מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשע״ח 02.09.2018

40 שנות נתינה - כעת תורנו

קרוב לארבעים שנה, חברי הקהילה היהודית-רוסית במלבורן פנו לרב אלעזר גורליק לתמיכה והכוונה בכל תחום בחייהם. עתה, שנה וחצי לאחר שעבר ארוע מוחי, הרב גורליק זקוק לאותה מידה של תמיכה מכם • לסיפור המלא
40 שנות נתינה - כעת תורנו
הרב גרליק


בקש מיהודי ממוצא רוסי במלבורן רשימה קצרה של אנשים שהשפיעו באופן משמעותי על חייו ושינו אותם וללא ספק שמו של הרב גורליק יהיה בינהם.
השפעתו של הרב גורליק על יהודי רוסיה עמוקה מאוד. ב-1980, בעדודו של הרבי מלובביץ', הרב גורליק בא לשליחות במלבורן עם אשתו רייזל והקים את ארגון FREE (חברים של פליטים ממזרח אירופה) בחדר אחורי, בבית כנסת "ישיבה".
מאז גדל ארגון FREE, והיום זו קהילה הומה עם בית כנסת שמוכר בשם חב"ד בקרלייל – מרכז יהודי רוסי. בארבעה עשורים האחרונים, הרב גורליק סייע למהגרים למצוא דיור מתאים, עבודה, דיור מוגן לקשישים, הנהיג ארוחות שבת וחג, סידר חופה וקידושים, ארגן חינוך לילדים ומבוגרים, ייעץ לאנשים, הקים ספרייה בבית הכנסת והפיץ את TOPA CBET עיתון יהודי רוסי במלבורן וסידני. על מנת למנוע חילול שבת הקים בית ספר מוכר לרוסית לתלמידי תיכון שרצו ללמוד את מקצוע הרוסית לבגרות.
אלפי ילדים ומבוגרים עברו ברית מילה משום שרב גורליק ארגן זאת. לבנות רבות ניתן שם יהודי ולבנים רבים נעשה פדיון הבן. מאות יהודים רוסים חגגו בר ובת מצווה משום שהרב גורליק באופן אישי נתן להם הזדמנות לחגוג. מספר גדול של חולים זכו לביקור חולים וקיבלו טיפול רפואי כי הרב גורליק לא חשב שאפשר אחרת.
המספר הגדול של אנשים שחייהם השתנו לטובה באופן דרמטי בזכותו של הרב גורליק הוא מדהים. מספר האנשים שאיכות חייהם היהודיים השתפרה לאין ערוך היתה לשם דבר.
אך לפני 18 חודשים הכל השתנה.
הרב גורליק סבל משבץ מוחי שבעקבותיו היה ללא הכרה וגרם לו לשיתוק בצד ימין. בזמנו לא יכול היה לעשות את הפעולות הבסיסיות ביותר כגון: הליכה, דיבור ואכילה.
טיפול אינטנסיבי, וכוח הרצון החזק שלו עזרו לרב גורליק לשפר את יכולת התקשור והתנועה. בשעת מצוקה הראה הרב גורליק בעקשנות ובהתמדה כי בכוונתו להיות עצמאי עד כמה שיתאפשר לו.

היום אנו פונים אליכם. עלות השיקום של הרב גורליק הכוללת ריפוי בדיבור, פיזיוטרפיה, ריפוי בעיסוק וטיפול בשיטת פלדנקרייז מגיעה לסכום של 75,000 דולר אוסטרלי ומעלה לשנה.
מטרת מבצע ההתרמה היא גיוס $225,000, שיכסה את עלויות הטיפול הרפואי של הרב גורליק לכמה שנים.
אתם יכולים לעזור לרב גורליק לקבל את טיפול רפואי על-ידי תרומות לקמפיין צ'רידי שיתתקיים ביום ראשון 2 בספטמבר 2018 / כ"ב אלול תשע"ח.

אנא עזרו לרב גורליק להשיב את מעמדו כסמל של אמונה וחיים יהודיים בקהילה.
ארבעים שנות נתינה ועכשיו תורכם.
יום ראשון 2 לספטמבר / כ"ב אלול
WWW.CHARIDY.COM/RABBIGORELIK
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.