מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשע״ח 04.09.2018

חדש: "המאור שבמועדים" חודש אלול, ר"ה ויו"כ (פ)

חדש ממכון "היכל מנחם": בימים אלה הגיע מבית הכורך ספר חדש "המאור שבמועדים" על על חודש אלול, ר"ה, עשי"ת ויום כיפור. שבו מוגשים ביאורי הרבי על חגים ומועדים - ערוכים ומעובדים בדרך קצרה ובלשון בהירה, ספר זה פותח סדרה חדשה בהמשך לסדרה המוצלחת "המאור שבתורה" - ניתן להשיג בחנויות הספרים - לרכישה באתר היכל מנחם אונליין
חדש:
בסדרה החדשה של מפעל "המאור שבמועדים" נערכו ביאורי הרבי על חגים ומועדים - ערוכים ומעובדים בדרך קצרה ובלשון בהירה שנלקטו ונערכו מתוך ים תורתו של הרבי. מקורם של הביאורים הוא מסדרת ליקוטי-שיחות, מסדרת תורת-מנחם – התוועדויות, שיחות קודש, תורת-מנחם – ספר המאמרים מלוקט, וכן מאגרות-הקודש וה"רשימות" של הרבי. סדרה זו היא בהמשך לסדרה המוצלחת "המאור שבתורה" על פרשיות התורה.

הכרך הראשון בסדרה שיוצא לאור הוא כרך על חודש אלול, ראש השנה ויום כיפור, ובהמשך ייצאו כרכים נוספים על פי סדר השנה.

על עריכת הספר החדש עמד הגאון החסיד הרב יוסף יצחק הבלין, יו"ר מכון "היכל מנחם" ועורך סדרת ה"שערים" בתורת הרבי. לצדו עמל צוות עורכים בראשות הרב מנחם מענדל הלפרין והרב יעקב הלוי הורביץ.

מפעל "המאור שבמועדים" יוצא לאור בחסותו של הנגיד החסידי, ראש וראשון למפיצי תורת רבינו, הרה"ח הרב אליעזר חיים לפידות ומשפחתו שיחיו. במכון "היכל מנחם" מביעים את הערכתם ותודתם העמוקה לרב לפידות ולמשפחתו על תרומתם הכבירה להוצאת הספר החדש לאור עולם.

על ייחודה של הסדרה החדשה, ועל החידוש הרב הגלום בה, מספר עורך הסדרה, הרב הבלין:

"כידוע, תורתו של רבנו היא בבחינת "תלמוד בבלי" – בלולה מכל חלקי התורה: נגלה ונסתר, הלכה ואגדה, תורה שבכתב ושבעל-פה, פשוטו של מקרא ומדרשי הלכה, ביאורים בהשכלה והדרכות בעבודה, עיונים מעמיקים ופרפראות מופלאות, וכולם שזורים יחד מעשה אומן באומנותה של תורה.

ברם, מעטים הם אלו היודעים לשוט לאורכו ולרוחבו של ים רחב זה, לצלול לעומקו ולדלות מתוכו את הפנינים והמרגליות הנחוצות להם כדי להאיר את דרכם בפרשת השבוע, בשיעור החומש היומי וכדומה. ובפרט שהביאורים במקורם הם באריכות רבה, בתוספת פרטים והשוואות למקומות אחרים, ולא כל אחד עיתותיו בידו לעיין בדברים לכל אורכם על מנת להפיק מתוכם את הדרוש לו.

בסדרה זו אנו באים לענות על דרישה זו, ולכנס לפונדק אחד את ביאורי הרבי על חגים ומועדים, ערוכים ומעובדים בדרך קצרה ובלשון ברורה, בלשון המובן לקטן ולגדול כאחד".

על אופן עריכת הסדרה מוסיף ומפרט הרב הבלין:

"בעריכת סדרה זו כללנו ביאורים מסוגים שונים: הסברים על-פי "פשוטו של מקרא", בשיטתו המחודשת של רבנו בלימוד פירוש רש"י על התורה, עיונים על דרך הנגלה וההלכה, ביאורים על-פי פנימיות התורה ועל-דרך לימוד הוראה בפועל, בדרכו המיוחדת של רבנו, שהדגיש תמיד ש"המעשה הוא העיקר".

עם זאת הקפדנו שהביאורים יתאימו לצביונו הכללי של הספר. לא כללנו, למשל, עניינים מופשטים המתבארים על-פי עומק תורת הקבלה והחסידות, בסגנון המצוי במאמרי דא"ח, שאינם תמיד מובנים לקורא שאין דרכו בכך, והם קובעים ברכה לעצמם".

נאמנים לכלל של "זה א-לי ואנווהו", הסדרה החדשה מצטיינת גם בהידור חיצוני יוצא דופן. אותיות הספר הן מאירות עיניים, עיצוב הספר יוצא דופן ומושך את העין, והכריכה היא באיכות גבוהה במיוחד.

ניתן להשיג בסניפי היכל מנחם, בסניפי קה"ת ובחנויות הספרים. ובאתר "היכל מנחם אונליין"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.