מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״ח 31.08.2018

זוכרים את ר' מרדכי דובין ע"ה: תלמידי הישיבה עלו לקברו

שנים חלפו מאז פטירתו של העסקן הנכבד איש אהבת ישראל ומסירות הנפש הרה"ח ר' מרדכי דובין ע"ה ביום כ' אלול ה'תשי"ז. שמו של דובין, נחקק לנצח בדפי ההיסטוריה החב"דית, כאחד מאלו ששמו נפשם בכפם ולא חסכו כל מאמץ כדי להביא להצלתו של האדמו"ר הריי"צ • ישיבת תומכי תמימים מאלאכווקע, הפועלת זו השנה השנייה בעיירה. עלתה ביום שישי האחרון על תלמידיה וצוותה לציונו של הרב דובין ע"ה, בליוויו של הרב משה תמרין שליח הרבי למאלאכווקע • לסיפור המלא
זוכרים את  ר' מרדכי דובין ע
שנים חלפו מאז פטירתו של העסקן הנכבד איש אהבת ישראל ומסירות הנפש הרה"ח ר' מרדכי דובין ע"ה ביום כ' אלול ה'תשי"ז. שמו של דובין, נחקק לנצח בדפי ההיסטוריה החב"דית, כאחד מאלו ששמו נפשם בכפם ולא חסכו כל מאמץ כדי להביא להצלתו של האדמו"ר הריי"צ.

מגזר דין של 'היפך החיים' שנגזר עליו על ידי הייבסקים ימ"ש (כינויים של חברי המחלקה היהודית בארגון הביון הרוסי, שלחמו בכל האמצעים להכחדתה של דת ישראל ומנהיגיה) לשחרורו מעונש הגלות הקשה שהוטל עליו ועד לסיוע ליציאתו בהמשך מברית המועצות הקומוניסיטית.

ר' מרדכי, שילם מחיר כבד בהמשך חייו על עזרתו ל'אויבי המשטר הרוסי', הוא נאסר פעמיים למאסרים שנמשכו על פני שנים ארוכות, עונה ונשלח לגלות במחנות העבודה בסיביר. אשתו וילדיו נרצחו בשואה בידי הנאצים ימ"ש, והוא נותר לבדו ברוסיה.

ממקום שבתו בארה"ב, פעל הרבי הריי"צ בניסיון להציל את איש החסד המיוחד ולחלצו מרוסיה, אך הרב דובין נשאר ברוסיה וזמן מה לאחר שחרורו ממאסרו האחרון, כשהוא חלש בגופו ומעונה מכל הצרות שעברו עליו, נסתלק לבית עולמו בעיר טולא. שנים לאחר מכן, העבירו החסידים את גופו הקדוש לבית הקברות היהודי במאלאכווקע ושם הוא שוכן למנוחת עולמים.

ישיבת תומכי תמימים מאלאכווקע, הפועלת זו השנה השנייה בעיירה. עלתה ביום שישי האחרון על תלמידיה וצוותה לציונו של הרב דובין ע"ה, בליוויו של הרב משה תמרין שליח הרבי למאלאכווקע,
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.