מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשע״ח 30.08.2018

מרכז החיות של המשפחה - האור החסידי והרוחני / טור לשבת

ח"י אלול - החיות של אלול. ידוע לכל חשיבותו ומרכזיותו של יום זה בחסידות הכללית ובחסידות חב"ד. בימנו שישנו שפע אדיר כל כך של קדושה בכל אופן ובכל מובן. יכול כל יהודי שרק רוצה להתחבר לאין סוף שיעורים והרצאות בשפות שונות ברחבי העולם • הרב אוהד מעון בטור מיוחד במגזין שישי ב-COL - לכבוד שבת קודש • לטור המלא
מרכז החיות של המשפחה - האור החסידי והרוחני / טור לשבת
ארכיון COL

מאת: הרב אוהד מעון, 770

ח"י אלול - החיות של אלול. ידוע לכל חשיבותו ומרכזיותו של יום זה בחסידות הכללית ובחסידות חב"ד. שני מאורות גדולים באו לעולם - הבעל שם טוב, להציל את עם ישראל מעלפונו ולהאיר לכל האנשים הפשוטים את הדרך ולהראות להם כמה ה' יתברך אוהבם.
והרבי הזקן בהיותו נשמה חדשה פרץ דרך חדש המאפשרת לכל אדם לקבל השגה מסיומת לפחות באלוקות.

שני אלה הינם חידושים עצומים שאפשר ה' יתברך לגלות מעצמו לכל יהודי שרק ירצה. דבר מופלא זה הינו מתנה עצומה שחובה לחגוג אותה בכל דור ובכל מצב. בימנו שישנו שפע אדיר כל כך של קדושה בכל אופן ובכל מובן. יכול כל יהודי שרק רוצה להתחבר לאין סוף שיעורים והרצאות בשפות שונות ברחבי העולם.

בנוסף לכל דרך הפעילות של שלוחי הרבי נשיא דורנו, יכול אדם לקבל הדרכה ישירה ולא רק דרך האמצעים האלקטרונים.

האמור לעיל היא הדרך להתקרב לאלוקות על ידי לימוד והרחבת ההשכלה והמוחין. נכון אין הדבר פשוט וחסידיות חב"ד דורשת הבנה עמוקה והרבה ריכוז והתמקדות ואינן על פי רוב נחלת הכלל. אך למעשה עצם ההתעסקות בחסידות מביא להארה ובריאות בנפש. הרוגע שמביאה ההכרה בקרבת הבורא לא נמצאת בשום פעיות אחרת ואכן היא מקרבת את האדם באמת אל הבורא יתברך.

***

אבל כיצד מתקרב האדם אל עצמו? היום שהרבה מהבנות והנחות היסוד של חיי האדם הם בחברה והן בחייו הפרטיים של כל אחד אינן מובנות מאליהן, והאמת הפנימית מוחלפת באמצעים חיצוניים, קשה לאנשים למצוא את דרכם בחיים. האמת היא שרק דרך נישואין בקדושה יכול האדם להיות עצמו אין שלמות ללא אישה.

הדבר נכון גם להיפך אין האישה שלמה ללא בעל. בדידות היא מחלה שבצורת החיים הנקראת מודרנית האנשים מביאים על עצמם. היום מקובל שנשים גם כן מחפשות את הקריירה ונעשות כביכול נשות מקצוע לפני הכל ונעשות בודדות במשרדים בגורדי שחקים.

***

אנו מתקרבים לתשע"ט - עין טובה עין טוב. זהו זמן להחדיר מחדש חיות ומהות לנישואין. כי רק דרך חיי משפחה חסידיים מלאים יוכלו בני הזוג וילדיהם להגיע באמת למהות שלהם.

יותר מדי אני שומע אפילו משלוחים וותיקים שאמרו תוך כדי אנחה שפעם בזמן מסוים הם חייבים לבוא הביתה מוקדם ולא להישאר בהתוועדות שעות ארוכות. לב הבעל על אשתו וילדיו אמרו חכמנו, אבל היום יש יותר ויותר קולות האומרים שנישואין רק מפריעים ללמוד התורה או הפצת המעיינות.

רבים נוטשים את משפחותיהם ונוסעים ל-770 לתשרי ומשאירים נשים וילדים. חשוב ביותר להתעורר לקראת שנה החדשה המסיימת את עשור שנות העין ולזכור שהרבי לא רצה פירוד ולא חיפש שהבעל ישהה בשבת את רוב זמנו מחוץ לבית.

בית חסידי הוא בית מלא חיות ואחדות ולא ששכל אחד יעשה את שלו. למרות שבתקופת עקבתא דמשיחא בה אנו נמצאים שעליה אומר הרבי נשיא דורנו שהנשים הן העלות יכולת ההחלטה בה בזכות העובדה שדור יציאת מצרים ההן לא השתתפו במעשה העגל.

ועוד אומר הרבי שיש לנשים בדורנו את היכולת לכפר על עוון בית פעור כלומר לבטל לחלוטין את הפראות והיפך הצניעות שהיה אז. שמענה נשות ובנות ישראל הגאולה בידכן. הרבה מדי מכן מחפשות בגשמיות את הביטוי העצמי ולצערנו הצניעות איבדה הרבה ממרכזיותה בחייכן.

***

ח"י אלול הוא יום החיות של העולם לשנה הנכנסת. בואו כולנו ביחד, נסיים את השנה הזאת בהחלטות טובות ונזכור שנישואין של זוג יהודי הן ביטוי קטן אמנם, אך עצמי לנישואי ה' יתברך עם כנסת ישראל. ונזכה בעצמנו ומזכה את בוראנו בשנה של עין טוב ועין טובה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.