מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשע״ח 07.08.2018

נסיעה לליובאוויטש פוגמת בהתקשרות?! • מאמר דעה

רציתי לחזק את ידי מארגני מסע המשפיעים לאלמא-אטא למקום מנוחתו-כבוד של הרה"ק רבי לוי יצחק נ"ע • ישנם (כנראה מעטים) העסוקים ב"הוכחות" מדברי הרבי שאין לנסוע וכו', וכשמתגייסים חסידים בכל המרץ כדי להוסיף חיות והתלהבות בשליחות של המשפיעים בישיבות - מוצאים הם זמן לשבת בנחת מול המחשב ולקרר את הענין, ולו יהא זה עם ההוכחות הטובות היותר • הרב אלישיב הכהן קפלון, משפיע בישיבת תומכי תמימים בקריית גת, עם מאמר נוקב • למאמר המלא
נסיעה לליובאוויטש פוגמת בהתקשרות?! • מאמר דעה
ברקע: האהל הק' בליובאוויטש (ארכיון COL)

הרב אלישיב הכהן קפלון
משפיע בישיבה גדולה, קרית גת


רציתי לחזק את ידי מארגני מסע המשפיעים לאלמא-אטא למקום מנוחתו-כבוד של הרה"ק רבי לוי יצחק נ"ע.

ישנם (כנראה מעטים) העסוקים ב"הוכחות" מדברי הרבי שאין לנסוע וכו', וכשמתגייסים חסידים בכל המרץ כדי להוסיף חיות והתלהבות בשליחות של המשפיעים בישיבות - מוצאים הם זמן לשבת בנחת מול המחשב ולקרר את הענין, ולו יהא זה עם ההוכחות הטובות היותר.

לגופו של ענין, ידועים הדברים של הרבי בשנת תנש"א (בש"פ עקב) על מעלת הנסיעה דאז לאלמא-אטא של השלוחים מאירופה. אולם כאן אני מבקש למחות על עצם הפיכת הנסיעה לבעיה, כזו שיש לדון בה בכובד ראש בשל גודל בעייתיותה.

ידוע הוא שכאשר ישנה שריפה ר"ל לא מתפלפלים באיזו דרך יש לכבות את השריפה. כאשר כיום העבודה שנדרשת כדי לקרב את הצעירים צריכה להיעשות באותו מרץ שנדרש בעת כיבוי שריפה (כנראה במוחש לעוסקים בכך)– הרי זה חוסר אחריות לעסוק בכלל בדיונים מהסוג הזה.

יש להדגיש ללא התנצלות או הצטדקות כי הדבר מבורך ביותר. הדבר ברור במיוחד למי שחווה זאת בעצמו, כי אינו דומה כלל מי שהיה שם למי שלא היה שם, כידוע למבקרים שם. ההתנגדות לכך – ולו באופן מרומז – יכולה לבוא דווקא מאלה שלא היו שם ולא זכו להרגיש שאדרבה – לרבי יש נחת-רוח גדולה ביותר מנסיעה מהסוג הזה, שבאה כדי שהמשפיעים יהיו ספוגים יותר במה שאברכים ובפרט משפיעים צריכים להיות מונחים, וכך השפעתם תהיה חזקה יותר על ה'תמימים' שי'.

קשה להאמין שישנם החושבים שמה שחסר לבחורים היום - אלה בדיוק הדקדוקים והדקויות הללו: לנסוע לאלמא-אטא או "לנצל את הזמן" להוספה בלימוד תורתו של ר' לוי'ק נ"ע"; לנסוע לעיירה ליובאוויטש, או "חלילה"- לא, בשל נדנוד קל או כבד של העדר 'התקשרות'.

אדרבה, חייבים, היום יותר מתמיד, להשריש בלבבות הבחורים דווקא את דרכי החסידות ותולדות רבותינו נשיאינו - ועד"ז - תולדות רבי לוי יצחק נ"ע, והדבר כולל בפירוש גם עידוד נסיעה מהסוג הזה, שאכן שהייתה בהצלחה רוחנית מרובה בימים אלו. אלה הדברים שיחברו יותר את הבחורים ואותנו כולנו אל תורת החסידות ואל הרבי, ובאמירה כנה יותר: אף לעצם יהדותנו.

ובאשר לדאגה הכנה על הידרדרות הבחורים או האברכים להעדר-התקשרות איום שכזה – הנה הוא על-דרך הסיפור ששמענו מהרבי כמה פעמים על המלמד שלו שאמר, כאשר 'נתפס על חם' לומד תורה בתשעה באב: 'הלוואי שרק על כך ילקו אותי ב'עולם האמת'!...'

ונסיים בטוב (שגם בעולם השקר לא ילקו אותנו...)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.