מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״ח 31.08.2018

כהוראת הרבי: המוני חסידים במעמד סיום הרמב"ם בטבריה

מכל רחבי הארץ נהרו אמש (חמישי) להשתתף במעמד סיום המחזור ה-37 בלימוד היומי ברמב"ם שנערך על ידי 'צעירי אגודת חב"ד' בסמוך לציונו הקדוש של הרמב"ם בטבריה •  בתום הסיום נערכה ברוב עם סעודת מצווה מיוחדת, בהשתתפות רבנים ומשפיעים • אורח הכבוד, מזכירו של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר: "בדו"ח שקיבל על סיומי הרמב"ם, הרבי התעניין בפרטי פרטים מי היה ומי דיבר" • הנואם המרכזי, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק ומשלוחי-קודש, הרב יצחק גולדברג: "הרבי תבע ותיקן את לימוד הרמב"ם כדי שיהיה חקוק אצל כל אחד שלא יעבור יום ללא לימוד ברמב"ם" • לסיפור המלא ולגלריית תמונות
כהוראת הרבי: המוני חסידים במעמד סיום הרמב
צילומים: שימי קוטנר
כמיטב המסורת בעשרות השנים האחרונות, רבים נהרו אמש (חמישי) לציון הקדוש של הרמב"ם בעיר טבריה, שם נערך ברוב פאר והדר מעמד סיום המחזור ה-37 בלימוד הרמב"ם, במחזור לימוד יומי, כתקנתו הקדושה של הרבי שאף הורה שהסיום ייערך בסמוך לציון.

השלב הראשון של ה'סיום' החל בשעת ערב ליד ציון הרמב"ם. המעמד נפתח באמירת פרקי תהילים ולאחר מכן נערך הסיום עצמו. גדולי התורה והחסידות שהשתתפו באירוע התכבדו בלימוד ההלכות של הפרק האחרון בספר "היד החזקה" לרמב"ם – הלכות מלכים, ומיד לאחר מכן פתח הציבור את המחזור ה-38 בלימוד ההלכה הראשונה בספר 'יד החזקה' של הרמב"ם.

השלב השני של חגיגת הסיום נערך לאחר מכן במתחם אולם ענבל בטבריה, ברוב עם, במעמד חברי בית דין רבני חב"ד, גדולי תורה וחסידות, רבנים ומשפיעים, לצד 'חתני השמחה' עצמם: רבים מלומדי הרמב"ם המשתתפים בלימוד היומי, אנ"ש ועמך בית ישראל. גדולי תורה וחסידות השמיעו דברי תורה וברכה והשתתפו בהתוועדות חסידית לכבודה של תורה. את הערב הנחה המנחה המסורתי הרב נפתלי הכהן רוט.

אורח כבוד היה מזכירו האישי של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר. הוא נשא דברים נלהבים על התקנה הקדושה שסחפה וחיברה יהודים רבים לתורת הרמב"ם.

"הרבי חולל את התקנה ללימוד יומי של רמב"ם ודיבר בכמה וכמה שיחות על החשיבות שיהיה לכל אחד 'חלק' בלימוד הרמב"ם", אמר הרב גרונר במהלך נאומו.

"ובדו"ח שקיבל על סיומי הרמב"ם, הרבי התעניין בפרטי פרטים מי היה ומי דיבר. עניין תקנת לימוד וסיום בכל שנה של הרמב"ם, זו תקנה מלשון הוראה של הרבי, לכל חסיד וחסיד וזכות וחובה גדולה לכל אחד להתחזק בזה ולשמור על הלימוד היומי".

נואם מרכזי נוסף היה ראש ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק ומשלוחי-קודש, הרב יצחק גולדברג. "הרבי תבע ותיקן את לימוד הרמב"ם כדי שזה יהיה חקוק אצל כל אחד", אמר הרב גולדברג, "שלא יעבור יום ללא לימוד יומי ברמב"ם, במסלול שכל אחד בוחר. ולכן, הרבי הדגיש שהלימוד שייך לאנשים, נשים וטף".

הרב שמואל רסקין, משלוחי הרבי בעיר חולון, נשא נאום מאלף על התייחסות הרמב"ם לעניין הגאולה באופן שמחבר את הגאולה לחיי היום יום.

"חגיגת הסיום ללימוד יומי של הרמב"ם מרגשת כל פעם מחדש וביתר שאת כשמגיעים לסיום של ל"ז פעמים ברציפות שמסמל גם על 'ז-מן ל-ימוד' שכל אחד מקדיש ללימוד הרמב"ם ובכך מקיים את הוראתו - תקנתו של הרבי לדורנו", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב.

חתם את האירוע, השליח ומנהל מוסדות חב"ד בטבריה הרב יוסף קרמר, שהודה לקהל הרב שטרח והגיע לכבד את המעמד.

יצוין כי תקנת הלימוד היומי בספר "משנה תורה - יד החזקה" לרמב"ם התקבלה בחיבה רבה ובהתלהבות של קדושה על-ידי כלל ישראל ובראשם גאוני התורה ואדמו"רי החסידות שבדורנו, וקראו לציבור שומעי לקחם להצטרף אליה.

את הערב הפיקה חברת צבעים הפקות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.