מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשע״ח 04.09.2018

בי"ד רבני חב"ד: חובה להתקין סינון לסמרטפון

מכתב מיוחד של בית דין רבני חב"ד קובע כי השימוש במכשירי טלפון הפתוחים לאינטרנט חייב להיעשות רק לאחר התייעצות עם רב או משפיע, ואך ורק על ידי סינון מתאים, המונע חשיפה לתכנים שליליים ● הרבנים קוראים למוסדות החינוך לחייב את אנשי הצוות החינוכי המחזיקים סמרטפונים להתקין את תוכנת הסינון ולשמש דוגמה חיה ● לפרטים מלאים ולמכתב בית הדין 
בי
אילוסטרציה: COL
זה כשלוש שנים פועלת ביוזמת ועד רבני חב"ד ובפיקוחו מערכת סינון לסמרטפונים, המותאמת לאנ"ש חסידי חב"ד באה"ק, לפי אמות המידה שקבע ביה"ד. בימים אלה פרסם בית הדין מכתב לחסידי חב"ד, החתום על ידי כל חברי בית הדין, בדבר החובה להתקין את תוכנת ההגנה על מכשירי הטלפון.

"לדאבוננו", כותבים הרבנים במכתבם, "אנו רואים במוחש את הסכנות הגדולות שיש בשימוש בסמרטפון ללא הגנה. החשיפה לענינים בלתי צנועים גורמת להידרדרות מוסרית ופריקת עול בקרב מבוגרים, בני נוער וילדים. אנו נתקלים במקרים של התמכרויות קשות ופירוק משפחות ר"ל".
בית הדין קובע כי עצם השימוש באינטרנט צריך להיעשות לאחר התייעצות עם רב או משפיע, ורק על ידי סינון. כל מי שמחזיק סמרטפון או מחשב לוח (טאבלט) וכיו"ב, להתקין את מערכת הסינון על המכשיר, או לרכוש מכשיר מיוחד שהסינון מובנה בו ואינו ניתן להסרה.
ממזכירות בית הדין נמסר כי מכשירים עם סינון מובנה פועלים באמצעות טכנולוגיות שפותחו על ידי חברת נטספרק מובייל וחברת הדרן.

לדבריהם, יש להתקין או לרכוש מכשיר רק עם מערכת הסינון שבפיקוח ביה"ד, כשעל מסך המכשיר מופיע הסמל של מערכת הסינון. פרטים על מערכת הסינון וההתקנה מופיעים ומתעדכנים באתר המיוחד sinun.org, שעבר לאחרונה שדרוג.

הרבנים דורשים במכתבם מכל הנהלות מוסדות חינוך חב"ד לחייב את אנשי/נשות הצוותים החינוכיים בכל מוסד, המחזיקים ברשותם מכשיר סמרטפון, להצטרף למערכת הסינון הנ"ל, ולהוות דוגמה חיה לתלמידים/ות והוריהם.

כמו כן מורים הרבנים שהשימוש בטלפונים ניידים (רגילים או חכמים מסוננים) במוסדות החינוך העל-יסודיים יעשה בהתאם להחלטת הנהלת המוסד בכל מקום, ותלמידי התמימים ינהגו על פי הוראות הנהלות הישיבות.

בשולי המכתב מציינים הרבנים כי פיקוח בית הדין אינו כולל את תוכן המסרים המועברים במכשירים באמצעות הודעות או דואר אלקטרוני וכיו"ב.

זה זמן רב שנושא חשיפת אנ"ש למדיה באמצעות מכשירי הסמרטפון והשלכותיה נדון מעל בימות ציבוריות שונות ובפורומים חינוכיים. רבים מביעים תקווה שבמכתב הרבנים יביא להתעוררות מחודשת ולהצטרפות לאלפים מאנ"ש שכבר מנויים על מערכת הסינון הייחודית.

רבני קהילות חב"ד והמשפיעים בכל אתר יפעלו להחדיר בקרב הציבור את החובה ליישם את הוראת הבי"ד, ויקראו לאנ"ש להירשם בהקדם האפשרי למערכת הסינון ולחסום את המכשירים שברשותם מפני תכנים שליליים, ובמיוחד עכשיו בימי התשובה והרחמים של חודש אלול.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.