מערכת COL | יום ג' אלול ה׳תשע״ח 14.08.2018

"רק תפילה אשא": שר החקלאות בבית כנסת חב"ד בצפת

שר החקלאות השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי) סייר היום (ג') בצפון • את היום החל השר בתפילה בבית הכנסת "היכל לוי יצחק" שבשכונת חב"ד בצפת ושוחח עם חסידי חב"ד ששהו במקום • לכתבה המלאה
שר החקלאות השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי) בסיור היום בצפון. את היום החל השר בתפילה בבית הכנסת "היכל לוי יצחק" שבשכונת חב"ד בצפת כאשר חסידי חב"ד שהיו במקום נצלו את ההזדמנות ושוחחו עם השר על נושאים שונים.

לאחר מכן המשיך השר את הסיור ביום עמוס באירועים. השר קיים טקס הרמת כוסית לרגל בניית ישוב חדש בשם "שיבולת" ליד קיבוץ בית רימון. הקמת ישוב חדש בארץ ישראל היא המהות של השמירה על שלמות הארץ.

בדבריו על הנושא עם כתבנו מסר השר: "זהו ההמשך שלנו כעם יהודי השוכן בארצו רק 70 שנה לאחר 2,000 שנות גלות".

היישוב שיבולת יוקם בצמוד לבית רימון ויפעל תחת המסגרת המוניציפלית של המועצה האזורית גליל תחתון. ייחודו של היישוב שיבולת הוא יישוב קהילתי ייחודי המיועד לאוכלוסייה בעלי צרכים מיוחדים במשולב וכחלק בלתי נפרד מהאוכלוסייה הכללית.

היישוב יוקם על ידי החטיבה להתיישבות ומשרד השיכון. בעקבות החלטת הממשלה על הקמת היישוב החדש, הזמין השר אריאל הממונה על החטיבה להתיישבות (והוא אף בין היוזמים של הישוב עוד מימי היותו שר הבינוי), את הציבור להרמת כוסית בשעה 15:00 בכניסה לבית רימון יחד עם המועצה האזורית גליל תחתון ואגודת מתיישבי שיבולת.

בדבריו במקום מסר השר אריאל: "וּפְדוּיֵי ה' יְשֻׁבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה, וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם, שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ, וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה" (ישעיהו ל"ה י'). אנו מגשימים את חזון נביאי ישראל ומקימים ישוב חדש שיבולת.

ישוב זה הוא אינו רק יישוב אלא ישוב שבונה קהילה שלמה, הוא בונה אמונה. זהו ההמשך שלנו כעם יהודי השוכן בארצו רק 70 שנה לאחר 2,000 שנות גלות. בזכות עבודה הנמרצת של החטיבה להתיישבות יחד עם משרד השיכון אנו מפתחים את הארץ הברוכה. מי ייתן ונחנוך את ערים ויישובים רבים, כאן, בארץ ישראל."

לפי דברי ההסבר של הצעת המחליטים נכתב כי: "פרויקט שיבולת הינו מיזם ומודל חברתי ייחודי, השוזר בין תחומי הרווחה, החינוך וההתיישבות, על ידי הקמת כפר שילוב לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, החיים בתוך קהילה נורמטיבית כחלק בלתי נפרד ממנה. דגם נוסף של ישוב משולב עתיד לקום בישוב דניאל בו ישולבו בעלי מוגבלויות ואנשי סגל מהמוסד השיקומי "עלה נגב".

לאחר מכן ימשיך השר בפגישות נוספות ויגיע למפגש עם חבר המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי ונציג קהילת חב"ד בנצרת עלית ר' מנחם גנדל המתמודד במסגרת האיחוד הלאומי לבחירות המקומיות בעיריית נצרת עלית.

ר' מנחם מאחד סביבו את הציבור החרדי והדתי בנצרת עלית כמתאים לחזונו של הרבי לראות את המפלגות השונות בחזית דתית טכנית.

ר' יעקב מיוחס מנהל המטה החרדי אמר ל-COL: "משמח לראות שבתוך זמן קצר מאז שחבריי חברי הכנסת של מפלגת האיחוד הלאומי פעלו להחזרת פעילותה של החטיבה להתיישבות ומיד לאחר שהוחלט על מינויו של השר אורי אריאל כשר האחראי על החטיבה כבר זוכים לראות את מימושו של ישוב נוסף בארץ ישראל ובעזרת ה' צפויים בקרוב עוד ישובים נוספים חדשים וחיזוק יישובים קיימים במסגרת החטיבה להתיישבות.

דבר זה משתלב יחד עם פעילותו הברוכה של ידידנו בנצרת עלית וחברי למטה החרדי ר' מנחם גנדל אני מאחל לו הצלחה רבה בריצתו למועצה ושיזכה לחזק את כל הדרוש חיזוק בנושאי תורה ארץ ישראל ועם ישראל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.