מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ה 20.04.2005

המקווה היחידי באי מלטה לא ייהרס

כפי שפורסם ב-COL, לפני מספר שבועות פנה נציג הקהילה היהודית באי מלטה לאגף המקוואות ב'מרכז רבני אירופה' וסיפר שהמקווה היחידי באי שנבנה בעמל רב והיה כרוך בקשיים מרובים עומד בסכנת הריסה. ר' ינגי ביסטריצקי מארה"ב נדב מתרומת לבו סך 25,000 דולר בעבור קניית המבנה שבתוכו שוכן המקווה במלטה, זאת בעקבות הפרסומים בעניין לפני מספר שבועות. לפני מספר שנים התעוררו אנשי הקהילה להקים מקווה טהרה באי, אולם חוסר האמצעים שברשותם לא אפשר להם לרכוש מבנה לצורך כך והם נאלצו לשכור מחסן ולבנות בתוכו את המקווה. יש לציין כי למרות התנאים הקשים, נבנה המקווה ע"פ כל כללי ההלכה, בפיקוחו של הרב מיכאל הלפרין, רב הגבעה הצרפתית בירושלים, שידוע כמומחה בעל שם עולמי בכל השייך לבניית מקוואות.
המקווה היחידי באי מלטה לא ייהרס
כך התנהלה הקהילה בשנים האחרונות, אולם, לפני מספר חודשים החליט בעל המחסן למכור את המחסן שברשותו שבתוכו בנוי המקווה.

בני הקהילה החלו לנסות ולשכנע את בעל המחסן לוותר על תוכניתו ולהמשיך להשכיר את המבנה לקהילה, אולם בעל המחסן עומד על עמדתו ובאם לא ימציאו בני הקהילה 48,000 דולר בעבור קניית המחסן, הוא ייאלץ למכור את המחסן לאדם הראשון שיהיה מעוניין בכך, ולמעשה - ייחרב המקווה היחידי שמשמש אותם ונבנה במאמצים ודמים מרובים.

למשפחת אוחיון, שנציגה פנה ל'מרכז רבני אירופה' יש וותק רב שנים וחלק גדול מאוד בשמירת הגחלת היהודית באי מלטה. סביו של ראובן אוחיון, הרב נסים אוחיון ז"ל, שימש באי מלטה כ- 28 שנה, כרב, כשוחט וכסופר סת"ם והיה מוערך מאוד בקרב תושבי האי – יהודים ונוכרים כאחד. כיום משמש אביו של ראובן כאחראי על בית הכנסת, כמארגן האירועים בחגים ואחראי על ה'חברא קדישא' במקום.

כעת עם תרומתו של ר' ינגי ביסטריצקי ייקרא המקווה בעז"ה 'מי מנחם'. עדיין חסרים ח"י אלף דולר בעבור רכישת המבנה. לפרטים נוספים ניתן לפנות ל'מרכז רבני אירופה' טל: 32-2233-1819+, פקס: 32-2-233-1820+
דוא"ל: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.