מערכת COL | יום כ' אלול ה׳תשע״ח 31.08.2018

מה הוחלט באסיפת האגודה בכפר חב"ד? ● דיווח מלא, גלריה

בהשתתפות יו"ר 'ועד כפר חב"ד' הרב נחמן רייכמן, המד"א הרב מאיר אשכנזי וקהל רב של תושבי כפר חב"ד התקיימה אמש (ליל שישי) בבית הכנסת 'המרכזי' בכפר חב"ד אסיפת האגודה החודשית ● במהלך נאומו, התייחס המרא דאתרא למספר סוגיות העומדות על הפרק לקראת הבחירות המניצפליות, ושלל בתוקף הקמה של 'ועד' חדש ● דיווח, גלריית תמונת
מה הוחלט באסיפת האגודה בכפר חב
צילום: ניתאי אבל, COL

יוסי נוהראי, COL

קהל גדול של תושבי כפר חב"ד, חברי 'ועד כפר חב"ד' ומועצה אזורית שדות דן, בראשות המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי התכנסו אמש בשעת ערב, ליל שישי, בבית הכנסת המרכזי שבמרכז הכפר לאסיפה כללית של אגודת כפר חב"ד.

את האסיפה פתח הרב אשכנזי עם הרעיון על דבר הקמת ועד מונציפלי חדש לכפר חב"ד, נוסף על הועד הקיים. הרב אשכנזי חזר והדגיש שמדובר במהלך המנוגד לרצונו של הרבי ולהוראותיו לכפר חב"ד במשך כל השנים. כמו כן קרא הרב למתאימים שירוצו בבחירות הקרובות למועצה אזורית שדות דן.

עוד התייחס הרב במהלך נאומו לאישים וארגונים שונים בכפר המנסים ליצור מסגרות נפרדות ועצמאיות היוצרות מחלוקת, תוך התעקשות להכרה ולקבלת סמל מוסד. הרב אמר שיש דרכים הוגנות דרכן ניתן לסדר את ההדורים, כל עוד יחפצו הם בכך ולא ימשיכו בדרכם לקבל "כל תאוותם בידם".

עוד אישרו באסיפה את הסדר הביניים לתשלום דמי שכירות מהעסקים בכפר עד לחתימת הסכם שכירות לטווח ארוך.

כזכור וכפי שדיווחנו כאן ב-COL, בו' אלול קיבלו תושבי כפר חב"ד מכתב מטעם הממונה על הבחירות במועצה האיזורית שדות דן, ובו הודעה לתושבי כפר חב"ד, על כך שביום הבחירות למועצה ולעיריות ברחבי הארץ כ"א מר-חשוון, יבחרו תושבי כפר חב"ד גם בועד מקומי-מוניציפלי נפרד.

הסיבה להקמת הועד המקומי-מוניציפלי הנוסף, שלא היה עד היום, היא לכאורה פורצדורלית בלבד: 

"ביישוב שיתופי שבו מספר התושבים שאינם חברי האגודה השיתופית החקלאית עלה על מספר התושבים חברי האגודה, יורה השר\הממונה לקיים בחירות לוועד מקומי נפרד."



מבדיקה עולה, כי מדובר למעשה בועד חדש - מוניציפלי שיטפל בעיקר בכל ענייני הכפר השוטפים, וועד האגודה כפר חב"ד המוכר (וועד כפר חב"ד) שפעל עד היום, יטפל בעיקר בענייני נכסי האגודה של כפר חב"ד. כל העניינים השוטפים, מוסדות, חשמל, מים, תחבורה כבישים וניהול שוטף, יהיו בעיקר בידי הועד המקומי-מוניציפלי החדש, שיוכפף ישירות למשרד הפנים.

ועד כפר חב"ד מצידו, הוציא הודעה נחרצת כנגד המהלך. תגובת הוועד, כפי שפרסמנו לראשונה ב-COL: 

"מאז הוקם כפר חב"ד לפני כשבעים שנה, זכינו למענות ולהדרכה רציפה של הרבי על כל צעד ושעל. הרבי שלל מכל וכל הקמת ועד נוסף. לא יעלה על הדעת הקמה של ועד כזה כעת, בניגוד מוחלט לדעת הרבי".

"הוראת הרבי בזה ניתנה בתגובה למכתב ששלחה בזמנו קבוצת חקלאים בכפר חב"ד לרבי, בו הם מבקשים להקים ועד נוסף "חקלאי" בכפר חב"ד, שייצג את האינטרסים שלהם כחקלאים בכפר.

,בתגובה, שלל הרבי מכל וכל הקמת ועד נוסף. בין-היתר כתב הרבי שהקמת ועד נוסף עלולה לגרום פירוד לבבות בכפר:

"הנה מובן שאי אפשר לעשות ועד מיוחד לכל אחד מעניני הכפר, שאם כן הרי אין לדבר סוף, ותחת הנהלה משותפת, שגם בידה לא עלה לע"ע לשלול פירוד הלבבות וכו' וכו', יקומו כמה ועדים, שיגרום עוד לפרוד לבבות נוסף, ועוד ועוד..."

כאמור, באסיפה אמש שלל הרב מכל וכל את הרעיון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.