מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ה 20.04.2005

העולים החדשים לומדים לעשות 'סדר'

רבים מהעולים החדשים שהגיעו ארצה בשנים האחרונות, חסרים ידע בסיסי בכל הקשור לחג הפסח ומצוותיו. יהודים אלו היו עד לא מכבר בבחינת ה'בן החמישי' שכלל לא מופיע בהגדרת ליל-הסדר, בשל העדרם משולחן ה'סדר'. השנה, אחרי קורס מזורז בהלכות ומנהגי הפסח, הם יוכלו להימנות על הבן ה'חכם' שב'ארבעת הבנים'. את האשראי על כך אנו נותנים לאגף הקליטה של צעירי-אגודת-חב"ד אשר מזה מספר שבועות מקיים, יום-יום, ימי עיון לעולים חדשים - להכשירם ל'סדר'. העולים יצאו עם מצה-שמורה, עלון לפסח ותחושת שותפות ושייכות מלאת סיפוק ושמחה. המשך הכתבה ותמונות ב'כתבה מלאה'
העולים החדשים לומדים לעשות 'סדר'
אגף הקליטה מארח מידי יום בכפר-חב"ד קבוצות רבות של עולים חדשים מכל קצות הארץ ומדגים בפניהם כיצד לערוך את 'סדר' פסח. במסגרת התכנית מבקרים העולים במאפיית המצות הגדולה בכפר-חב"ד ולומדים על החג ומצוותיו. הרב מאיר ורזוב וצוותו עוברים עם העולים על השלבים השונים של ליל הסדר - צעד אחר צעד. העולים טועמים מהמרור, מהחרוסת ומהכרפס, קוראים קטעים מהגדת ליל-הסדר, מסבים כבני חורין ושרים משירי הפסח.

"כעת אוכל לערוך את ליל הסדר כהלכתו לנכדי מאודסה שיעשו אצלי את החג" - מכריז בסיפוק גרישה דובוביץ. בסיום ה'סדר' לדוגמא, משיב הרב ורזוב בסבלנות לשאלותיהם הרבות של העולים החדשים, ומעניק להם שלוש מצות שמורות עבודת יד שנאפו במאפייה בכפר-חב"ד.

"הסדר האחרון שהשתתפתי בו היה לפני 35 שנה בפטרבורג", נזכרת ילנה צ'רטוק בת ה-70, "היה זה לפני שאבי נפטר, ואת הסדר הזה לא אשכח לעולם. לפני שנה עליתי ארצה בגפי מכפר קטן באוקראינה. שלוחי חב"ד דאגו לשלוח לי מידי שנה מצות עגולות, אך סדר של ממש לא חוויתי. השנה, בעזרת צעירי-חב"ד אזכה לשבת סביב שולחן הסדר".

הופעות חג בכל רחבי הארץ

פעילות אגף הקליטה של צעירי-אגודת-חב"ד אינה מסתפקת באירוח קבוצות בכפר-חב"ד. הרב ורזוב וצוות הקלייזמרים שעמו - נגנים מקצועיים שעלו מחבר-העמים, 'חורש' את הארץ ועורך חמש עד שש הופעות ביום אחד. המופעים מאורגנים על-ידי מנהלי סניפי צעירי-חב"ד, במתנ"סים, אולפני קליטה, אולמות תרבות, בתי-חב"ד, בתי-כנסת, ועוד.

הרב ורזוב מספר כי כבר לפני מספר חודשים נסגר הלו"ז שהוצף בפניות מכל רחבי הארץ. "לצערנו נאלצנו לדחות כמה הזמנות מחוסר זמן". התוכנית קלילה, חוויתית, ומהנה. הרב ורזוב מספר על מנהגי החג, הכלייזמרים מנגנים את ניגוני החג והעולים החדשים מרגישי שאכן יצאו ממצרים. ההופעה של לקהת הכלייזמרים, היא חלק מרכזי במסיבות החג. "המוזיקה שהיא שפת הלב ממלאת תפקיד חשוב מאוד בתהליך שבירת הקרח בינינו לבין העולים החדשים שלא מכירים אותנו ועל-כן גם חוששים קצת בהתחלה", אומר מקים הלהקה ומנהל האגף בצעירי-חב"ד, הרב מאיר ורזוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.