מערכת COL | יום י"ח אלול ה׳תשע״ח 29.08.2018

מחר: ועד כפר חב"ד מכנס אסיפה כללית. מה צפוי באסיפה?

דריכות בכפר חב"ד לקראת אסיפה כללית שמכנס ועד כפר חב"ד, מחר (חמישי) בשורת ענייני ניהול תקין ודו"חות תקופתיים • בעקבות הודעת הממונה על הבחירות במועצה לעריכת בחירות לועד מוניציפלי חדש בכפר חב"ד, שאם יוקם ינשל את הועד הנוכחי מעיקר סמכויותיו, קיימת דריכות בכפר חב"ד לקראת האסיפה • כפי שדיווחנו כאן ב-COL, ועד כפר חב"ד הביע התנגדות נחרצת למהלך, בהתאם להוראות הרבי שאין להקים ועד נוסף • מה צפוי באסיפה? • לסיפור המלא מעקב COL:• שני וועדים, וועד כפר חב"ד וועד מוניציפלי? מעקב COLוועד כפר חב"ד מגיב: "הקמת ועד נוסף - בניגוד לדעת הרבי"
מחר: ועד כפר חב
הקריאה לאסיפת האגודה של וועד כפר חב"ד, על רקע אסיפה קודמת (ארכיון COL)

יוסי נהוראי, COL

דריכות בכפר חב"ד לקראת אסיפה כללית שמכנס ועד כפר חב"ד, מחר (חמישי) בשורת ענייני ניהול תקין ודו"חות תקופתיים.

כמו שדיווחנו ב-COL, בו' אלול קיבלו תושבי כפר חב"ד מכתב מטעם הממונה על הבחירות במועצה האיזורית שדות דן, ובו הודעה לתושבי כפר חב"ד, על כך שביום הבחירות למועצה ולעיריות ברחבי הארץ כ"א מר-חשוון, יבחרו תושבי כפר חב"ד גם בועד מקומי-מוניציפלי נפרד.

הסיבה להקמת הועד המקומי-מוניציפלי הנוסף, שלא היה עד היום, היא לכאורה פורצדורלית בלבד:
"ביישוב שיתופי שבו מספר התושבים שאינם חברי האגודה השיתופית החקלאית עלה על מספר התושבים חברי האגודה, יורה השר\הממונה לקיים בחירות לוועד מקומי נפרד."


ההודעה בדבר קיום בחירות לועד מקומי-מוניציפלי

מבדיקה עולה, כי מדובר למעשה בועד חדש - מוניציפלי שיטפל בעיקר בכל ענייני הכפר השוטפים, וועד האגודה כפר חב"ד המוכר (וועד כפר חב"ד) שפעל עד היום, יטפל בעיקר בענייני נכסי האגודה של כפר חב"ד. כל העניינים השוטפים, מוסדות, חשמל, מים, תחבורה כבישים וניהול שוטף, יהיו בעיקר בידי הועד המקומי-מוניציפלי החדש, שיוכפף ישירות למשרד הפנים.

ועד כפר חב"ד מצידו, הוציא הודעה נחרצת כנגד המהלך. תגובת הוועד, כפי שפרסמנו לראשונה ב-COL:
"מאז הוקם כפר חב"ד לפני כשבעים שנה, זכינו למענות ולהדרכה רציפה של הרבי על כל צעד ושעל. הרבי שלל מכל וכל הקמת ועד נוסף. לא יעלה על הדעת הקמה של ועד כזה כעת, בניגוד מוחלט לדעת הרבי".

"הוראת הרבי בזה ניתנה בתגובה למכתב ששלחה בזמנו קבוצת חקלאים בכפר חב"ד לרבי, בו הם מבקשים להקים ועד נוסף "חקלאי" בכפר חב"ד, שייצג את האינטרסים שלהם כחקלאים בכפר.
,בתגובה, שלל הרבי מכל וכל הקמת ועד נוסף. בין-היתר כתב הרבי שהקמת ועד נוסף עלולה לגרום פירוד לבבות בכפר:
"הנה מובן שאי אפשר לעשות ועד מיוחד לכל אחד מעניני הכפר, שאם כן הרי אין לדבר סוף, ותחת הנהלה משותפת, שגם בידה לא עלה לע"ע לשלול פירוד הלבבות וכו' וכו', יקומו כמה ועדים, שיגרום עוד לפרוד לבבות נוסף, ועוד ועוד..."

מה צפוי באסיפה?
לאחר התנגדותו הנחרצת של ועד כפר חב"ד למהלך, ברור לכולם כי אסיפת האגודה שכינס וועד כפר חב"ד, לא תיסוב בעיקרה רק סביב דו"חות כספיים, אלא תדון בנושא כבד-משקל לעתידו של כפר חב"ד, והאם ועד כפר חב"ד במתכונתו הנוכחית ימשיך לנהל גם את ענייניו המוניציפליים של הכפר וגם את נכסי האגודה, ויוחלט שאין להציג מועמדים לועד המוניציפלי, או שיתכנו צעדים אחרים למנוע את פיצול הסמכויות בכפר חב"ד, בניגוד לדעתו הברורה של הרבי כל השנים.

COL ימשיך לעקוב ולעדכן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.