מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשע״ח 26.08.2018

מתכוננים לראש השנה: 185 אלף טון תפוחים ורימונים נקטפו לחג

ענפי התפוח והרימון בישראל ממשיכים להתפתח ולהצעיד את החקלאות הישראלית לקדמת ענף החקלאות העולמי • השנה נקטפו 65,000 טון רימונים ו-120 אלף טון תפוחים מהגליל והגולן • וגם: אלה סוגי תפוח ורימון מגדלים בישראל? • לכתבה המלאה
מתכוננים לראש השנה: 185 אלף טון תפוחים ורימונים נקטפו לחג
צילום: החברה לפיתוח הגליל

מאת: מערכת COL

ענפי התפוח והרימון בישראל ממשיכים להתפתח ולהצעיד את החקלאות הישראלית לקדמת ענף החקלאות העולמי.

רגע לפני ראש השנה, טעימת תפוח בדבש וגרגירי הרימון בסדרת ברכות החג, במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון של החברה לפיתוח הגליל, מציגים את הזנים החדשים- 'זני הפטנט', שעברו תהליך בחינה ואקלום במשך שנות מחקר בחלקות ניסוי על ידי חוקרי החברה לפיתוח הגליל.

בישראל מגדלים רימונים על שטח של כ- 25 אלף דונם, בעיקר מהזן "וונדרפול", כשהיבול נאמד על כ- 65,000 טון, כ- 40% ממנו מיועד לייצוא לשווקים ברחבי העולם.

***

זני התפוחים הבולטים שעברו בהצלחה את השלבים המוקדמים בניסוי:

Pinkgold פינק-גולד: זן פטנט המשדרג את ה'פינק ליידי' המוכר. מכיל רמות סוכר גבוהות במיוחד המעניקות לתפוח מתיקות רבה. צבעו צהוב עם 30% כיסוי ורוד.

"ניקולאי": 'התפוח של סינדרלה' התגלה ע"י ניקולאי סילנדר ז"ל מקיבוץ מרום גולן. תפוח בצבע בורדו, טעים מתוק ועסיסי. דומה לזן סטרקינג. מקבל את הצבע מאד מוקדם. יהיה על המדף בעוד שנתיים.

"דאלינט": זן צרפתי, פרי גדול במיוחד ומתוק מאד, בעל צבע סגול כהה.

"אדמס": זן שהחוקרים איתרו בארה"ב ואקלמו בארץ, עסיסי במיוחד. לאדמס צבע אדום עז בכיסוי מלא, והינו זן המבשיל במהלך חודש ספטמבר.

"אורורה": הזן במקורו מקנדה. צבעו צהוב-לבEF ובעל ניחוח וטעם של הזן המתקתק גאלה. הבשלה במחצית השנייה של אוגוסט. זן הבשלה מוקדמת ייחודו זן בטעם של הזן גאלה, טעים ומתוק אבל בצבע צהוב לבן ולא בשני צבעים ורדרדים כמו הגאלה. הזן נבחן שנה שלישית. הזן המתוק ביותר שצבעו צהוב.

***

זני הרימון החדשים ומרחיבים את ענף הרימון הנמצא בצמיחה:

זן 'עמק': זן בעל טעם מתוק במיוחד. נמצא, כי הוא מבשיל באקלים הישראלי החל מתחילת חודש אוגוסט. צבעו חיצוני והפנים של זן זה אדום במיוחד ונמצא כזן איכותי המתאים גם לייצוא למדינות אירופה השונות.

'נטע': זן הנמצא בתהליך איקלום בארץ, מבשיל מוקדם יחסית, כבר לקראת סוף חודש יולי. צבעו מבפנים ומבחוץ אדום כהה. בעל מתיקות רבה ונחשב לרימון רך מאוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.