מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ח 02.08.2018

פרק קונקשן מיוחד: מצלמה נסתרת וזיופי כשרות בבולגריה

יש לכם 'מקורבים' שממריאים לנופש? הונאות כשרות יש לצערנו בכל העולם, גויים שמתחקים אחר הנהגות היהודי ומנסים בערמה לייצר מצג שווא לפיו בית העסק שלהם כשר • אפרים קמיסר וקובי סלע הידועים מסדרת כתבות התיירות "קונקשן", המריאו עם מצלמה נסתרת - וחזרו עם "מבזק כשרות מיוחד" - החושף את הונאות הכשרות בעיירת הנופש סאני ביץ' שבבולגריה, בהן נופלים אלפי ישראלים בכל שנה • צפו בכתבת הווידאו >>>
פרק קונקשן מיוחד: מצלמה נסתרת וזיופי כשרות בבולגריה
צילום: מתוך הווידאו

מאת: מערכת COL

אחרי שלושה פרקי קונקשן מחכימים (הונג קונג, מוסקבה, בנגקוק), ולפני פרק נוסף שצולם באיסלנד, מפיק הצמד פרק קצר ומיוחד, שנולד בעקבות שערוריית זיופי הכשרות במסעדות הישראליות והיהודיות בבולגריה.

הונאות כשרות יש לצערנו בכל העולם, גויים שמתחקים אחר הנהגות היהודי ומנסים בערמה לייצר מצג שווא לפיו בית העסק שלהם כשר. לרוב זה מתגלה במהרה, הרב המקומי מערב גורמי חוק והנוכלים מתקפלים כלעומת שבאו. ואולם נראה כי לסאני ביץ' שבבולגריה, חוקים משלה.

כשהשניים נחשפו לידיעות על מסעדות טריפות בעיירת הנופש, המציגות עצמן ככשרות ואף מציגות תעודת כשרות מזויפות ללקוחות התמימים, הם עלו מיד על מטוס כדי להתעמת עם הנוכלים. קוביס וקמיסר שרגילים להציע לנוסעים מקומות אפשריים לאכול בעולם, נטלו יוזמה ע"מ להדביר את התופעה, והפעם הם מציגים לצופים את המקומות בהם לא ניתן לאכול כשר. השניים הצטיידו במצלמה נסתרת, נכנסו למסעדות הטריפה והתוצאה בכתבה שלפניכם.

את פרק קונקשן קצר זה, הגדרנו כ"מבזק כשרות מיוחד", את זיכוי הרבים שינצלו כעת מליפול ברשת הנוכלים הבולגרית, ביקש קובי סלע להקדיש לעילוי נשמת אביו, רבי מאיר סילם זצ"ל שהיה מקפיד ביותר בענייני כשרות המאכלים ובקרוב יחול יום היארצייט הראשון שלו.

חשוב מאוד להפיץ בקרב כל מי שאתם מכירים שהיה או עתיד להיות בבורגס.

***

מעט על קונקשן:

אפרים קמיסר, סוכן נסיעות ואיש רדיו, וקובי סלע, איש תקשורת ובעלים של משרד יח"צ דתי/חרדי חברו יחד למיזם מרתק שעורר עניין כבר בשלב הצילומים המוקדם.

קונקשן, היא סדרת סרטוני וידיאו בני 20 דקות, בה מטיילים ומסבירים המגישים מה האפשרויות התיירותיות והדתיות העומדות לרשותו של נוסע שומר מצוות בכל שעות ההמתנה בעיר בעודו ממתין לטיסת ההמשך שלו, הקונקשן.

הסדרה מצולמת בערים המרכזיות בעולם המשמשים בד"כ, לטיסות המשך. לעיתים, עצירת הביניים נובעת מאילוץ, אך לעיתים אפשרויות התיירות כה מזמינות - עד שהנוסע מתכנן מלכתחילה עצירה כדי ליהנות מטיול בן כמה שעות בעיר, סוג של טיול בונוס בדרך אל, או, מהנסיעה המקורית.

בכל פרק נחשפים הצופים למקומות מעניינים במרחק נסיעה סביר משדה התעופה: תחילה, האפשרויות הרוחניות והקולינריות הממוקמות בקרבת מקום, בתי כנסת, מסעדות כשרות, מרכזי קניות משמעותיים, וכן גם אטרקציות תיירותיות המתאימות לציבור שומר מצוות. הפרק מספק הסברים על העלויות הצפויות בכל מקום ומאפשר לנוסע לבחור בין האטרקציות ולתכנן את הזמן מראש...

***

צפו בפרק המיוחד >>>

***
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.