מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשע״ח 24.08.2018

הנהג שהותקף הובא למשפט; השופטת שחררה ● כל הפרטים

תיעוד מזעזע שהופץ ברשת ביום חמישי לקראת ערב, בו נצפה שוטר תוקף בצורה חמורה אברך חב"די, כשלטענתו מדובר בנהג שסיכן את יושבי הרכב - גרר בעקבותיו גל של תגובות קשות והגיע עד בית המשפט ● השוטר: ברכב בו נהג האברך ישבו ילדיו בצורה בלתי מאובטחת. עדי ראייה: "אלימות הייתה חד צדדית, בלתי נתנת לעיכול". השופטת: "יש לשחררו לאלתר". עו"ד איתמר בן גביר: "לא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בצעירים חרדים" ● ומה מגיבים במשטרה? ● הפרטים המלאים
הנהג שהותקף הובא למשפט; השופטת שחררה ● כל הפרטים
בקטן: עו"ד איתמר בן גביר (ארכיון col)

תיעוד מטריד הופץ ברשתות החברתיות ביום חמישי לקראת ערב, בו נצפה שוטר תוקף באכזריות חסיד חב"ד לעיני אשתו וילדיו, לאחר שלטענת השוטר - סיכן הנהג את יושבי הרכב ולא ניאות להפצרותיו לעצור בצד. הצעיר החב"די נעצר בסיוע שוטרים נוספים ונחקר בתחנת המשטרה.

שלמה יוסף, עד ראייה שאף תיעד את המראות הקשים, שחזר את המקרה: "האלימות הייתה חד צדדית. אגרופים לפנים, קריעת בגדים, חניקה והתזת גז מדמיע, והכול מול אישה וילדים שממררים בבכי וזועקים לעזרה".

האברך הובא ביום שישי בבוקר למשפט בבית משפט השלום בירושלים. המשטרה טענה כי הצעיר הפריעה במילוי תפקידה וביקשה להטיל עליו מעצר בית לחמישה ימים וכן הפקדה כספית, אלא שעורך דינו של הצעיר איתמר בן גביר הציג לבית המשפט את הסרטון ובו וטען כי דווקא השוטר הוא זה שזקוק לצעצר בית.

לאחר דין ודברים אמרה השופטת: "התקשיתי להבין מדוע מלכתחילה הובא המשיב לבית משפט. נטען, כי המשיב התנגד לתנאים ואולם לא הוצגה כל ראיה לכך שתנאים אלה בכלל הוצעו לו על ידי קצין משטרה ומובן כי אין מדובר במצב תקין.

"צפיתי בסרטון המתעד את החלק הארי של האירוע. בסרטון נראה המשיב מתבקש שוב ושוב להירגע ושוטר מניח עליו את ידו וככל הנראה וכפי שעולה מדוחות הפעולה מתוך מגמה לעכבו, המשיב מתנגד לעיכוב ואולם, על פני הדברים, לא נראה כי נוקט באלימות כלפי השוטר ומכל מקום לא כזו אשר הצדיקה שימוש בגז מדמיע, כך על פני הדברים.

"לא ברורה לי עילת המעצר של המשיב, ולא מצאתי שקיימת הצדקה למעצר בית.

"ולנוכח מכלול הליקויים שנפלו בהתנהלות המבקשת, אני מורה על שחרור המשיב בתנאי שיתייצב לחקירה ולמשפט בכל עת שיידרש".

עורך הדין איתמר בן גביר אמר לאחר השחרור: "עולם הפוך ראינו. במדינה מתוקנת מי שהיה צריך להיות מובא היום לבימ"ש הוא השוטר שהתעלל בצעיר החרדי לעיני רעייתו וילדיו הקטנים שעד עכשיו ממררים בבכי. המדובר בצעיר שאיבד את אביו ואחיו בפיגוע טרור והשוטר התנהל בצורה חסרת לב ורגש ובניגוד לחוק ותוך שכרון כוח. השלב הבא הוא תביעה אזרחית. יידע כל שוטר שמתעלל באזרח שיש דין ויש דיין והוא עתיד למצוא עצמו על ספסל הנאשמים והנתבעים".

קודם לכן פרסם בן גביר: "ההתנהלות של השוטר היא התנהלות בריונית וקשה שלא לנחש שאם האירוע לא היה מצולם, גרסת השוטר שהותקף הייתה מתקבלת באופן אוטומטי. אני מקווה שבית המשפט יתרשם מהם. דמו של הציבור החרדי לא הפקר, ולא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בצעירים חרדים, גם אם נטען שהם סירבו לקבל דוח תנועה".

*

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: לצערנו, הסרטון בכתבה הנו חלקי ומציג את האירוע באופן שחוטא לאמת ולנסיבות המקרה כפי שאירעו. מדובר באדם שנהג ברכבו הפרטי תוך שהוא מסכן ממשית את חיי משפחתו בכך שילדיו הפעוטים (בן שנה ובן שלוש) ישבו במושב האחורי כשהם ללא חגורת בטיחות וללא כיסאות הגבהה.

השוטר ביקש מהנהג לעצור בצד הדרך על מנת למנוע המשך נסיעתו וסיכון בני משפחתו אך הנהג בחר שלא לציית להוראותיו של השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור זמן מה עצר הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות.

לבסוף, השוטר הודיע לו שהוא מעוכב אך החשוד המשיך בסירובו לשתף פעולה תוך שהוא מנסה להימלט מהמקום. השוטר נאלץ להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לחקירה.

משטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחונו ושלומו של הציבור בכל מקום ובכל עת, לבטח במקום בו נשקפת סכנה לחיי אדם ונדרשת בה אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.