהל.

ובעקבות זה ניתנה אפשרות לקהל הרב להכנס לתוך המבנה החדש ולהתרשם עמוקות מההשקעה הרבה,מהיופי וההדר ומהסדנרטים הגבוהים שניבטים מכל עבר ומכל פינה. הנוכחים מנצלים את ההזדמנות להודות לשליחה הרבנית שרה פעווזנער שעמלה על עיצוב הפנים יחד עם בכירי המעצבים של פטרבורג.

הטקס הסתיים בהרמת כוסית ב"מסעדת לחיים"(שגם היא מסעדה חדשה שנפתחה בחודש האחרון).

בסיומו של הערב ברור היה לשלוחים שהטקס תם ועכשיו רק מתחילה העבודה האמיתית.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
איזה יופי!
י"א ניסן ה׳תשס״ה
מפואר ומרשים יישר כח!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.