מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשע״ח 26.08.2018

מועמד לנשיא ארה"ב וידיד חב"ד: הסנטור ג'ון מקיין - הלך לעולמו

לפני כעשור שנים, בחודש מנחם-אב תשס"ח, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין קיים שיחת ועידה עם 40 שלוחים ראשיים של חב"ד באמריקה • היום (א'), הוא הלך לעולמו לאחר מאבק עיקש במחלה הנוראה • לכתבה המלאה > המועמד לנשיאות קיים שיחת טלפון עם 40 שלוחים
מועמד לנשיא ארה
ג'ון מקיין

מאת: מערכת COL

לפני כעשור שנים, בחודש מנחם-אב תשס"ח, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין קיים שיחת ועידה עם 40 שלוחים ראשיים של חב"ד באמריקה.

היוזמה נעשתה לבקשתו, אף שחב"ד הבהירה כי איננה מתערבת בפוליטיקה. בתחילת השיחה, בשעה 2 אחר-הצהריים, מקיין הודה לכל מי "שקשור לארגון הנפלא הזה - חב"ד" והודה לשלוחים על ידידותם עם הסנטור ג'ו ליברמן. משם הוא התייחס לחינוך, הדאגה שלו מהחיזבאללה וביטחון ישראל. "לא נרשה עוד שואה", הוא הצהיר בעבר.

היום (א'), הוא הלך לעולמו והשאיר אחריו את רעייתו ובתו.

***

ברק אובמה, נשיא ארה"ב לשעבר פרסם הודעה בה כתב: "מעטים מאיתנו נבחנו כפי שמקיין נבחן בעבר, או נדרשנו להראות את האומץ שמקיין הראה. אבל כולנו יכולים לשאוף לאומץ שלו כדי לשים את טובת הכלל מעל טובתנו שלנו. כולנו חייבים לו. מישל ואני שולחים תנחומים לבביים ביותר למשפחתו".

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, השוהה כעת בווילנא, מסר: "בצער רב קיבלתי את הבשורה על מותו של ג'ון מקיין, פטריוט אמריקני גדול וידיד אמת של ישראל. תמיד אוקיר בלבי את הידידות האיתנה שלו כלפי עם ישראל וכלפיי באופן אישי. תמיכתו העקבית בישראל נבעה מאמונתו בערכי הדמוקרטיה והחופש. מדינת ישראל מצדיעה לג'ון מקיין".

גם ראובן ריבלין, נשיא המדינה אמר: "אנו חולקים היום כבוד אחרון לסנטור ג'ון מקיין ונפרדים מאדם ומנהיג בעל ערכים איתנים, מגן ולוחם למען עמו וידיד אמת של מדינת ישראל. אנו שולחים את תנחומינו הכנים מלב דואב על לכתו למשפחתו ולעם האמריקאי כולו".

***

פוליטיקאים נוספים כתבו הודעה על פטירתו, בהם: יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. שר החינוך, נפתלי בנט. שרת המשפטים איילת שקד. שר הביטחון אביגדור ליברמן. יו"ר 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד. ויו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.