מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ח 02.08.2018

מתמים לאברך: "ברוכים הבאים לעונת החתנים" / טור לשבת

הם מגיעים אחד אחד ל-770. עם מזוודה ומראה חצי מאושר וחצי מהוסס. ברוכים הבאים לחתנים • עד עתה עסק הבחור בעיקר בלימוד תורה ושמירת המצוות והשתתפות במבצעים השונים של הרבי וכמובן ישב בהתוועדויות שונות במשך שעות. ולפתע כל מערך הזמן שלו משתנה • הרב אוהד מעון בטור מיוחד במגזין שישי - לכבוד שבת קודש • לטור המלא
מתמים לאברך:
ארכיון COL

מאת: הרב אוהד מעון

הם מגיעים אחד אחד ל-770. עם מזוודה ומראה חצי מאושר וחצי מהוסס. ברוכים הבאים לחתנים. העליות שוב ברובן תפוסות ובאוויר עפות הרבה שקיות חומות, מזל טוב! ממלכתו של הרבי נשיא דורנו ממשיכה להתרחב.

בעלי השמחה באים ממקומות שונים בכפר העולמי של הרבי, אך רובם נושאים תעודות זהות כחולות מישראל. האווירה המחשמלת של מרכז התנועה העולמית מתמלאת ב"אופרופים". המשקה על סוגיו השונים נשפך ביד נדיבה לכוסות מושטים ואיחולים שונים נשמעים בכל פינה של בית הכנסת הענקי. בהחלט מראה מעודד ומשמח.

בדיוק עבורם הגעתי לבית חיינו, עבור החתנים האלה. נכון, חתונה היא אירוע משמח ויש שבוע לרוב, של אכילה ולחיים לאחר מכן. אבל מהשבוע השני מתחילים החיים האמתיים.

בחור של לפני כמה שבועות, חייב להתבגר במהירות שאינו מוכן לה. מסיבות כאלו ואחרות אין לבחורי הישיבות הדרכה מלאה ומעשית לחיי הנישואין. עד עכשיו הוא הסתפק במועט לעצמו בכל המובנים. מעכשיו לפתע הוא אחראי על הוצאות חודשיות כפולות ומכופלות. זאת ועוד הוא כבר לא לבד ואינו יכול לעשות עם זמנו כרצונו. צורת תקשורת שלו השתנתה לחלוטין.

חסידות הינה המפתח לחיים בריאים ושמחים ונמצאים בה הרבה הדרכות והוראות מעשיות לכל דבר בחיי היום יום. וכמובן ישנה התייחסות נרחבת לכל עניין הנישואין ושלום בית. בדורנו המבולבל והמוצף כל מיני רעיונות חיצוניים שונים, משונים ומשתנים רעיונות המבוססים על מקורות חיצוניים. דרכי החיים והנהגות שבעבר היו ברורים כשמש הפכו למעורפלים וחסרי משמעות. יותר מכל הושפעו מערכות בין גברים לנשים. כמובן שגם מבנה המשפחה ושלום הבית השתנו. לכן נדרשות הדרכה והסברה מעשיות והנוגעות לחי היום יום.

ולכן אני מציע לכל אלו שמגיעים לחצר הרבי עם מזוודות אחריהם, בכוונה למלאן בדברים טובים הן ברוחניות והן בגשמיות - הדרכה מלאה על פי החסידות, כיצד להיות בעל ואב הטוב ביותר. ההדרכה אינה מתרכזת בהלכות נוגעות בחיי נישואין, אלא בכל הקשור לחיים עם בת זוג בארבעה נושאים.

ראשית תקשורת נכונה. בלשון החסידות הכל לפי המקבל. על הבעל ללמוד לשקול את מילותיו ולהיות מודע עם מי הוא מדבר כלומר אשתו. היות ונשים בנויות מרגש והינן בשל כך יותר רגישות על הבעל העתידי ללמוד כיצד להפוך את הנטייה להשתמש רק בשכלו בעיקר, ולפתח יכולת להתחבר לרגש שלו. כן זו אחת ממטרות הנישואין להשלים את הבעל והאישה על ידי חיזוק הצד פחות מותח אצל שניהם אצל הגבר הרגש. ואצל האישה השימוש במוחין. בשל כך התקשורת היא חלק מרכזי מנישואין שמחים.

הנקודה הבאה שעל החתן הצעיר לכלול בחייו היא ניהול זמן נכון. היות ועד עתה עסק הבחור בעיקר בלימוד תורה ושמירת המצוות והשתתפות במבצעים השונים של הרבי. וכמובן ישב בהתוועדויות שונות במשך שעות. ולפתע כל מערך הזמן שלו משתנה. עליו לנהל מערכת שלמה של חיים שהיא חידוש גדול עבורו. מעל לכל עליו להיות תמיד מוכן לבלות זמן עם אשתו. ככתוב לב הבעל על אשתו וילדיו. נכון הוא ישב בכולל ונפשו נמשכת לעשות מבצעים ולשוב והיות נוכח בהתוועדויות אבל בכדי להבטיח שחיי הנישואין שלו יהיו טובים עליו תמיד לשים אותה בראש.

העניין הבא הוא ניהול כלכלי נכון. על הבחור שעד עתה הסתפק והתעסק במועט, לנהל תקציב של בית. כיצד עושים זאת. החסידות אומרת שהמותר הוא מיותר. כלומר שאם דבר מה אינו הכרחי אזי כדאי לחשוב פעמיים אם לרכשו. הדבר נכון לכל החיים וממש קובע בשלום בית.

הנושא האחרון ישמר להרצאות עצמן.

לסיכום התורה כתובה בלשון מניעה והכנה כל חתן או אברך שהתחתן לפני זמן קצר, הרוצה לחיות בשלום בביתו מוזמן לשמוע כיצד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.