מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשע״ח 12.08.2018

מנורבגיה לחברון: "לוקח איתי את החוזק של יהודי עיר האבות"

הרב שאול וילהלם, שליח הרבי ומנהל בית חב"ד נורבגיה, הגיע לביקור עם משפחתו בעיר חברון • לדבריו: "זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת להיפגש עם האנשים שגרים שם" • הרב וילהלם התבטא בנושא החרם העולמי על יו"ש ואמר: "אין לקיצוניות הזו מקום בשיח" • לכתבה המלאה
מנורבגיה לחברון:
שליח חב"ד בנורבגיה, הרב שאול וילהלם, הגיע לביקור במערת המכפלה וביישוב היהודי בחברון, במסגרת סיור שערך עו"ד נתי רום, מייסד ארגון לב העולם, לרב ולמשפחתו.

הרב ועו"ד רום דיברו על מצב היהודים בחברון, ועל האירועים האחרונים בעיר – ביניהם המקרה של ארגון הטי"ף בעיר. בהמשך הסיור שוחחו השניים על החשיבות של יהודי חו"ל להגיע לחברון ולמערת המכפלה, וכן על חשיבות המאבק בחרם העולמי על יו"ש.

הרב וילהלם אמר: "זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת בשבילי, להביא את משפחתי לראשונה לחברון. כל פעם שאני מגיע, אני לומד משהו חדש. אתמול שמעתי בפעם הראשונה מאנשים שגרים שם מזה עשורים, שנאבקים כדי לחיות ולשמור על בתיהם בתוככי חברון. זו היתה חוויה מאוד מיוחדת, אין מילים שיכולות לבטא את גודל החוויה הזו".

עוד הוסיף הרב וילהלם: "מה שאני לוקח איתי לנורבגיה – זה החוזק של ההתחייבות של אותם יהודים מיוחדים שגרים בחברון היום, והנחישות שלהם לזכור ולהבין שזה חלק מארצו של העם היהודי. וכל סוג של חרם שמדובר על יהודי יו"ש זה שום דבר מלבד אנטישמיות ואנטי-יהדות. אין לזה שום אמינות בתוך חברה נורמלית.

צריך להוציא את זה מהדו-שיח כי אין לקיצוניות כזו שום מקום בשלל הרעיונות בשיח בנוגע לארץ הקודש והעם היהודי".

עו"ד נתי רום, שערך את הסיור לרב ולמשפחתו, הוא מייסד ארגון לב-העולם שנאבק בחרם העולמי על יו"ש. מידי חודש שולח הארגון אלפי חבילות מוצרים לאזרחים בעשרות מדינות בעולם, רבים מה בנורבגיה.

***

עו"ד רום, מסר ל-COL: "זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת להיפגש עם הרב וילהלם, רבה הראשי של נורבגיה. שוחחנו על מצבם של יהודי חברון ועל הקשר החזק למקום. דיברנו על החשיבות של כל יהודי בעולם להגיע לכאן.

"בנורבגיה נחתמו הסכמי אוסלו, שהביאו עלינו אסון של אינספור אירועי טרור על ישראל ואלפי הרוגים. הצעד הראשון הוא להיאבק בחרם ובדמוניזציה שעושים כיום לישראל באירופה, וכבר אנו רואים מגמות של שינוי בנורבגיה ובאירופה בכלל. הרב וילהלם מסייע רבות בנושא ומקרב את התושבים בארצו לאהבת ישראל והארץ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.