מערכת COL | יום כ' אב ה׳תשע״ח 01.08.2018

'מקומך לא ברבנות צה"ל': מדוע הודח חייל חב"די מקורס בצבא?

אברך חב"די, ששירת בקבע כמש"ק דת נדחה מקורס קצינים, לטענתו לאחר שרבנים מהציונות הדתית שקיבלו אותו לראיון אישי אמרו לו כי כחב"דניק, הוא נחמד מידי • מה אמרו מפקדיו ומהי תגובת דובר צה"ל על הפרשייה? • כל הפרטים
'מקומך לא ברבנות צה
למצולמים אין קשר לכתבה; ארכיון COL
אברך חב"די, ששירת בקבע כמש"ק דת נדחה מקורס קצינים, לטענתו לאחר שרבנים מהציונות הדתית שקיבלו אותו לראיון אישי אמרו לו כי כחב"דניק, הוא נחמד מידי, כך חשף איש התקשורת החב"די מנדי ריזל.

האברך, ד' (שמו המלא שמור במערכת), כיהן בעבר בשליחויות מטעם חב"ד בכמה מקומות בעולם ומוכר כאדם ירא-שמים שאינו ירא מלהביע דעת תורה.

לאחרונה, ביקש להתקבל לקורס רבנים צבאיים ולשם כך עבר קורס קצינים.

לטענתו, בריאיון אישי שעבר במהלך הקורס, נאמר לו בידי 4 הרבנים: "אתה חב"דניק, אתם לא מתאימים להיות רבנים צבאיים כי אתם נחמדים מידי ולא תדעו לעמוד על שלכם".
זאת, אף על פי שהיה מהמצטיינים והוכיח את עצמו בתחום הפיקודי במהלך ההליכים שעבר לאורך כמה חודשים.

בנוסף, מפקד הצוות שלו, סרן יהונתן י' (השם המלא שמור במערכת), שגם הוא נמנה על הציבור הדתי-לאומי, אמר לו – לטענתו: "זה לא בשבילך. אתם חב"דניקים, פיקוד, קרבי, זה לא אופי שלכם וזה לא מתאים לכם. כדאי לך לפרוש מיוזמתך כדי שזה לא יתקדם לועדת הדחה שזה פחות נעים". לדברי ד', "החלטתי שלא לפרוש, נוכח ההצלחות שלי, המשאבים והזמן שהקדשתי".

בסופו של דבר הוא אכן הודח מהקורס ב-18 ביולי, יממה לפני הטקס בבה"ד 1.

בני משפחתו של האברך תהו האם בציונות הדתית יש מי שטוען לבעלות על הרבנות הצבאית וחוסם את כניסתם של בני פלגים "מתחרים" ביהדות.

***

מדובר צה"ל נמסר: "החייל התקבל לקורס רבנים צבאיים והחל את הקורס מתוך כוונה שבסיומו יוסמך כרב צבאי במילואים. בעקבות ארועים שקרו במהלך הקורס, שמפאת צנעת הפרט לא נפרטם, החייל הועלה לועדת הערכה.

טרם העלייה לוועדה, ובהתאם לנהלים, נעשו עם החייל מספר שיחות בגין הארועים ואף ניתנו לו מספר הזדמנויות לשינוי - אל גם לאחר מכן, נמצא כי ישנם פערים בהתאמתו לשמש כקצין וכרב צבאי בצה"ל, ובסיום הועדה הוחלט להרחיקו".

כששטחנו את הטענות בפני האברך הוא אמר כי מדובר ככל הנראה בהתייחסות לאיחורים קלים, בני דקה או שתיים, "אבל אם זה כך, היו צריכים להדיח את כל הקורס. לא היה מי שלא איחר לפעמים".

גורם צבאי מסר: "טענתו בדבר הרחקתו בגלל היותו חסיד חב"ד משוללת כל יסוד שכן במיונים טרם הקורס מפקדי הקורס ידעו על היותו חסיד חב"ד. בקורס הנוכחי ישנם צוערים נוספים שהינם חסידי חב"ד. כמו כן, ברבנות הצבאית משרתים כיום עשרות רבנים צבאיים מצטיינים בסדיר ובמילואים המשויכים לחסידות חב"ד".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.