מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״ח 23.08.2018

"אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות

'מגזין שישי' ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות והתמונות המעניינות שהיו בחב"ד, ולא עלו לכותרות • מי החב"דניק שמנסה לעשות 'שלום עולמי' בתא הטייס? איזה איש תקשורת ישב באולפן הרדיו וקיבל 'אות' מהמטוס שבמרומים? מי הפוליטיקאי החב"די שנסע לנשום אוויר פסגות לקראת ריצתו לראשות העיר? איזה נציג חב"ד קיבל מתנה למשפחתו לקראת ראש השנה? מה חיפש השר לשעבר אלי ישי בעיר החדשה חריש? היכן נצפה משגיח 'תומכי-תמימים' עם מפקד תחנת המשטרה? ומי השליח הרוסי שטיפל בפצועים בתאונה קשה - בחופשתו בארה"ק? • קחו טעימות >>>
מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " title=""אפעס פארבייסען" > מה שקרה השבוע בליובאוויטש • טעימות " />

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

"עושה שלום במרומיו" > העו"ד נתן ציבין מכפר חב"ד ממריא רבות אל-על ונוסע מתמיד במטוסים רבים בשמי תבל. בין טיסותיו הוא נוהג כחלק מעבודתו לבלות במדינות ערב, שם הוא פועל למען לקוחותיו הזקוקים לישועתו ועצתו המשפטית. אך הפעם, הוא נצפה בתא-הטייס באחת מחברות התעופה הערביות, כשהוא לצדם של צוות הטייסים. מה דובר ב'קוקפיט' הקטן?... מן-הסתם שיחות על 'שלום' עולמי.   



"ממעמקים קראתיך" > בזמנו הפנוי (ואין הרבה), סוכן הנסיעות החב"די ר' אפרים קמיסר מגיש תכנית מוסיקלית ברדיו 'קול-חי'. השבוע הוא קיבל הודעת וואטצפ מיוחדת היישר מטיסת אל-על שעשתה את דרכה בשחקים. בהודעה הייתה בקשה סמויה לקמיסר, שיפנק את הנוסע שטס אל היעד - בשיר המתאים למקום הימצאותו. אפרים לא נשאר חייב, והפעיל את השיר 'שמים' של הזמר ר' אברהם פריד.  



"אשא עיני אל ההרים" > רגע לפני שהוא חוזר ארצה ומתחיל את המירוץ שלו לראשות העיר ביתר-עלית, מצאנו את איש העשייה החב"די וחבר מועצת העיר ר' יקי הרשקופ כשהוא נופש ונושם אוויר פסגות אי-שם בהרים המושלגים של אירופה. בשיחה ל-'אפעס' אמר הרשקופ: "גם מהמקום הגבוה הזה - אני ממשיך לעזור לחסידי חב"ד בעיר התורה והחסידות"... רשמנו.



"שיר למעלות - ליולדת" > ואם בביתר-עלית עסקינן - אז לנציג חב"ד הנבחר ר' משה כהנא, שניצח את הפריימריז האחרון והיכה גלים דרמטיים בעיר, נולדה בת בשעה טובה שהצטרפה למשפחה. הבוקר (חמישי) בבית הכנסת המגיד ממזריטש הכריזו כי ייקרא שמה בישראל: 'אלישבע רחל'. מערכת 'אפעס פארבייסען' מאחלת לר' משה ורעייתו מזל טוב והרבה נחת מכל יוצאי חלציהם.   



"כשאלי ישי, רץ כצבי" > ואם בבחירות עסקינן - אז יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי, לא נח וכבר עובד חזק על בחירת וחיזוק אנשיו ברשויות המקומיות. כך השבוע הוא נצפה בעיר חריש בתחילת שנת הלימודים, יחד עם שלוחי חב"ד בעיר, ר' אביחי כהן ואחיו ר' דוד כהן, בביקורו במוסדות החינוך. השר לשעבר ישי כתב בטוויטר האישי שלו: "מרגש לראות איך מעיר על הנייר, שהייתי חלק שנתן את האישור שלה לבניה, נהיה מעצמה תורנית של ממש".  



מאמינים? כי 'צדיק בא לעיר' > האדמו"ר מקליבלנד אמנם מגיע לעיר ראשון לציון, אבל את תושבי העיר לכדה דווקא תמונתו של עו"ד שרון גושן המתנוססת בכל רחבי העיר ראשון לציון, המתמודד ברשימת 'מאמינים בראשון' למועצת העיר. הרשימה זוכה לתמיכת כל הקהילות הדתיות והחרדיות בעיר. מערכת 'אפעס' מאחלת לו בהצלחה!



גם בלוד מאמינים > אל בית הכנסת החדש בתחנת המשטרה בעיר לוד, הוכנס ספר תורה חדש, לקול מצהלות ותושבים רבים שהגיעו להשתתף באירוע, בהם חסידי חב"ד רבים - מקהילת חב"ד המונה מאות משפחות. בין הצועדים נצפו בשיחה ערה: משגיח ישיבת תומכי תמימים בעיר הרב מנחם קעניג, יחד עם מפקד התחנה, סנ"צ שמעון דהן.



"סרביה-סל" > אל בית חב"ד בעיר בלגרד שבסרביה, בראשות השליח הרב יהושע קמינצקי, הגיעה נבחרת ישראל של כדור-סל נוער, יחד עם המאמן פיני גרשון שלא סיים להלל ולשבח את שלוחי חב"ד. ל'אפעס' נודע כי גרשון התבטא ואמר: "הבית חב"ד הזה הכי יפה שראיתי עד היום", גם את זה רשמנו.   



"על כנפי נשרים" > הנהלת שדה התעופה בעיר ז'יטומיר באוקראינה, קיבלה את פניו של רב העיר ומערב אוקראינה השליח הרב שלמה וילהלם, יחד עם השליח ר אברמי דייטש, מנהל כפר "אור אבנר" בזאריצ'אני-ז'יטומיר, וזאת לקראת פתיחה מחדש של שדה התעופה וטיסות לארה"ק לאחר ששופץ בהשקעה גדולה ויפתח בעז"ה מחדש לאחר שנסגר לפני שנים רבות. (צילום: שייע בטוויטר).



"חס(י)ד של חב"ד > רב העיר בריאנסק ברוסיה השליח הרב מנחם מענדל זקלס, המתנדב בחודשי הקיץ במד"א בארה"ק, תועד כאשר הוא מפנה פצועים בתאונת דרכים עם נפגעים רבים השבוע בירושלים.



***
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.