









מערכת COL
|
יום י"ט אב ה׳תשע״ח
31.07.2018
האם אפשר להקים עסק ללא השקעה כספית? • כלכלה ב-COL
מכירים את הסיטואציה הזו? מדי פעם מפציע בכם רעיון שאפשר להרוויח ממנו כסף • אתם כבר מדמיינים איך הוא הופך למציאות, הלקוחות מגיעים בהמוניהם, נהנים מהמוצר או השירות, והכסף זורם לחשבון הבנק שלכם • אבל תכל'ס, עוברת תקופה, הרעיון נשאר בגדר רעיון, הספקות מתחילים להתגנב: אולי זה לא יצליח? איך זה יכול להיות שאף אחד לא חשב על זה לפני? מי אמר שהרעיון הוא באמת טוב? • ר' משה גולדשטיין, מנטור ומאמן עסקי, נותן לכם טיפים איך להקים נכון עסק חדש, במדור הכלכלה של COL • המדריך להקמת עסק

משה גולדשטיין
מכירים את הסיטואציה הזו? מדי פעם מפציע בכם רעיון שאפשר להרוויח ממנו כסף, אתם כבר מדמיינים איך הוא הופך למציאות, אתם מדמיינים את הלקוחות מגיעים בהמוניהם, נהנים מהמוצר או השירות שלכם, והכסף זורם לחשבון הבנק שלכם.
אבל תכל'ס, עוברים כמה ימים, הרעיון נשאר בגדר רעיון, הספקות מתחילים להתגנב: אולי זה לא יצליח? איך זה יכול להיות שאף אחד לא חשב על זה לפני? מי אמר שהרעיון הוא באמת טוב? אם אני לא יצליח, מה יגידו עלי?
וככה עולים עוד ועוד ספיקות, הרעיון נגנז. הזמן עובר ואז מגיע בתורו הרעיון הבא, וחוזר חלילה.
אז מה עושים? איך יוצאים מהפלונטר הזה? איך מקדמים רעיון בלי להסתכן כלכלית?
אם אתה שכיר או בעל עסק, שיש לך רעיון למיזם או לעסק חדש, אתה חייב להוריד את הרעיון לעולם המעשה בצעדים שקולים וזהירים, עקב בצד אגודל, וכמובן לא לקחת הלוואות ולא להשקיע כספים.
באופן כללי, תהליך התחלת ביצוע הרעיון מתחלק לשלושה שלבים:
השלב הראשון הוא שלב הבדיקה -
לפני שאתה משקיע כסף ומאמצים, בדוק: האם יש שוק לרעיון שלך? האם יש אנשים שזה מעניין אותם? אם תביא להם את המוצר הזה, האם הם יקנו אותו ממך?
אתה חייב לשאול ולקבל מהאנשים תשובה ברורה. אם קיבלת תשובה חיובית מכמות סבירה של אנשים, או אם אתה מעורה בתחום ואתה רואה ושומע שאנשים צריכים את המוצר או השירות הזה, אתה יכול לעבור לשלב הבא.
השלב השני -
במידה ועשית סקר שוק וראית שאנשים באמת מתעניינים ומביעים את רצונם לרכוש את המוצר או השירות, תתפלא לשמוע שזה עדיין לא אומר שהאנשים שהתלהבו אכן יקנו ממך ושהרעיון באמת יצליח!
אתה צריך להביא כמות מצומצמת מאוד של המוצר, גם אם הוא יעלה לך יקר יותר, ולמכור אותו ברווח קטן או אפילו ללא רווח כלל. רק כדי לבדוק שבאמת אנשים מתכוונים למה שהם אומרים ומשלמים על זה כסף.
אם אתה לא מצליח למכור אותו במחיר סביר, כנראה שהרעיון 'לא מספיק טוב', או שהוא הקדים את זמנו או כל תשובה אחרת, רד מזה עכשיו לפני שיהיה מאוחר.
השלב השלישי -
אם המוצר נמכר והלקוחות שבעי רצון, כאן מגיע שלב הצמיחה. אתה כבר מרחיב את מעגל הלקוחות, לוקח הזמנות, ובמקרים שאפשר אתה לוקח מקדמה על החשבון מהלקוחות המזמינים ומביא כמות גדולה יותר, מתחיל לפרסם בהדרגה וחוזר חלילה..
נקודה חשובה וקריטית בשלב זה, היא לשים לב לתגובות מקהל הלקוחות, לבקש כל הזמן פידבקים מהלקוחות ולשפר את המוצר לפי חוות דעתם של הלקוחות. אם תתעלם מהם, אתה עלול לגלות שעל אף ההתלהבות הראשונית של הלקוחות, הם ייעלמו לך אחרי ההזמנה הראשונה.
לסיכום: כדי להצליח בגדול צריך להתחיל בקטן.
מבצע מיוחד לגולשי COL בלבד: 10 הראשונים שייצרו קשר באמצעות המייל, יקבלו את הקורס האינטרנטי החדש "להקים עסק ללא השקעה כספית", במחיר סמלי.
משה גולדשטיין – מנטור ומאמן עסקי
מנכ"ל התנהלות כהלכה
*
הכותב בעל ניסיון בניהול עמותות, ארגונים, מוסדות ועסקים קרוב לשני עשורים.
לתגובות הארות והערות ניתן לפנות במייל nihulok@gmail.com

למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות